مدیرجهاد کشاورزی ارومیه:

۸۰۰هکتار اراضی از کشاورزی ارومیه به آبیاری نوین تجهیز می شود

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه از تجهیز ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم های نوین آبیاری نوین خبر داد.

پرویز امجدی  با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به شبکه‌های آبیاری نوین مجهز شده است، گفت: امسال ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی نیز به این سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز می‌شود.

او با بیان اینکه تاکنون ۳۲۰ کیلومتر پروژه انتقال آب با لوله در اراضی کشاورزی شهرستان ارومیه اجرا شده است، گفت: پروژه‌های انتقال آب با لوله جزو پروژه‌های اولویت‌دار جهاد کشاورزی است که با اجرای آن راندمان انتقال آب از ۴۰ درصد به ۹۰ درصد ارتقا یافته و باعث افزایش بهره وری و صرفه جویی آب در بخش کشاورزی می‌شود.

امجدی با اعلام رتبه نخست شهرستان ارومیه در اجرای پروژه‌های خطوط انتقال آب با لوله استان می گوید:در سال جاری دو پروژه خط انتقال آب با لوله نویی در دهستان مرگور و کنعان ایل و رعیت در منطقه دیزج دول اجرا می‌شود که پروژه خط انتقال آب با لوله کنعان ایل با اعتبار ۳ هزار و ۴۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات خشکسالی تأمین و در هفته جهاد کشاورزی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

به گفته او؛ منبع تأمین آب کشاورزی روستاهای کنعان ایل و کنعان رعیت چشمه روستای ثمرتو بوده و این پروژه به طول ۲۰۰۰ متر با لوله سایز ۴۰۰ میلیمتر اجرا شده و با بهره‌برداری از این پروژه ۱۲۰ خانوار بهره مند و ضمن اشتغال زایی پایدار برای ۱۰ نفر، برای ۲۰ نفر دیگر اشتغال تثبیت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.