با برگزاری دیدار‌های رده بندی و فینال ۵ وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی نفرات برتر مشخص شدند.

چهل و دومین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام تختی به عنوان مرحله ما قبل نهایی چرخه‌ی انتخابی تیم ملی که از صبح دیروز  و با حضور کشتی گیران مطرح داخلی و کشتی گیرانی از کشور‌های ارمنستان و گرجستان در شهر تنکابن آغاز شد امروز (جمعه) با برگزاری دیدار‌های رده بندی و فینال ۵ وزن دوم و مشخص شدن نفرات برتر به پایان می‌رسد.

در جریان دیدار‌های فینال ۵ وزن دوم رضا اطری نفر پنجم المپیک توکیو در وزن ۵۷ کیلوگرم در یک وزن بالاتر مقابل مجید داستان به برتری رسید و قهرمان وزن ۶۱ کیلوگرم شد.

امیرمحمد یزدانی دارنده مدال نقره جهان نیز که به وزن ۷۰ کیلو آمده است در فینال مقابل آرمان آندرسیان ارمنی نایب قهرمان اروپا پیروز شد و به مدال طلا رسید.

محمد نخودی نایب قهرمان جهان در وزن ۷۹ کیلوگرم از سد مصطفی قیاسی گذشت و قهرمان شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم احمد بذری که در جام یاشاردوغو موفق به کسب مدال طلا شده بود در جام تختی مقابل مهدی حاجیلوئیان مغلوب شد.

در ۱۲۵ کیلوگرم امیررضا معصومی دارنده طلای نوجوانان جهان و فرزند فردین معصومی عنواندار جهان در فینال مقابل مهدی هاشمی دارنده برنز امید‌های جهان روی تشک رفت و در حالی که معصومی از حریف پیش بود، اما هاشمی به دلیل اعتراض به داوری حاضر به ادامه رقابت نشد تا معصومی پیروز میدان شود.

نتایج فینال ۵ وزن دوم به شرح زیر است:

وزن ۶۱ کیلوگرم: رضا اطری ۶- مجید داستان ۲

وزن ۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی ۳- آرمان آندرسیان از ارمنستان یک

وزن ۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی ۷- مصطفی قیاسی ۵

وزن ۹۲ کیلوگرم: مهدی حاجیلوئیان ۶- احمد بذری ۳

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: امیررضا معصومی ۷- مهدی هاشمی صفر (ترک کشتی و دیسکالیفه)

سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان به همراه سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با حضور در سالن رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی در تنکابن، به تماشای رقابت‌های رده بندی و فینال ۵ وزن دوم این مسابقات نشستند.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، سید شمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی، حسن رنگرز مدیر کل ورزش و جوانان مازندران، به همراه برخی دیگر از مسئولان سیاسی مازندران نیز در سالن رقابت‌ها حضور داشتند.

در مسابقات ۵ وزن نخست احمد محمد نژاد جوان در ۵۷ کیلوگرم، وازگن توانیان در ۶۵ کیلوگرم، محمدصادق فیروزپور در ۷۴ کیلوگرم، علیرضا کریمی در ۸۶ کیلوگرم و مجتبی گلیج در ۹۷ کیلوگرم به عنوان قهرمانی رسیده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار