دردسر ۵۰ نفر از مأموران انتظامی برای «استفاده از سلاح»

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که در حدود ۳ سال گذشته، ۵۰ نفر از مأموران انتظامی برای استفاده از سلاح، مجبور به پاسخگویی شدند.

آقای سعادتی بیشه‌سری گفت: نظامی‌ها برای دفاع ناچار هستند از سلاح استفاده کنند؛ با این حال برخی از قاضی‌ها در دادگاه با استناد به قانون، شیوه استفاده بعضی مأموران از سلاحشان را در جریان درگیری‌ها نمی‌پذیرفتند.

پیش نویس اصلاح قانون استفاده از سلاح به تازگی در دستور کار نشست‌های علنی مجلس قرار گرفته؛ این قانون که «به‌کارگیری سلاح توسط مأمورین نیرو‌های مسلح در موارد ضروری» نام دارد، بیشتر از ۲۰ سال پیش در دی ماه ۷۳ به تصویب رسیده است.

جان باختن یکی از مأموران انتظامی در شیراز که واکنش افکار عمومی را در پی داشت، اصلاح قانون استفاده مأموران مسلح از سلاح را رسانه ای کرد.

۱۴ بهمن ماه پارسال، سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه انتظامی روستای بیدزرد شیراز، در یک درگیری آسیب دید.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت که با ضربه قمه یکی از اراذل و اوباش به گردن آقای رنجبر، این مأمور انتظامی مجروحیت شدید پیدا کرده و خونریزی شدید باعث جان باختن او شده؛ در این درگیری یک سرباز وظیفه هم مجروح شد.

پس از انتشار فیلم و خبر این درگیری در فضای مجازی، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در یک پیام توییتری خواستار اصلاح قانون استفاده از سلاح از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرماندهی انتظامی «در اسرع وقت» شد.

آقای قالیباف که در اواخر دهه هفتاد سابقه فرماندهی نیروهای انتظامی را داشته، گفت مجلس آمادگی دارد به اصلاح قانون استفاده از سلاح، خارج از نوبت رسیدگی کند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرده دولت قبل و فرماندهی انتظامی هر کدام یک پیش نویس قانونی برای اصلاح این قانون ارائه داده بودند.

مجوز استفاده از سلاح گسترده‌تر می‌شود

در لایحه‌ای که در هفته‌های آینده ابتدا باید کلیاتش در مجلس بررسی شود، عبارت مأمورین نیرو‌های مسلح در عنوان قانون، به «مأمورین مسلح» تغییر پیدا کرده است.

بر اساس این لایحه، علاوه بر نیروهای مسلح، «سایر اشخاصی که به موجب قانون مجاز به حمل سلاح باشند» هم باید به شرایط جدید قانون به‌کارگیری سلاح عمل کنند.

در پیش نویس دولت، اگر «افرادی که از سوی مراجع قانونی برای حفاظت از خود مسلح شده‌اند» جرمی مرتکب شوند، در شرایطی، مطابق با قانون مجازات اسلامی مجازات نخواهند شد. همچنین در مواردی که استفاده آنها از اسلحه، دفاع «مشروع» تشخیص داده شود، نیازی به پرداخت دیه نخواهد بود.

این لایحه علاوه بر مأموران انتظامی، به افراد مجاز به حمل سلاح هم اجازه داده تا برای دفاع از خودشان، در برابر کسی که با سلاح سرد یا گرم به آنان حمله کرده، از اسلحه استفاده کنند.

در این پیش نویس، «برای دستگیری سارقان، راهزن‌‎ها، گروگان گیرها، آدم رباها، زورگیرها یا قدرت نمایان با سلاح سرد و گرم، قاچاقچیان مواد مخدر یا سلاح و مهمات، قاتلان و کسانی که اقدام به ترور یا تخریب یا انفجار کرده‌اند» به مأموران اجازه استفاده از سلاح داده شده است.

همچنین اگر این مجرمان «در حال فرار باشند» یا «اقدام به مقابله کنند»، مأموران حق به‌‎کارگیری سلاح را دارند.

حق استفاده «مأموران امنیتی» از سلاح در راهپیمایی‌های غیر قانونی مسلحانه، ناآرامی‌ها و شورش‌های مسلحانه

در حالیکه قانون کنونی به مأموران اجازه می‌دهد برای دستگیری بازداشت شدگان و زندانی‌های در حال فرار، در صورتیکه «اقدامات دیگر برای دستگیری آنها ثمری نداشته»، از سلاح استفاده کنند، لایحه اصلاحی این قانون، برای «شورش‌های داخل زندان» هم مجوز استفاده از سلاح را به مأموران می‌دهد.

بر اساس پیش نویس اصلاح قانون به‌کارگیری سلاح، برای حفظ تأسیسات، تجهیزات و اماکن نظامی، انتظامی و امنیتی مانند محل استقرار نیرو‌های مسلح، محل نگهداری سلاح و مهمات و اسناد طبقه بندی شده، حق استفاده از سلاح به مأموران داده شده است.

«حفاظت مقامات و شخصیت‌های داخلی و خارجی دارای رده حفاظتی و حفاظت از اجلاس‌ها و گردهمایی‌های مصوب شورای امنیت کشور» و «مقابله با اقدامات تروریستی، خرابکارانه یا ایجاد رعب و وحشت در فرودگاه‌ها یا هواپیماربایی یا ساقط کردن هواپیمای در حال پرواز» از شرایط دیگری است که مأموران اجازه استفاده از اسلحه را پیدا کرده‌اند.

قانون کنونی تنها به مأموران نظامی و انتظامی برای ایجاد نظم و امنیت راهپیمایی‌های غیر قانونی مسلحانه و ناآرامی‌ها و شورش‌های مسلحانه، با دستور فرمانده عملیات، اجازه به‌کارگیری سلاح را داده اما در لایحه اصلاحی دولت، این مجوز به «مأموران امنیتی» هم داده شده است.

پیش نویس دولت به گشت دریایی هم اجازه داده تا به شناورهایی که راننده یا ناخدا و سکاندارشان به اخطار ایست مأموران توجه نکنند، تیراندازی کند.

بر اساس قانون، با تصویب کلیات لایحه دولت برای اصلاح قانون به‌کارگیری سلاح، نمایندگان جزئیات آن را بررسی خواهند کرد. با این حال، تصویب چنین قوانینی با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌شود.

ابراهیم اسدی بیدمشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرج اتته خداییان
۱۵:۱۳ ۰۱ تير ۱۴۰۱
چقدرنیروی های انتظامی مظلوم واقع شده انداگراجازه استفاده ازسلاح رانداشته باشندچگونه باارازل اوباش برخوردکنن اصلاچراسلاح دراختیارانهاقرارمیدهیداقای قاضی شماکه ماموررامحکوم میکنیدچگونه ان ماموربادست خالی ازناموس این ملت حفاظت کند ماموران امریکایی راببینیدحتی ماموران راهنمایی هم سلاح بهمراه دارندقانون را اصلاح کنیداگرماموری درگذشته ازسلاح استفاده کرده واکنون درزندان هست سریعا ازادش کنید به ماموران اختیار تام بدهید تابتواند با ارازل اوباش برخوردکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
پیگیری بشه و انجام بشه خیلی بهتر هست پلیس حافظ امنیت هست باید امنیت قضایی داشته باشد به اندازه نیاز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
اگر امنیت اجتماعی و ... میخواهیم باید مجوز به نیروی انتظامی داده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
وقتی سالی هزار نفر تو درگیریا کشته میشن خب صد تا پلیس هم باید کشته بدیم مگه قراره فقط مردم کشته بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
خخخخخ حرف خنده دار می زنی اُباش وقتی حمله می کنه بشینن نگاه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
هه ! اینم از اون امنیت که بعضی ها دم میزنن . شهید دادیم الان تو سری بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
ماجرای شلیک مامور گشت ارشاد به ملی‌پوش بوکس
‌چه زمانی فرد مذکور دست به اسلحه برد؟

من نفهمیدم چه شد. فقط یک لحظه به خودم آمدم و صدای تیر شنیدم. مأمور مردی که وساطت می‌کرد خیلی آدم درستی بود. فریاد می‌زد: شلیک نه، شلیک نه، تیراندازی نکنید، هی داشت اسمش را می‌گفت که تیراندازی نکن، تیراندازی نکن. اما آن مأمور اصلا گوش نمی‌داد. تیر اول را هوایی زد. فکر کردم همین است و خواسته ما را بترساند؛ اما دومی و سومی را هم زد.

‌سه تا تیر هوایی بود؟

نه، فقط تیر اول هوایی بود.

رضا: من صدای تیر اول را که شنیدم همان اطراف بودم، ولی جایی را نمی‌دیدم. صدای تیر اول را که شنیدم برگشتم به سمت صدا که تیر دوم را از پشت به من زد.

‌فاصله‌تان چقدر بود؟

رضا: حدود دو متر. وقتی تیر خوردم و جایی را نمی‌دیدم در شوک بودم که باز هم شلیک کرد و یک تیر دیگر هم به پایم خورد.

همین که دیدم رضا تیر خورده، من هم خودم را که مأمورها من را گرفته بودند، رها کردم و بدو‌بدو به سمتشان رفتم. دیدم مأمور بالای سر رضا رفت و کُلت هم دستش بود؛ ناگهان خودم را روی مرد (که روی همسرم روی زمین بود) پرت کردم و او را هل دادم و او هم به زمین خورد.

زمین که خورد، دستم را مقابل لوله تفنگش گذاشته بودم. با خودم می‌گفتم اگر به دستم تیر بزند که نمی‌میرم؛ ولی حداقل تیری به سر یا قلب رضا برخورد نکند. تعداد تیرها وقتی زیاد شد، حتی فکر کردم مشقی‌اند؛ ولی مشقی نبودند و تیرها به آسفالت برخورد می‌کردند. سپس همان مردی که لباس شخصی داشت، آمد مرد با لباس نظامی را بلند کرد و رفت؛ اما مگر ول می‌کرد؟ افتاده بود دنبال یک زنی که از صحنه فیلم گرفته بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
سحر نزدیک است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
این گشت ارشادیا فک میکنن همه کثیفن همه فاسدن فقط خودشون خوبن! مجهز کردنشون به اسلحه واقعی اشتباهه! حداکثر باید سلاح مشقی بدن بهشون
United States of America
مهدی
۱۳:۴۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
بنظرم استفاده از سلاح فقط زمانی برای پلیس مجاز است که شخص ارازل یا آشوبگر هم از سلاح گرم استفاده میکنه نه اینکه در مقابل سنگ زدن یا استفاده از چوب پلس مجاز به کشتن شخص با سلاح گرم باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
متاسفانه ماموران رده پایین و متوسط پلیس بطور ناخواسته شدن محافظ اختلاس گرها و دزدها و شدن عامل زورگوها برای سرکوب مردم بیچاره و درمانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
از امروز باید شاهد قتل عام مردم توسط نیروی انتظامی باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
مردم نه اشرار و اراذل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
بنده خدا نیرو اتظامی ها ادمای خوبی هستندو برعکسش راهنمایی رانندگی ها خیلی بی ادبن و همه امکاناتم دست راهنمایی رانندگیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
یکیو دیدی جمع نبند دیگه طرف میاد تذکر میده چهار تا فوش بارش میکنن خب معلومه دیگه نمیتونه خوب رفتار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
یکیو ندیدم زیاد دیدم شما از حرف زدنت معلومه خودتم عصبانی مزاجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
یه فکری هم به فکر حجاب بکنید توی شیراز توی پارکها روسریها رو برداشتد همه سیگار همه مواد سر معالی آبادمسیر مثلا دوچرخه یه مشت دختر و پسر مواد زده دخترها همه با سگ بدون روسری هرشب نزاع به خدا آدم حالش به هم میخوره توی اروپا اگر کسی بیرون مست باشه میگیرندش اینجا آدم وحشت میکنه ماموران نیرو انتظامی هم کاری نمیکنندمسیردوچرخه اس ازدو طرف پسرها باماشین با سرعت وحشتناک حرکت میکنند هیچ جای ایران مثل شیراز بدون نظارت نیست من چندبار رفتم بیرون افسردگی گرفتم از وقتی آمار کرونا صفرشده همه جور آدم ریخته بیرون انگار تو این چندسال همه تو خونه مواد میکشیدن و سگ پرورش میدادن کسی هم جلوگیری نمیکنه همه جای دنیا نطم داره هرچیزی قانون خودشو داره اینجا هیچی ماشین های بنزو دادن راهنمایی رانندگی بعد ۱۱۰ میگه ما۳ تا ماشین داریم خرابه اینم وصع نیروانتظامی این همه ثروت تو مملکت ۲۰ تا ماشین خوب بدین نیروانتظامی تاسف آوره پلیس مملکت باید ابهت داشته باشه شرمنده ایم شهدا حداقل باشگاه شما یه گزارش تهیه کنید البته با نیروی انتطامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
همینجوری مردم رو با مشت لگت میزنن پس وای به حال آن روز که از سلاح استفاده میکندد ، و میتونند به هر کی زور بگن......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
لگد تکرار کن لگد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
به خدا قسم این خیلی کار بدیه که مامور در مواردتعریف شده نتونه از سلاحش استفاده کنه یاتهدید کنه نتیجه فسادی هست که کشور رو گرفته خیلی نیروانتظامی مظلومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
همینجوری مامورها به هر بهانه مردم رو کتک میزنن و هر جور دلشون میخواد با مردم رفتار میکنن از این به بعد با این قانون شما هر کجااز یکی خوششون نیاد با تبر میزنن طرف رو نکن اقای نماینده
Iran (Islamic Republic of)
منتها
۰۹:۳۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
مخالف استفاده از سلاح نیستیم چون هم اینکه افراد شرور توی جامعه زیاد و پررو و نترس شدن و هم اینکهبه امنیت کمک میکنه و هم تامین امنیت جانی برای نیروهای خدوم و زحمتکش پلیس هست امااااا
بعضی از نیروهای امنیتی و نظامی عقده ای هستن و خودشان از ارازل و اوباش بدترن و عقده های خانوادگیشون رو توی لباس پلیس سر مردم خالی میکنن(البته درصد کمی)
یکم به کسانی که سلاح و قدرت و مجوز استفاده میدید آموزش بدید و در انتخابشون از فیلتر رد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
کسی منکر حق دفاع پلیس از خود در برابر اشرارمسلح نیست. اما متاسفانه برخی عناصر پلیس برخورد غیر حرفه ایی‌،بشدت خشن و غیر انسانی با افراد مجرم، متهم یا مورد سوظن و بهشت بیگناه دارند که در شأن نیروی انتظامی و پلیس جمهوری اسلامی نیست.بنطرم فراجا باید در عین تلاش برای فراهم کردن امکان استفاده ی راحت تر از سلاح ، نیروهای خود را ضمن آموزش مردم‌داری و برخورد شایسته با مردم به تجهیزات برخط( آنلاین) مثل دوربین های روی لباس و حین ماموریت مجهز و ماموران خودرا مورد رصد قرار. دهد.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۰:۴۵ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
در امریکا بچه ده دوازده ساله با مسلسل به مدرسه میرود تا درس بخواند. در ایران پلیس حق استفاده از سلاح را ندارد. این عین عدالت است. دمکراسی .
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
سن استفاده از سلاح در امریکا هجده سال است نه دوازده سال و مامورای ایران هم حق استفاده از سلاح رو داشتن اگه درست هر مطلبی رو بخونید
Germany
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
در ایران هیچ اعتراضی مسلحانه نیست ، اعتراضات مردمی برای مطالبه گری حق و حقوق و بی لیاقتی مسئولین و جلوگیری از تخریب ایران است ،لذا هیچ مامور امنیتی حق استفاده از سلاح را ندارد !!! اگر جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد رعب و وحشت در جامعه و نزد مردم است از ترس مطالبه گری نان و آب مردم و فریاد بی لیاقتی مسئولین جمهوری اسلامی است ! جمهوری اسلامی با وضع چنین قوانین جامعه را ملتهب و دست خوش آشوب و بلوا می کند ! جمهوری اسلامی با قلدری و با زور اسلحه تاکنون اجازه برقراری اعتراضات به صورت قانونی را نمی دهد ! مردم امروز بیش از هر زمانی مطالبه گر و هوشیار هستند با سرنیزه و اسلحه نمی شود حکومت کرد !!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
راست میگی اونی که با اتوبوس پلیس زیر گرفت کارش نایس بود. یا اونایی که به بانک ها خسارت میزدن و خودروهای مردم رو آتیش میزدن و باعث رعب و وحشت میشدن کلاس اخلاق گذاشته بودن. یا شهادت مأموران پلیس در خوزستان. واقعا کمی تعلق و درک باشه بد نیست ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
خوب جوابشودادی آفرین
Iran (Islamic Republic of)
مطالبه گر | اشکال عمده ی لایجه ی پیشنهادی
۱۸:۵۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
این بخش از لایحه ی پیشنهادی " حق استفاده «مأموران امنیتی» از سلاح " تا زمانی که بستر قانونی و مجاز مشخص برای برگزاری راهپیمایی های مسالمت آمیز اجتماعی به طور واقعی نه نمایشی عملیاتی نشده باشه دارای اشکال هست ... حالا اومدیم تو یک اعتراضی 4 نفر احمق اوباش داشتن غلطی می کردن که باید هم با آن ها برخورد متناسب و قانونی بشه اما فرض کنیم اون وسط 4 نفر هم معترض مسالمت آمیز باشه که هست و اومده فقط اعتراضش را اعلام کنه و این وسط تیر بخوره بعد کی جوابگو هست ؟!!!

این ها به کنار حتما در اعتراضات شهری باید گلوله جنگی نباشه این کجای این لایحه هست ... حتما باید این پیشنهادها اصلاح بشه !

کم حرف و حدیث تا الان بوده، قانون را مسئولین کامل و جامع اصلاح کنند ...
Iran (Islamic Republic of)
علی آبادان
۱۷:۵۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
ساقط کردن هواپیمای در حال پرواز ،اون که موشک لازم داره مگه اشرار موشک دارن؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
چ ربطی داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا حسنی
۱۶:۱۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
خداوکیلی بگو این از خودت درآوردی آیا!؟!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
اقتدار پلیس یعنی امنیت جامعه

تو دوران آموزش چه افسری و چه درجه داری،آنقدر نیروی های تحت آموزش رو از استفاده سلاح میترسانند،که مامور در یگان خدمتی از ترس زندان،دیه،طناب دار جرأت استفاده از کلت کمری رو هم نداره چه برسه به کلاش.
اگر قانون از مامورین خدوم و جان بر کف نیروی انتظامی حمایت میکرد،الآن شاهد جولان دادن اراذل و اوباش نبودیم.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
خیلی جالبه، دزدها و قمه کشها اجازه زدن دارند و بعد از حبس آزاد و دوباره جنایت می‌کنند و پلیس اجازه دفاع از خود و مردم را ندارد، این هم از فضایل کشور ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
چقدر خوب گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
خیلی زودترازاینهابایداینکارومیکردن واقعااراذل اوباش خیلی گستاخ شدن من باچشم خودم میبینم درمحله که چگونه گستاخانه بامردم وماموران رفتارمیکنن جلوی اینهارونگیریدهیچ امنیتی نداریم ماموران میترسن بااینهابرخوردکنن باشمشیردنبال مامورمیکنه ماموربخاطراینکه بایدجواب یه فشنگ بده شلیک نمیکنه اراذل پروترمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
من میدونم اصل قضیه چیه !!
Germany
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
از قضا من هم می دونم ، درست فهمیدی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
من هم میدونم در اصل خیلیها میدونن جریان چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
اگه میدونید پس مثل بچه آدم بشینید سر جاتون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۶ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
وای به اون روزی که استفاده از سالحه برای پلیس اسن بشه اون موقعه بجای مشت و لگد گلوله حواله مردم خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
۱۸
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
مثل کشور های پیشرفته بجای نصب دوربین های گردن قیمت و کای هزینه تو جاده ها به مامورین دوربین وصل کنید تا مامورینی که سواستفاده میکنن شناسایی بشن ولی انگار شما فقط دست مردم و میبندید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۰:۵۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
دوربین دارند همشون
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۴۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
اکثر نیروهای کادر کلانتریها شکمشون تو افسایده // اصلا نمیتونن دو قدم دنبال مجرم بدون
کسی به این موضوع رسیدگی میکنه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
خالد
۱۴:۳۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
بخداقسم کسی ازپلیس نمیترسه ترس مردم ازدزدواشرارواراذل واوباش .اون کسی که ازپلیس می‌ترسه خرابکاره یااهدافی غیراخلاقی داره .پلیس.ایران پاکترین پلیس دنیاست بسیارمحترم وخوش فشار من بلوچم پاکستان هرماه میرم دوبی زندگی کردم مامورپلیس بسیاروحشیانه بامردم برخوردمیکنن طبق صحبت شبکهای معاند فکرمیکردم پلیس ایران علکی گیرمیده .تهران. شمال غربکشور ومشهدرفتم بدون کوچکترین مشگل حال فهمیدم سالم باشی پلیس خادم بیمنته برای تک تک پلیس خدوم مملکتم آرزوی سلامتی دارم امیدوارم این نظام۱۰۰۰هزارن سال بااقتدارپایینده باشه ...تمام کسانی که مخالف این قانون هستن .میخان اموال مردم وچپاول کنن .خالدهستم ازسراوان سیستان وبلوچستان خاهشانظرمن ویه بارنشون بده متشکر
Iran (Islamic Republic of)
بلوج
۲۲:۱۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
خداوند متعال تو و امثال تورو از روی زمین پاک. کند من خودمم بلوچ هستم به سراحت علام میکنم ایشون دروغ میگویند بنده در پاکستان هم تردد دارم پلیس پاکستان هیچ مشکلی ندارد من نمیدونم نیت شما چیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
واقعا متاسفم همون تغییر ندید بهتره
حداقل چهار تا فیلم درگیری اراذل و اوباش ببینید بعد...
خدایا به این کشور خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
بابا کدوم قانون ما درسته ک این دومیش باشه...از سلاح استفاده میکنه ی دردسر نمیکنه دو دردسر
Brazil
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
با سلام
در همه جای دنیا برخورد پلیس با قانون شکن جانی و خشن ( آتش و گلوله برای اراذا و سوال و جواب و باز جویی بعدا سر فرصت )
از سلبریتی ها وحشت نه !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
من که پلیس میبینم در عوض احساس آرامش کردن خودمو خیس میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
داداش گل گفتی...پلیس ما مایه ارامش نیس بلکه مایه ترس و وحشت شده
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۸:۲۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
یا دزدی، یا مواد فروش، یا مشروب فروش، یا اراذل، یا تن فروش، یا مزاحم نوامیس، یا قاچاقچی، یا معتاد یا بدمست ... وگرنه چه دلیلی داره با دیدن پلیس دردت بگیره!
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۱۰:۳۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
حتما کارهای بدی میکنی که از پلیس میترسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
من از پلیس راهنمایی فقط میترسم ولی با دیدن نیروی انتظامی احساس امنیت میکنم
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
خود مامورهای نیرو انتظامی در برابر اراذل امنیت ندارن ، چون اراذل می دونن اونا با اسلحه شلیک مستقیم نمی کنن ، با ۲فوریت طرح استفاده از
اسلحه رو تصویب کنید تا اراذل از این پُروتر نشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
وقتی اختیارات افزایش پیدا میکنه باید نظارت هم به شدت افزایش پیدا کنه اما فکر میکنم اینها نتونن یه قانون نسبتا درست و نسبتا کامل ایجاد کنن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
پلیس باید برای دفاع از خود در مقابل کسی که سلاح دارد و قصد حمله دارد باید استفاده کند پلیس باید سربلند و مقتدر باشد و هیچ ترسی از اینکه اگر به مجرم تیراندازی کنم باید جواب پس بدهم نداشته باشد. درود بر شرف ماموران انتظامی و نظامی غیور و خداترس
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۱۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
پلیس مدافعان نظم امنیت باید بتواند قانونی قاطعانه مقتدرانه قدرتمندانه از خودشان و از ملتشان و از ارزشهای مملکتشان مجدانه دفاع جانانه کند و قانون و نظم امنیت ملی را در کشورشان با هر روشی قانونی که دستورالعملهای قانونی بهشون ابلاغ شده به صورت کتبی بتواند عمل و برقرار کند تا سنگ روی سنگ بایستد اگر نه می شود قانون جنگل حیوانات وحشی بلانسبت و فاتحه آن نظام و کشور از هر لحاظ خوانده شده . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
شما هم شماره کارت با شماره ملی فراموش نشه بفرستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
این قانون باعث سواستفاده برخی ماموران خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۲۶ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
سلام
برادر من سرباز بودی یا نه؟
میتونی تصور کنی وقتی یه مجرم با سلاح به شما یا خانواده شما حمله میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
این قانون اگر تصویب بشه که نمیشه اوضاع خیلی برای مامورین بد میشه چون وقتی ی مامور بخاطر شلیک میره دادگاه و محاکمه میشه فارغ از نتیجه برای طرف مقابل ارامش خیال بدست میاد اما اگر این قانون اجرا بشه مردم خودشون برای انتقام و اجرای عدالت دست ب کار میشن خدارو شکر الان از مرزها مثل نقل و نبات سلاح وارد میشه تو هر شهر و استانی که دلت بخاد با مفت ترین قیمت تحویل میدن ی کلت با ی جعبه فشنگ خوب ادما هم برای انتقام خون هر کاری میکنن من خودم اگر کسی به خانوادم اسیب بزنه که خدا اون روز رو نیاره چون طرف رو با کل خانوادش جلو چشماش سلاخی میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
یک عده دفاع از اشرار را لازم می دانند چون بوسیله اتها اهداف خود را پیش می برند اینها حقرا به اشرار میدن صحنه ای که یادم نمیره با قمه به تاکسی که زن بچه داخلش بودن حمله کرد شیشهای تاکسی رابر سر چندکودک وخانم ریخت بعضی ها از اینجور حیوانات دفاع می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
به خاطر همین اقداماته که هیبت نیروی انتظامی به خاک و خون کشیده شده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
مامور حق استفاده از سلاح رو در مواقع برخورد با اوباش و اراذل باید داشته باشه نه اینکه مردم بیگاه رو رگبار کنه
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۱۳:۳۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
اولا همچین موردی رو نداشتیم دوما اگر کسی مورد تیراندازی نیروی انتظامی قرار بگیره اون فرد عادی نیست یا اغتشاشگریه که بانک و عابربانک آتش میزنه یا اتوبوس و سطل زباله ... این فرد حقشه به درک واصل بشه
Germany
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
به صراحت به عنوان نمونه در متن گزارش آمده است ، راهپیمایی بدون مجوز مسلحانه ، ناآرامی های و شورش های مسلحانه !!! آیا تاکنون در ایران سابقه راهپیمایی مسلحانه وجود داشته است ؟ آیا تاکنون شنیده اید حکومت اجازه راهپیمایی اعتراضی مسالمت آمیز داده باشد ؟ خیر ! پس در هر راهپیمایی اعتراضی که حکومت مجوز نداده است ، مامور امنیتی مجاز به استفاده از سلاح است !!! این فقط یک معنا دارد ، ایجاد رعب و وحشت بین مردم و لاغیر ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
سلام ،

در خانه خواب بودم ،
زنگ خانه را زدند ،
گفتند پلیس آگاهی هستند ،
بدون نشان دادن حکم و با اسلحه ،
و بدون توجه به فریادهای مادرم ،
من را بردند ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۴:۵۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
چنین چیزی محال هست ،،،حتما بازداشت حق قانونیش بوده که بهش رسوندنش
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۵:۱۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
سلام ،

چرا محال است ؟
این اتفاق افتاد ،

من دروغ می گویم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
جرم نمی کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
حتما یه گندی بالا آوردی که اینجوری اومدن سراغت
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۸:۲۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
چنین چیزی یک درصد هم امکان نداره قطعا جرمی مرتکب شدی و حکم دستگیری و ورود به منزل رو داشتن . برو هم روی اخلاقت کار کن هم روی نونی که در میاری چون معلومه که شغل میزونی نداری
Iran (Islamic Republic of)
یه آدم
۱۸:۴۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
بله کاربر به اصطلاح اقای اشراقی، دروغ میگی. اگر کسی پیگیر بوده باشه و کامنتای شما رو خونده باشه به وضوح میفهمه اکثر کامنتای شما صرفا نشر اکاذیبه و یا پروفسور نشون دادن خودتون (ولو با متن های بی محتوا ولی تلاش برای مظلوم نمایی). حالا هدفتون چیه خودتون بهتر میدونید. ولی توصیه میکنم باهوش تر باشین که برای خودتون دردسر درست نکنید.
راجب داستانی هم که تعریف کردید (که قطعا حتی وجود نداره)، اگر اشخاصی به اسم پلیس بردنتون که جای شکایت دارین، اگر نیروی انتظامی باشه نشون دادن حکم ماموریت کار پنج ثانیس و همواره درصورت درخواست ارائه میشه. قانون هم با زجه و... کاری نداره، دست از شایعه پراکنی بردارید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۴۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
دفعه دیگه گند زدی با خیال راحت تو خونه نخواب که بیان قاپانی ببرنت. عیب نداره دفعه اولت بود حالا دیگه سابقه داری کار بلد شدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
این قانون اشتباه هست یعنی چه که مامور مطابق با قانون مجازات نشود
اینطور هرکی به هرکی میشه ،مثه آمریکا که هربار مامور میزنم راحت یکی رو میکشه
حماقت نکنید ، این قانون جدید خلاف شرع و اخلاق هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
ربطی به پلیس هم نداره؛ هر کسی که مورد حمله کسی قرار بگیره باید از خودش دفاع کنه و نباید به خاطر دفاع از خودش مواخذه بشه. یعنی بگذاریم بیاد و ما رو داغون کنه و هیچ کاری هم نکنیم؟؟؟

یک بار یه خانم می گفت دزدی امد و با چاقو من رو تهدید کرد که باید انگشترت رو بدهی. بیچاره رو هم آسیب زده بود. باید جلوی این عوضی های چاقو به دست و قمه به دست رو به صورت مناسب و درخور گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
تو دنیا سالهاست از سلاح های غیر کشنده که گلوله پلاستیکی شلیک میکنن استفاده میکنن جاتون خالی یبار به من شلیک شد تو خدمت بطور اتفاقی افسر میدون ماشه کشید اصلا فکر نمیکردم انقدر درد داشته باشه یعنی صد در صد با شلیک اول طرف از درد شدید زمینگیر میشه مثل اینه که با ی میله ی فلزی محکم بزنن تو ساق پا فقط تا حدی که استخونتون نشکنه اما حسش دقیقا مثله شکستنه استخونه خوب اینجور چیزا دست مامور باشه بهتر نیست؟ این قانون برای حفاظت نیست برای سرکوبه اعتراضات به حقه مردمه دقیقا مثل صدام که مخالفا رو میکشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
البته در مقابل اشراری که سلاح گرم دارند باید مقابله به مثل کرد ولی چرا در مقابل انها که با سلاح سرد به مامورین حکومت حمله میکنند ،از سلاحهای غیر کشنده ،مثل شوکر،مثل سلاح هایی که ماده ای مانند چسب به هدف میپاشد ،و نظایر اینها استفاده نشود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
نظام احساس خطر کرده است این قانون برای سرکوب معترضان هست نه اوباشها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
البته ماموران نیروی انتظامی باید یکم دفاع شخصی بلد باشند، و امادگی جسمانی هم داشته باشند، طوریکه راحت مجرم با سلاح سرد رو خلع سلاح کنه، اما محدودیت هاشون رو باید اصولی کم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
حالا تکلیف انهاییکه با ناشیگری ماموران ناجا وخطا رفتن تیرشان جان انسانهایی را گرفت چی میشود؟ ماموران ناجا ظرفیت استفاده از سلاح را ندارند یک نمونه ان تقریبا یکماه پیش جلوی فدراسیون بخاطر حجاب خانمی سه تیربع بدن شوهرش شلیک کرد که مضروب را به بیمارستان رسول اکرم ص انتقال دادند وازاین نمونه ها زیاد هست درضمن اینجا کی تشخیص میدهد که درمواقع ضرروی پلیس باید تیراندازی کند وهرزمان هم پلیس تیراندازی کند میگوید مواقع ضروزی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
در پاسخ به 10:48میتونی زمان و مکان دقیق رو اعلام کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
عجب الان دیگه با مجوز
Iran (Islamic Republic of)
........
۰۹:۳۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
كدوم دردسر ؟؟؟ تو هر اعتراضي صدها نفر يا كشته شدن يا مجروح اگه نيرو انتظامي نبوده پس كيه /؟
عدم اشنايي با قوانين در نيرو انتظامي بيداد ميكنه و بعضا از ارازل در نيروهاي نظامي استفاده شده كه چند روز گذشته شاهكارهاشونم ديديم ن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
آماربی بی سی می دهی گزارشگراونایی یاجزءاراذل اینجوری دلت پره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
دیگه نمیشه که مردم رو به رگبار ببندن یه قانون تصویب کنید ضد مردم استفاده اسلحه نشه
Iran (Islamic Republic of)
دهاتی
۱۰:۱۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
منظورت کدوم مردمه؟ شورشی مغرض ، معاند، اشرار و اراذل و اوباشو جاسوس وطن فروش؟

مردمی که حواسشون به مملکت و دین و حاکمیت جمعه اسلامی هست را وارد ماجرای یه عده بی سر و پا ی هیچی ندار نکن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۶ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
قانون بکارگیری سلاح فعلی فقط به نفع آشوب گران و مخلان امنیت جامعه است چون فرد پلیس به هیچ وجه نمی تواند در دادگاه دلیل بکار گیری سلاحش را اثبات کند فقط کسانی که می خواهند آشوب و عربده کشی کنند یا اردو کشی خیابانی راه بیندازند از اصلاح قانون استفاده از سلاح پلیس ناراحت می شوند یاد کمیته اوایل انقلاب بخیر که از ترسش اراذل در خانه شان بخود می لرزیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
ما مخالف شما هستیم معاند و غیر نمیشم حق با ماست و شما قوم ظالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
دوستان عزیز بنده صاحب نظر بالا هستم و خواستم بگم منظور بنده قضایای پلیس آمریکا بود
آخرین اخبار