رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد:

خسارت ۴۳ میلیارد ریالی بلایای طبیعی به اراضی و باغات کشاورزی آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در هفته جهاد کشاورزی ۲۱۲پروژه کشاورزی افتتاح می‌شود.

کرامتی امروز ۲۴ خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، گفت: در هفته جهاد کشاورزی ۲۱۲پروژه کشاورزی با اعتبار ۲۳۸میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۹۸۵نفر افتتاح می‌شود.

او  با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶.۰۸میلیون تن تولید محصولات کشاورزی استان بود، می گوید: قیمت سر مزرعه محصولات تولیدی کشاورزی استان در سال گذشته ۳۳هزار میلیارد تومان و با گردش مالی ۹۰هزار میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۷۴۰واحد پرورش طیور و ۷ زنجیره تولید مرغ در استان فعال هستند، گفت: بصورت مستمر خرید تضمینی مرغ در استان انجام می‌شود و در حال حاضر ۱۲۵۰تن مرغ منجمد در استان ذخیره شده و مجوز صادرات مرغ مازاد نیز صادر شده است.

او با تاکید به اینکه متوسط مصرف سرانه مرغ در استان روزانه ۲۴۰تن است، گفت: جوجه ریزی در استان ۲۵درصد کاهش یافته، اما معدوم سازی جوجه وجود نداشته است.

کرامتی می گوید: ۳۶درصد بارندگی‌ها در استان کاهش یافته، اما با وجود این شرایط باید امنیت غذایی کشور را تامین کنیم.

او گفت: برای مقابله با کم آبی جهاد کشاورزی اقداماتی همچون جایگزینی ارقام کم آب بر و زودرس، تغییر زمان کشت از بهار به پاییز را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی می گوید: کل خسارات وارده به اراضی باغی و زراعی استان در سال جاری بیش از ۴۳میلیارد ریال بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.