گردش مالی بخش کشاورزی آذربایجان غربی به ۹۰۰ هزار میلیارد ریال در سال رسید

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: گردش مالی بخش کشاورزی در استان سالانه ۹۰ هزار میلیارد تومان و ارزش محصولات پای مزرعه ۳۳ هزار میلیارد ثبت شده که بیانگر جایگاه این بخش در اقتصاد استان است.

اکبر کرامتی گفت:متوسط اشتغال کشور در بخش کشاورزی ۱۸ درصد است در حالیکه در استان آذربایجان غربی ۳۲.۸ درصد اشتغال در این بخش است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی می گوید: مساحت اراضی قابل کشت در این استان یک میلیون هکتار بوده و سالانه ۸۵۰ هزار هکتار آن کشت می‌شود.

او گفت: ۲۰۵ هزار خانوار بهره بردار در استان وجود دارد که به صورت غیر رسمی این آمار ۲۳۰ هزار نفر است که تاثیر مهمی بر اقتصاد استان دارد.

کرامتی در زمینه خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال زراعی جاری نیز گفت: امسال پیش بینی می‌شود کمتر از ۲۰۵ هزار تن گندم سال زراعی گذشته از کشاورزان خرید انجام شود.  

او گفت: سال گذشته ۲۰۵ هزار تن گندم در آذربایجان غربی خریداری شد،  و امسال به رغم افزایش نرخ خرید تضمینی گندم به ۱۱۵ هزار ریال که گام مطلوبی بوده است بخش خصوصی پیش خرید ۱۶۰ هزار ریال را مطرح می کند و که با این روند امسال با خرید کمتری در گندم مواجه خواهیم شد.

کرامتی گفت: در آبیاری تحت فشار کل اعتبار استان امسال ۴۳۰ میلیاردریال است   که این اعتبار کم بوده و نیازمند توجه بیشتر دولت هستیم چرا که ۴۲۰ هزار هکتار از اراضی استان آبی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.