معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: طرح پاک سازی مسیر ورودی شهر همدان درقالب برنامه اقدام ملی مسیر سبز، ایران پاک انجام شد.

مردانی گفت: این برنامه از سوی محیط زیست و با مشارکت بیش از ۶۰ نفر از نیرو‌ها و ۱۰ دستگاه از ماشن آلات معاونت خدمات شهری شهرداری همدان از فرودگاه همدان آغاز و تا دوراهی ساوه در محور همدان – تهران ادامه داشت.

این طرح به همت اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان و درقالب برنامه اقدام ملی مسیر سبز، ایران پاک با حضور قاسمی فرزاد استاندار، محمدی فرماندار، حسینی شهردار، مسئولان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی مختلف شهر همدان، نیرو‌های داوطلب هلال احمر و بسیج، پاکبانان معاونت خدمات شهری و هم چنین نیرو‌ها و ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان از میدان فرودگاه همدان آغاز شد.

او گفت: اجرای چنین برنامه‌هایی با محوریت پاک سازی طبیعت از زباله و پلاستیک سبب فرهنگ سازی به جهت استفاده کمتر از پلاستیک و نایلون‌های یکبار مصرف می‌شود باید به صورت مداوم انجام شود تا اثر بخشی بهتری داشته باشد.

مردانی در ادامه گفت: از تمام شهروندان تقاضا داریم برای حفظ سلامت خود و محیط زیست تا آنجا که امکان دارد از کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی استفاده نمایند.


 رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان هم در اجرای این طرح  نیز گفت:  پلاستیک ها به دلیل ماندگاری طولانی بیش از ۳۰۰سال در طبیعت باعث آلودگی آب و خاک و هم چنین تولید میکرو پلاستیک و حضور آن در زنجیره غذایی انسان می شود.

مهدی آزاد فت: سازمان مدیریت پسماند همدان همیشه در این قبیل برنامه ها پیش قدم بوده و امروز نیز با تهیه ماشین آلات، تهیه لوازم مورد نیاز و حضور پرسنل این سازمان اقدام به پاک سازی مسیر ورودی همدان از سمت محور همدان – تهران و همچنین حمل دپوهای پلاستیک و زباله های جمع آوری شده توسط حاضرین در این طرح نمود.

او در خصوص آمار بالای استفاده از پلاستیک در ایران گفت: این میزان استفاده از انواع پلاستیک می تواند زنگ خطری جدی برای محیط زیست باشد و باید با تدام برنامه های اینچنیی و تداوم آموزش های شهروندی نسبت به کاهش مصرف پلاستیک فرهنگ سازی شود.

 آزاد گفت: ما فقط یک زمین داریم و باید بکوشیم تا با کاهش آلودگی های زیست محیطی از قیبل آنرا برای آیندگان حفظ کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار