رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت که تغییر سن بازنشستگی در مجلس بررسی شده است.

آقای بابک نگاهداری گفت: طرح جامعی برای ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی ارائه کرده‌ایم تا بار مالیشان از بودجه عمومی کشور برداشته شود؛ یکی از آنها مربوط به سن بازنشستگی است و تغییرش در مجلس بررسی شده است.

دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ سن بازنشستگی را ۲ سال افزایش داده بود اما مجلس با آن موافقت نکرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره علت این تصمیم دولت گفت بیش از ۹۵ درصد بودجه صندوق‌های بازنشستگی را دولت پرداخت می کند.

آقای میرکاظمی اضافه کرد بسیاری از بازنشستگان با احتساب سوابق سربازی و دانشگاه، فقط ۲۴ سال خدمت می‌کنند و با سن ۵۰ سالگی بازنشست می‌شوند.

با این حال نمایندگان با افزایش سن بازنشستگی در قانون یک ساله بودجه مخالفت کردند؛ آقای زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دی ماه پارسال در گفتگو با خبرگزاری تسنیم گفت که افزایش سن بازنشستگی تنها برای یک سال دردی از دولت دوا نمی کند.

او گفت "باید یک قانون دائمی تدوین شود و یا این موضوع را در برنامه ۵ ساله هفتم توسعه مطرح کنند تا قانون از جامعیت و شفافیت لازم برخوردار باشد."

به گفته نمایندگان، فراهم کردن فرصت بیشتر برای اشتغال جوانان و بر هم نخوردن برنامه ریزی کارکنان برای بازنشستگی در سال ۱۴۰۱ از علت های این مخالفت بوده است.

۴ صندوق بازنشستگی توان پرداخت حقوق و مستمری ندارند

ایران ۱۸ صندوق بازنشستگی دارد که بیش از ۲۳ میلیون مشترک و مستمری بگیر را تحت پوشش قرار داده است.

بر اساس گزارش مرکز پژوهش ها ۴ مورد از این صندوق ها توان پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان را از منابع داخلیشان ندارند و در بودجه سالانه کشور برایشان مبلغی در نظر گرفته می شود.

"صندوق های بازنشستگی كشوری، سازمان تأمين اجتماعی نيروهای مسلح، كاركنان فولاد و صندوق وزارت اطلاعات" این گروه از صندوق ها هستند.

افزایش ۷ برابری بودجه کمکی صندوق های بازنشستگی در ۸ سال گذشته

این مرکز گزارش داده به علت تصمیم های هزینه ساز برای صندوق ها و رسیدن تعداد قابل توجهی از شاغلان به سن بازنشستگی، بودجه های کمکی به آنها رشد فزاینده ای داشته است.

آمارها در جداول بودجه نشان می دهد دریافتی صندوق های بازنشستگی در سال ۹۳، حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده اما در سال ۱۴۰۱ به ۲۱۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

این در حالی است که اعتبار كمكی به صندوق های دستگاهی ورشكسته مانند صندوق بازنشستگی كاركنان صداوسيما، كاركنان هما و مانند آنها در این آمار محاسبه نشده است.

این مرکز اعلام کرده بیشتر صندوق های دستگاه ها کمبود درآمدشان را از دستگاه مادر(مانند صداوسیما، هواپیمایی ملی ایران و...) تأمین می کنند و ارقام اعتباراتشان شفاف در بودجه عمومی کشور گفته نمی شود.

بر اساس آماری که مرکز پژوهش ها داده، پارسال حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از هزینه های صندوق بازنشستگی کارکنان صداوسیما از محل بودجه این سازمان پرداخت شده است.

در گزارش این مرکز آمده با وجود افزایش پیوسته امید به زندگی در ایران، سن بازنشستگی افزایش نیافته و به طور متوسط نزدیک ۵ سال کاهش داشته است.

مرکز پژوهش های مجلس "بازنشستگی های پیش از موعد" بر اساس قوانین مختلف را اصلی ترین علت این اتفاق اعلام کرده است.

در این گزارش آمده ورود زودهنگام برخی گروه های شغلی به صندوق های بازنشستگی و خروج زودهنگامشان موجب افزایش سال های دریافت مستمری می شود و بار مالی بسیاری به صندوق های بازنشستگی تحمیل می کند.

رئیس مرکز پژوهش ها که از ارائه نظرهای مشورتی این مرکز به نمایندگان مجلس برای تصویب برنامه هفتم توسعه خبر داده، گفت که ناترازی در صندوق‌های بازنشستگی از عوامل تورم در اقتصاد ایران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
با سلام یکی از راهکارهایی که میشود بار مالی تامین اجتماعی را کم کرد ان است که این صندوق مانند صندوق نیروهای مسلح حداکثر ۳۰ روز حقوق بدهد ونه ۳۵ روز .برای مثال کسی که ۴۰ سال کار کرد همان ۳۰ روز را حقوق بگیرد ونه ۳۵ روز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
بنظر من سن که رسید به40سال باید باز نشست شد،هم کارمندای جوان مشغول بکار باشند برا ادامه زندگیشون تشکیل خانواده ،خیلی از جونا حتی کارم ندارن چون پیرا تا موقع مردنش مشغول بکاره جایی خیلی از جونام گرفته،جوننتر ا حال وحوصله بهتری برای خودش همکاراش مخصوصا مراجعین داره
Iran (Islamic Republic of)
My
۱۸:۴۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
من از ۱۵, سالگی اومدم توی شرکت کار کردم از جوانی کردن گذشتم ۴۶سالگی بازنشسته میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
میر کاظمی به جای نسخه سیاستهای تنبیهی برای مزدم ،نسخه سیاستهای تشویقی برد برد برای مردم بپیچ یا... برو برو برو برو

ملت چک سفید امضا ندادن که شما برایشان نسخه بپیچی
کسی که سربازی کزده دو سال
تحصیل هم چهارسال
۲۴،یا ۲۶،یا ۲۸ سال طبق قانون بابد خدمت کند
سربازی داشته فقط ۲۸،سال
فقط تحصیل داشته ۲۶. ،سال
هم تحصیل هم سربازی ۲۴

سیاستهای تسویقی برای کسانی که سابقه خدمت واقعی بیش از ۲۶سال دارند بگذارید تا شاغلان تمایل کمتر داشته باشند بازنشسته شوند از سیاستهای تنبیهی به حز دلخوری

ی چیزی به دست نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
بگو نمیخواین کسی از مردم بازنشست بش با این رویشی که اگه تصویب بشه ۶۵ یا ۷۰ سال سن بازنشستگی دیگه کسی ب این سن بازنشستگی نمیرس ی راست میره سینه قبرستون میخواب اون وقت بیمه ای که ۶۵ یا ۷۰ سال پرداخت کرده ب دولت میرس نه ب زن فرزندان اون بدبخت که بخواد ی روز ب بازنشستگی برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
اگه سن بازنشتگی رو ۸۰ سالگی کنید دیگه نیاز نیست به کسی حقوق بازنشستگی بدید اونوقت دیگه فقط پول بیمه رو میگیرید و هر جا خواستید هزینه میکنید
مرک بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
هر چی هست خدا ازتون نگذره با این بازنشست کردنتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
دولت باید عدالت رو رعایت کنه
کسی که ۱۰ سال بیمه پرداخت کرده با ۲۰ سال و ۳۰ سال و ۳۵ سال یکی نیست
کسی که با بی فکری خورده و خوابیده با کسی که روزی ۱۵ ساعت کار میکنه یکی نیست
کسی که مالیات داده.کار تولیدی کرده زحمت کشیده با کارمند مازاد یک اداره یکی نیست
کسی که با مدرک فوق لیسانس استخدام شده با کسی که با دیپلم استخدام شده و کل دوران خدمت و اشتغالش به درس و دانشگاه پرداخته و دکترا گرفته یکی نیست؟
کسی که بود و نبودش برای جامعه مهمه با کسی که اگر نبود بهتر بود یکی نیست
Iran (Islamic Republic of)
کارگزار کارگزاری بورس
۱۱:۴۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
باسلام
لطفا از طریق آقای دهنوی و پورابراهیمی دو نماینده فعال در حوزه بورس پیگیری کنید که سازمان بورس را مجبور کنند به شرکتها نامه بزنند فورا نسبت به واریز سودهای رسوب شده سالهای قبل اقدام کنند.متاسفانه برخی شرکتها اصلا پاسخگوی سهامداران نیستند.چون بسیاری از سهامداران این موارد را بما میگویند و ما کاری از دستمان بر نمی آید.برخی سهامداران هم از سودهای خود خبر ندارند.برخی شرکتها هم اصلا شماره هاشون در سایت فناوری بورس دروغه و اصلا گویا امور سهام ندارند.فشار مجلس بر سازمان بورس تاثیر زیادی دارد.بخصوص اگر فشار رسانه ای هم پشت این کار باشد.
یادتان باشد هزاران میلیارد تومان از سود میلیونها سهامدار بورس سالهاست در این شرکتها رسوب کرده و منجر به فسادها و سواستفاده ها شده است.پیگیری این موارد باعث کوتاه شدن دست شرکتها از دست درازی به سرمایه مردم میشود و دعای میلیونها سهامدار در این دنیا و آخرت پشت این عمل خیرخواهانه شما و افراد پیگیر خواهد بود و مشکلات مالی افراد زیادی را رفع خواهد کرد.
پیشاپیش بابت پیگیرهای سابق و آینده شما و همکارانتان بسیار تشکر میکنم.
یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
هر چیزی و قانون جدید اجباری بد هست و پیامد منفی در مردم دارد

باید دولت راهکارهای تشویقی خوب برای کسانی که بیش از ۲۶ سال خدمت وافعی داشتند در نظر بگیرد تا بقیه خودشان متمایل باشند سی سال خدمت واقعی داشته باشند

و هر که دوست نداشت با سوابق سربازی و تحصیل خروج کار یزند و وارد صندوق شود
همه راهکارها باید تشویقی باشد نه اجبار و تنبیهی
اقای میز کاظنی متاسفانه از روزی که امده سیاست های تنبیهی را مد نظر گرفته و راهکار خوبی نیست و اینده خوبی برای دولت ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
با مدزک فوق دیپلم تربیت معلم وارد اموزش پرورش شدم دو سال سابقه تحصیل و سی ویک سال سابقه واقعی خدمت الان روی هم سال سی و سه خدمت هستم و امسال بازنشست مبشوم با ۳۱ سال خدمت واقعی
مدرک فوق لیسانس هم با هزار زجر و مشقت در دوزان خدمت گزفتم در صورتی که همیشه اواره روستاها یودم

و همکار دیگر من با جهارسال سابقه دانشگاه فرهنگیان امسال با ۲۶سال خدمت واقعی بازنشست میشود ایا ما هر دو یکی هستیم برای دولت و صندوق ؟؟؟؟؟؟
هر دو همسن هستیم
سن نباید ملاک باشد
سی سال سابقه خدمت واقعی باید مد نظر گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
خوشبحالتون ۳۱ سال بجای کارکردن توپ بازی کردین اوقات فراغت درس هم خوندین و دانشگاه هم ادامه تحصیل دادین حقوق هم گرفتین طلبکار هم هستین.بزرگترین بدبختی آموزش پرورش اینجاس که حقوق دبیران ریاضی و فیزیک و شیمی و هندسه و حسابان و جبر با ورزش و پرورشی و دینی یکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
ناشناس ۱۱:۲۴
توپ بازی گدومه
بنده ۳۱ سال خدمت بیست سال حداقل مدیر اموزگار ابتدایی بودم همیشه هم خوّشبختانه زحمت صادقانه داشتم حتی زنگهای تفریح
هم اکثر مشغول مشگلات دانش آموزان بودم بیشتر مواقع مجبور به اقامت میشدم در مدارس روستایی بد مسیر چون بودم ده سال اول با خانواده اواره روستاها بودم دهه هفتاد منتی نیست شغلم بوده اما وجدانم پیش حدا راحت هست ببش از وظیفه در این عرصه تلاش کزدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
ایا باید کسی که ده سال برای دولت کار کرده با کسی که ۳۵،سال کار
کرده به یک چشم دیده شوند ؟

یا کسی که بیست سال کار کرده و ده سال اخر بازخرید کرده ودبیمه ازاد رد کرده. روی هم سی سال ،،و یا سی سال بیمه رد کرده ،باید با کسی که پانزده سال کارکرده و بازنشست شده یکی باشد ؟؟؟
وهر دو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
یک چیز واضح و مشخص و مبرهنه
اینم اینکه دولت باید هزینه هاشو کم کنه
هزینه حقوق.یارانه.انرژی.مهاجران غیر قانونی
ما خوومون کم مصیبت و مشکل داریم ۵ میلیون افغانی هم رو سرمون آوار شده از سوخت و آب و برق و گاز و آرد یارانه ای استفاده میکنه خب همه اینا هزینه داره ما بیشتر از کل جمعیت قطر و بحرین و امارات و کویت مهاجر افغانی داریم انتظار پیشرفت و کاهش مخارج هم داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
توروخدا هرجوری هست به وضع صندوقها رسیدگی کنید الان همه ورشکسته شدن.این سونامی بازنشسته ها و پیری دهه شصتی ها که بیاد حتما منفجر خواهند شد
خواهش میکنم یه فکری بحال این صندوقها بکنید الان ۱۵ درصد جامعه پیر و بازنشسته شده ۲۰ سال دیگه حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد جامعه سالمند و بازنشسته اس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
پول بیمه ما کارگران کجا میره دولت دست از سر تامین اجتماعی برداره بهتره بگم دستشو از جیب تامین اجتماعی برداره و طلب های سازمان تامین اجتماعی رو برگردونه و دیگر دخالت نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
حالا که همه مردم از فشار زندگی توروم گرونی دارن میمیرن اون از قطار یزد اون از ساختمان مترو پل ابادان چقد مردن هایی دیگه که ما ازش خبر نداریم همه مردم مردن دیگه کی مونده که برس ب سن ۶۵ سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
تو فکر این نیاشین که چرو مردم در سن پایین بازنشست میشن کسی که عمر جونی شو گشت رو کار دولتی دولت و در سن ۵۰ یا ۵۵ بازنشست میشه ادم سراغ داشتم که بعد پیری ادمد ده سال بیمه پرداخت کرد بازنشست شد رفت حالا این با اون یکی نه اون ده سال بیمه پرداخت که اما اون از جونیبی اومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
بچه ما که لان ۵۳ سال داره اگه اینجور که دولت میگه ۶۵ سال تصویب بش هنوز خیلی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام
آنکه توهین به قشر زحمت کش جامعه و بازنشسته ها وخانواده معظم شهدا و جانبازان توهین می کنه حتما یا سرمایه داره و تولید کننده هست که اینقدر
از خود رازی مست مال و مناله و ثروت است که اینقدر توهین می کنه
آن کار گر و کارمند ومعلم زحمت کشی که
یک عمر زحمت می کشندو هم از جسم و روحشان و جان و آرامش خود برای بخش دولتی یا خصوصی با سرمایه گزاری می کنند و هم از حق زحماتشان باز به صندوق ماهانه ،سالها پرداخت می کنند برای فردا که از کار افتاده می شوند ،به توانند زندگی کنند و محتاج دیگران نباشند
و اما خانواده معظم شهدا و جانبازان ،زمانیکه ، به کشور ما حمله شده و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران رخ داد جناب عالی کجا. تشریف داشتید که حالا اینگونه قضاوت می کنی چرا به درستی درد ورنجی
که خانواده شهدا و جانباز ها که در دوران زندگی متحمل می شوند چرا نمی گویی
چرا از سختیها و بدبختیهای رزمندگان اسلام واسرا و مجروهان جنگ و شهدا و مفقود الاثرها که سالهاست که از پایان جنگ می گذرد ولی هنوز که هنوزه خانواده های محترم آنان چشم به راه هستند و حتی بیشتر پدر ومادرهای عزیز آنان به خاطر فراق عزیزانشان رحمت خدا رفتند.
چرا در باره جانبازان که خودشان و خانواده
با درد و رنجی که آنان می کشند و حتی خانواده های آنها هم در کنارشان رنج می کشند چیزی نمی گویی آیا شما از حال و روز جانباز شیمیایی و معلول و جانباز اعصاب و روان که اختیارش دست خودش نیست و خانواده وی هم از مشکلات جانباز بی بهره نیستند و زجر می کشند تو خبر داری زمان جنگ به عده جان فشانی کردند و با جان و دل داوطلبانه ذ به جبهه ها رفتندو از کشور و آب و خاک و ناموس کشو ر دفاع کردند تا وقتی که شهید شدند و یه عده هم مجروح ومعلول و از
کار افتاده شدند یه عده هم با خیال راحت به خارج رفتند و درسشان ادامه دادند و بعد از جنگ هم به کشور بر گشتندو یه عده هم الحمدالله سرمایه دار شدند و یه عده هم آقا زاده شدند یه عده هم مدیر و رییس و حقوق نجومی بگیر شدند.
چرااز فشار روحی روانی خانواده های معظم شهدا و جانبازان نمی گویی،؟!
کارگرها و کارمندها و نیروهای مسلح
و همه و همه اقشار مختلف مردم عزیز
کشور در کنار هم کار می کنند و زحمت می کشند تا چرخ مملکت به چرخد ،آنها که بیکار ننشستند و حقوق می گیرند که به راحتی به همه توهین می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
اگر در صندوق های بازنشستگی کمتر دزدی شود حقوق های نجومی کمتر داده شود نیازی به این کارها نیست
France
داریوش
۰۵:۵۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام . با جان هموطنان بازی نکنید کسیکه از سن 20 سالگی دارد در سازمانی کار میکند و تعهد داده 30 سال باشه حتما برای بقیه روزهای عمرش برنامه داره . بعد اینکه حتما دچار بیماریهایی هم هست مانند قند خون . فشار خون . بیماریهای اعصاب . مشکلات گوارشی و بیماریهای دیگه . لطفا با زندگی و جان یکسری افراد که تمام جوانی و عمرشان را روی شغل خود گذاشتن بازی نکنید . کسانیکه دوست دارن بازنشسته بشوند بعداز 30 سال کار و کسانیکه دوست دارن کار کنند تبصره داشته باشه کار کنند .اختیاری باشه نه اجباری ‌. ظلم نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
بجای این کارها یک درآمد مناسب برای صندوق های بازنشستگی جور کنند. چرا هرچی فشاره روی کارمند و کارگر بی نوا می آورند. نوع سرمایه گذاری صندوق ها رو اصلاح کنند. اگر یکی از همین صندوق های بازنشستگی برشکست شده یک هایپر بزرگ و لوکس در تهران و شهر های بزرگ تأسیس کنه و یا دو تا زایشگاه و بیمارستان خصوصی افتتاح کنه، چند برابر بودجه لازم را در میآورد.
اصلاً واردات خودرو، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، تزئینات لوکس اداری خانگی را بصورت انحصاری بدهند به این صندوق ها. خیلی کارها میشه کرد که مشکل صندوق ها حل شود. آخه گناه داریم ما. مگه ما ها انسان نیستیم هر روز یه قانون جدید به دلیل بی سوادی بی کفایتی سوء مدیریت سر مردم می آورند؟ توو کدوم خراب شده ای هر روز بی کفایتی ها و سوء مدیریتها رو با ضعیف کشی به سر انجام می رسانند؟
این نماینده ها رأی گرفته از مردم دفاع کنه یا نوکر یه جمعیت خاص باشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
احسنت! حرف حق رو زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
کسی که هجده سالگی جذب میشود و سی و دو سال تمام برای دولت کار کند چرا باید با گسی که سی سالگی جدب شده د بیست سال برای دولت کار کرده هر دو در یک سن بازنشسته شوند پس ما بعد اتفاوت ان دوازده سال چه مبشود
اخرش هم مثل همیشه میگویید انها حقوق پایین دارند بیست درصد اصافه شود ان یکی حقکق بالاتر دارد ده درصد اضافه شود وکم کم حقوق هر دو به هم برسد اینها عدالت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
مدیران فساد و بی کفایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
بی لیاقتی مسئولان را نباید ماکارگران جبران کنیم.
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
سن بازنشستگی بایستی از 60 سالگی به 67 سالگی تغییر کند
بازنشستگی با 30 سال سابقه کار درست نیست معیار بایستی سن باشد نه سابقه کار
حقوق بازنشستگی ارثی یعنی از پدر و مادر به فرزند باید تغییر کند.
زنان هم باید تا 67 سالگی کار کند چون میانگین عمر زنان 10 سال بیشتر از مردان است
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۱۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
بیا پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
عقده ایی معلومه از صد تا جا درامد داری اما حقوق بگیر نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
بعدش هم اگه به 67 سالگی رسیدن بازنشسته شوند واگر هم بازنشسته شدند زود بمیرند مرد حسابی یه سر بزن به قبرستونها وسن همه قبرهارو میانگین بزن می بینی عددی که بدست میاید 65 سال است فقط آخوندها بالای 70 رد می کنند این آمارهای امید به زندگی دروغی بیش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
توو آمریکا که با آی پی اونجا پیغام گذاشتی این چیزها اجرا می شه؟ یا تکلیف هر کس از زمان بدنیا آمدن معلومه.
برو برای همان خراب شده نظر بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چرا مردم رو از فقر نجات نمی دهند و دنبال ریاضت اقتصادی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چرا مردم رو از فقر نجات نمی دهند و دنبال ریاضت اقتصادی هستند
Germany
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
این درست نیست که یک شخص با پرداخت 10 سال سابقه بازنشستگی 50 سال حقوق و مزایا بازنشستگی دریافت کند و بعد از مرک وی 60 سال زن بعد هم دختر وی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
بیشین سرجات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
درسته هر کسی باید با توجه به خدمت یا سابفه بیمه بازنشست شود
اما از بازنشیتگی او چه کسی استفاده کند حریم شخصی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
این پولی که بابت ۳۰ سال تو این صندوقهای بازنشستگی واریز میشه اگه یه جای دیگه پس انداز بشه بهتراز این صندوق های بازنشستگیه ، پدر من بعد از سی سال کار کردن حقوقش شده ۷ میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومان آخه این انصافه با این تورم و گرانی سرسام اور ، خدایا به دادمون برس آینده خودمو می بینم
Germany
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
خوب انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
کاربر آلمان نشین که اصلأ از قانون کار ایران خبر نداری چیو انجام بده وقتی قانون گذار گفته ۷درصد حقوق سهم کارمند و ۲۳درصد هم سهم کارفرما باید به صندوق تامین اجتماعی واریز بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دولت پرداخت 38 بعلاوه 515 هزار توامان و همچنین 25 درصد بدهکاری خود بابت همسان سازی سال 99 به بازنشستگان سایر سطوح بدهکار است و باید پرداخت کند. مصوبه قانونی شورای عالی کار باید اجرا شود و تاییدیه و تغییرات دولت در حقوق بازنشستگان غیر قانونی است. مجلس بررسی و اقدام کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دقیقا هر کاری تو اروپا انجام‌میدن اینجا نیکوبن و ضد بشریت نینامند و بعد چن سال هودشون‌لا یک نرمش قهرمانانه همونکار رو میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
اولا اکثر کشورهای دنیا یک صندوق بازنشستگی دارند ما 18 صندوق داریم که نشانه پیشرفت ماست ثانیا در بعضی کشورها سن بازنشستگی در بعضی از مشاغل سخت 15 سال هست ثالثا بعضی کشورهای اروپایی 4روز کار در هفته وسه روز تعطیلی را بیشتر مفید می دانند وبعضی کشورها در صدد انجام آن هستند مانند امارات وقطر رابعا بی تدبیری وبی مسولیتی را گردن بازنشسته ها نمی اندازن وهمیشه قشر بازنشسته درآن کشورها محترم وبرای نیازهای آنان مانند گذاشتن پرستار برای آنها یا مسافرت‌های خارج کشور وتفریحات دیگر لحاظ می‌شود ما حداقل‌ها را دارن از ما می‌گیرند و میگن صندوق ورشکسته است چطور باقی دنیا ورشکست نمیشه وکلی خدمات میده اما در کشور ما ظاهرا تافته جدا بافته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
نوشته دو سال سربازی جزو بازنشستگی حساب میشه و ....
پس میخواستین جزو سنوات بیگاری حساب بشه ؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
بیا اشتغال پایدار و امنیت شغلی بوجود بیار فکر کار کردن ۲یا۳سال بیشتر افراد شاغل نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
خدمت باید سی سال واقعی واقعی یاشد وسن ملاک نباشد چون خدمت واقعی سی سال عدالت است نه سن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
سختی کار من تایید نشد ولی ۲۰سال کار در ریخته گری وفولاد به اندازه ۴۰سال آدم پیر میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
بهتر است سی سال سابقه خدمت واقعی لحاظ شود و سن بی تاثیر باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
باید بشه 50 سال چون فعلا متوسط عمر 70 ساله و هر وقت متوسط عمر زیاد شد میتونن سن بازنشستگیم زیاد کنن مثلا امریکا متوسط عمر 85 ساله
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
سن بازنشستگی را 90سال بکنید که دیگه فقط پول بیمه دریافت بشه . هیچ خرجی هم نداره . همین الان آنقدر زندگی را برای قشر کارگری سخت کردید که فکر نکنم کسی به 70 برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
اقا من خودم یه بازنشسته ام اگه میخواهید پول ذخیره شده بازنشسته هارو ها پولی کنید چرا تفره میرید همه رو بریزید تودریا هر دولت فشلی امد سر کار یه جوری سرما بازنشسته هارو کلاه گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
لطفا بپرسید معوقه ۲۵ درصد همسان سازی باقی مانده از صددر صد سال گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی برای امسال بوده کی پرداخت میشود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
صندوق تامین اجتماعی شده صندوق کمک و نجات و امداد و .......
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۵۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
خوب اکثر سرمایه دارها دارن یارانه میگیرن اکثر بازنشسته ها یارانشون قطع شد ضمنا دلتون میخواد بازنشسته ها هر ماه بیمه بازنشستگی ازشون کسر میشد زحمت کشیدن اصلا حقوق نگیرن صندوق بازنشستگی پولها رو چیکار کرد از دولت پول میگیره کسری میاره در کشورهای خارجی که همبشه میگید بنزین این قدر اون انقدره چرا نمگید امکانات حقوق یک کارگر شهرداری پایین ترین ردهاش چند میلیون پول ایرانه به اندازه یک رئیس جمهور حقوق وحق بازنشستگی شهروندی وخیلی امکانات دیگه دارن که ما نداریم ما بخاطر نظاممون مملکتمون وخون شهدا ورهبرمون تو خیابون نمیایم اما شما بعضی افراد هم انقدر کم لطفی بهقشر بازنشسته که ۱۰ درصد حقوقش رو اضافه کردن ۷ میلیون بعد ۳۰ ستل میگیره ۷۰۰ هزارتومان اضافه شده چقدر جیغ وداد میکنید حقدق یک کارگر در کشورهای دیگه ببینید چنده بدون مدرک حالا ما چنده خواهشا نمیدونید نظر ندید نفستون از جای گرم داره در میاد فکر کنم هرچه پولدارترید بیشتر اعتراض میکنید
United States of America
اواز دوقل از دور خوش است
۱۸:۵۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
تمام اطلاعات شما غلط است.
حقوق بازنشستگی بر مبنایی پرداخت در طول عمر است
بیشتر بازنشتگان زندگی فقیری دارند
90 درصد از مردم در خانه های اجاری زند گی می کنند و مساحت مسکن نسبت به درامد تغییر می کنند.
بعد از فوت یکی از عضو خانواده عضو دیگر بایستی مسکن خودش را نسبت به در خودش تنظیم کند.
و......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
بیشترین بازنشسته های ایران معلمین عزیز هستن که
معلمین مرد با ۲ سال سابقه سربازی و ۴ سال دانشگاه فرهنگیان و ۲۴ سال سابقه بازنشست میشن
زنهای معلم هم با ۴ سال سابقه دانشگاه فرهنگیان و ۲۶ سال سابقه و ۴۸ سال سن بازنشست میشن
سن بازنشستگی در آموزش و پرورش باید به ۷۰ سال افزایش پیداکنه
۹۰ درصد فرهنگیان عزیز بازنشسته مشغول بنگاه داری.دلالی.خرید ویلا.شرکت در قرعه کشی خودرو هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
والبته افرادی مثل تو هم به جای پیدا کردن ریشه اصلی از چیز دیگر می سوزند! تو هم برو دلالی و... اینجا کامنت نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چرا الگی حرف میزنی بیشتر. بورسیه های وزارت اطلاعات ،دانشگاه فرهنگیان دانشگاه علوم قضایی، پرستاری استخدامی بورسیه و جاهای نطامی از سن هجده سالگی کنگور جدب می‌شوند و فقط یکچا بابت تحصیل خدمت چز سالقه هست و باید ۲۶سال واقعی خدمت کنند
خیلی کم پیش میاد طرف بره سربازی بعد کنگور بورسیه قبول شود و ۲۴سال خدمت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
پس میخواستی دو سال سربازی جزو چی حساب بشه مثلا ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
اقای رییسی شما باید
نهادهای بی مصرف رو حذف و منحل کنید
نهادهای موازی با هدف یکسان رو ادغام کنید
۵۰ درصد کارمندان رو اخراج کنید
یارانه بگیرها رو نصف کنید
شفافیت مالی رو توسعه بدین
بجای پول پاشی و عادت دادن مفت خوری باید کارکردن و عرق ریختن و بیدارشدن در ۵ صبح رو ترویج بدین
Germany
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
یه دفعه بگو حوزه علمیه تعطیل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
برادران و خواهرای گرامی.به این آمار دقت کنید بعد نظر بدین
۵ میلیون کارمند
۵ میلیون بازنشسته
۱ میلیون جانباز
۲۷۰ هزار خونواده عزیز شهید
۳ میلیون کمیته امداد و بهزیستی
۱ میلیون سرباز
۲۵۰ هزار طلبه
۷۳ میلیون یارانه بگیر
اینا همشون دارن از بودجه کشور ارتزاق میکنن خب واقعا انتظار دارید اقتصاد کشور درست بشه؟پول چاپ نشه و تورم پایین بیاد؟
هیچ کشوری در جهان قادر نیس به ۲۰ درصد جمعیت خودش هرماه حقوق بده
حتی آمریکا و قطر و چین هم قادر به اینکار نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چیه؟نکنه میخوای بدون حقوق کار کنند ؟چطوره ؟اینطوری نظام و دولتش راحترنند !!نه؟
Pakistan
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دوست گرامی شما طوری آمار دادید که انگار دولت مجانی داره پول می دهد بیمه ها در طول 30 سال ماهیانه از روی حقوق چه کارگر، کارمندو .... پول برداشته می شود آن هم به نرخ روز بعد در بازنشستگی همان پول ها باز پرداخت می شود ویا خدمات در مانی می دهند در ضمن خانواده های شهدا و جانبازان وسرباز برای امنیت من وشما جونشون را کف دست گرفتندکه امروز من وشما در آرامش باشیم و دوم آن ها به خاطر پول وحقوق نرفتند که گاز شیمیایی تنفس کنند وسی و اندی سال زجر بکشند جلوی رانت ورانت بازی ها ،حقوق های نجومی ،ساشا سبحانی بیژن خاوری و بعضی از آقازاده ها گرفته شود که مفت مفت پول ملت را نبرند اونور آب آن ها عشق وحال کنند ماهم له له بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
جناب دولت ک ازکیسه پدرش نمی‌ده همه اونایی که نام بردین از مالیات مردم وپول نفت پول معادن هزارتا منبع درامدکشوردارن حقوق میگیرن هیچ کشوری اندازه ایران نفت ومعادن باارزش نداره کشورماروی گنج نشسته،فقط با همون اختلاسای بزرگی ک تاحالاشده میشدحقوق همه اینایی راک گفتین چندسال پرداخت کرد
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۷:۴۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
اینها اگر حقوق و باز نشسنگی میگیرن حقشون هست.
شما چرا چند صد هزار میلیارد تومانی که طی این سی سال به عنوان حمایت از صنعت!!!! به جیب دو خودرو ساز فاسد کشور رفت را حساب نکردی ؟؟!!!!!اخرش هم گفتند یکصو و هشتاد هزار تومان زیان انباشته دلرند این دو بنجل ساز!
چرا حقوقهای نجومی دهها و صدها میلیون تومانی یک عده ادم چلمن و پخمه که خودشون رو مدیر !!!!! حساب کردن و حقوق و پاداش نجومی گرفتند و هنوز هم چه بسی بگیرند را ذکر نکردی ؟؟!!!حقوق و پاداش نجومی برای تر زدن به کشور !!!!
اونی که خانواده شهید هست عزیزش را برای دفاع از این کشور از دست داده . تو ان موقع کجا بودی ؟؟!!وقتی که او جلوی توپ و تفنگ رفت ، تو و امثال تو کجا بودین و هنرت چی بود ؟؟!!!
ان معلمی که به حساب شما با 24 سال خدمت بازنشسته میشه از اول حقوقش طوری حساب شده که مناسب با همین 24 سال خدمت تنظیم شده .و قس علیهذه.
اگر دولت الان داره به مردم ماهی سیصد هزار یارانه میده ، کارمند و معلم و نظامی و پزشک و مهندس هر گدام هر ماه چند میلیون به دولت یارانه میدهند با این حقوقهای چند غازی !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
هیشکی با این آمارها مخالفت نداره
بحث سر اینه که حتما و حتما باید به مستحق کمک بشه
حتما باید حمایت انجام بشه
بحث سر نهادهای مازاد.کارمندان مازاده
از ۷۳ میلیون یارانه بگیر قطعا۴۰ میلیونش اضافی هستن یا درمورد تعداد کارمندان تا ۳۰ درصد میشه تقلیلش داد و کارها هم انجام شد اینا که دیگه انجام پذیره
Iran (Islamic Republic of)
ناي آخر
۱۳:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
واقعاً دل آدم به درد مياد - مسئوليني كه با رانت و زد و بند به يه جايگاهي رسيدن فكر بقيه مردم را نميكنن و از روي باد هوا براي اقشار جامعه تصميم ميگيرن !!! جناب تصميم گير آيا اون بنده خدايي كه در خدمت سربازي بدترين شرايط را داشته و دو سال عمر گران را براي امنيت مملكت گذاشته حق نداره اون خدمت سربازي جزء خدمت كاري حساب بشه تازه اونم چندين برابر بايد حق بيمه پرداخت كنه ؟ يا بازنشستگاني كه عمري را فداي اين مملكت كردن چرا بايد اينقدر زجر بكشن ؟؟؟ بابا بفهميد همه چيز در اين دنيا خلاصه نميشه ،‌قيامتي هست حساب و كتابي هست ؛‌اگه ميخواهين در مورد هر قشري تصميم بگيرين فقط يك ماه با شرايط زندگي آن قشر سپري كنين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه همه شما را من حق بیمه که ماهی ۸۰۰بود را به یک باره ۱۵۰۰۰۰۰شداز کجا بیارم با این همه گرونه اره دو سر شده بدی می‌بره ندی باز هم میبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
به زودی نصف جمعیت کشور بی برنامه و بی مدیر ایران باز نشسته هستن . خخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۵۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
ببخشید // پرداخت حقوق بازنشستگان فلسطین هم با ماست ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
شما از لندن حقوق میگیری یا ریاض یا تل اویو یا واشنگتن؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
شماحتی باسخت ترین بیماری حاضربه ازکارافتادگی هیچ کارمندوکارگری نیستید فقط بامرگ حاضربه ازکارافتادگی وبازنشستگی هستیدمگرعمر۵۰سال و۲۵ سال پول بیمه کم است وجوانان رابااین کارهای نسنجیده تان ازاشتغال وازدواج وتولیدمثل ناامیدمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
جناب رییس پژوهش. من با ۵۲ سال سن و ۲۵ سال سابقه در بانک تجارت اردبیل و باوجود نظر دهها پزشک متخصص و داشتن ( چندین بیماری ) باید ازکارافتاده شوم اما بانک بنا به بعضی مسائل پشت پرده قبول نمیکند. من الان باوجود اینکه حقم هست اما حاصرم با ( قانون بازنشستگی ۲۵ سال) و اینکه اصلا امکان کار( بدلیل چندبن بیماری) ندارم بازنشست شوم اما اینبارهم بانک کمبود نیرو را بهانه میکند. اینهمه جوان سالم و بیکار در کشور هست آیا نمیتوانند آنها را بجای من استخدام کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
من با ۱۰ سال و۵۰ سال سن با تامین اجتماعی قرارداد بستم من بطور کامل به قراردادم عمل نموده و مبلغ بیمه را پرداخت نمودم خوب حالا سنگ پای قززززوین این تامین اجتماعی که قرار داد را از ۱۰وپنچاه اول به ۱۵وپنچاه وپنج وبعد به۲۰وشصت رسانده بابا روتون و برم شما دزدید و پول تامین اجتماعی را خرج اطینا کردین خدا نابودتون کنه تاوانش من پیر مرد چرا باید بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چون خودشان بدون هیچ زحمتی میلیاردها پول میگیرند میخواهند صد سال حقوق بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
مگه اینکه فرزندان خودتون حین تحصیل بیمه بازنشستگی بتونن رد کنن مردم کجا از این پولها دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
کدوم دانشجو بیمه داره که شما میگین بیمه هستن بیمه از کجا اوردی من الان دانشجو هستم هیچگونه بیمه ای هم ندارن فقط دروغ می گویید از خدا هم نمی ترسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دانشجوهای دبیری آموزش و پرورش حین درس خواندن هم بیمه هستند و هم حقوق میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دانشجویان علوم قصایی و دانشچویان افسری دانشچویان نظامی دامشچو معلم طی چهارسال حقوق دریافت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
ناتوانی و ورشکستگی شاخ و دم نداره
Iran (Islamic Republic of)
پرستار بازنشسته
۱۲:۰۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
اول اینکه تحصیلات دانشگاهی جزو سنوات محسوب نمی‌شود مگر معلمان و حوزه علمیه
دوم، در طول دوسال سربازی هرماه مبلغی بابت صندوق بازنشستگی از حقوق سرباز کم میشود پس محاسبه دوسال خدمت غیر قانونی نیست
در تمام طول خدمت حق بیمه و بازنشستگی هر ماه +اولین افزایش حقوق سالیانه بطور کامل از حقوق ما کسر شده
حالا بعد از سی‌سال، سود سرمایه هر فرد چند برابر حقوق پرداختی به ما است
سوم، تمام سرمایه صندوق بابت کسری بودجه چندین بار برداشت شده و حالا سر ما منت می‌گذارید که دولت حقوق ما را پرداخت میکند؟
چهارم اختلاس از صندوق توسط مدیری انجام شده که مورد تایید دولت و مجلس بوده و بفراموشی سپرده شد.
نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
پرستاران هم بورسیه دارند مثلا پرستاران که بورسیه ارتش یا سپاه قبول مبشوند یا پرشکان بورسیه از همان لحطه اول دانشجویی کننکور ر قبول میشوند و از همان ابتدا استخدام هستند و حقوق بگیر ویا دانشچویان افسری ،نظامی ،دانشچو معلمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
اگر جلوی اختلاس گرفته بشود هیچ مشکلی به وجود نمیاد ..تو اداره جات ایران آنقدر فامیل بازی برای استخدام هست که مفد حقوق میگیرن ووبیچاره اونی که آدم ندارد باید بره گدایی کنه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۰۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
کسی که میخواد روزی ۱۵ ساعت بخوابه.زود بازنشست بشه هیچ کاری نکنه و تنبلی کنه و بخوره و بخوابه باید از بین ۲۰۲ کشور عضو سازمان ملل.ایران رو انتخاب کنه
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۱:۵۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
این آقای میرکاظمی برنامه بودجه دشمن مسلم بازنشستگان است و چون خودش حداقل 40 سال سابقه حقوق نجومی بگیری دارد و هیچ وقت تصمیم بازنشستگی ندارد مدام مشغول عناد با بازنشستگان است .
این مدیران خودخواه با مرگ بازنشسته میشوند . یعنی حضرت عزرائیل حکم خاتمه کار بدست ایشان میدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
۹۰ درصد بازنشسته های ایران زیر ۶۰ سال دارن و بفکر زن دوم و ساخت ویلای غیرقانونی و دلالی و بساز بفروش هستن اونوقت طلبکار هم هستن.۱۶ سال سوئد بودم یکنفر بازتشسته زیر ۶۸ سال ندیدم.زن و مرد و دختر و پسر هم روزی ۱۸ ساعت کار میکنن
منطقی میگم ایران بهترین کشور جهان برای تنبلان جهانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
بخور بخور دولتی هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چه چیز ایران با سوئد قابل مقایسه است ، سوئد جوان بیکار ندارد ایران الی ماشاا...در سوئد وقتی کارمند از منزل به طرف محل کار حرکت می کند جزء ساعت کاریش محسوب می شود، در سوئد با دلار حقوق می گیرد و با دلار هزینه می کند و مبلغی هم پس انداز می کند و.............. در ایران هم نمگیم مثل سوئد اما تقریبا" یک شباهت هایی داشته باشه بعد سن باز نشستگی را ببرند بالا ، ضمن اینکه مسولین قدرت و تفکر در مدیریت اقتصاد ندارند گیر می دهند به کارکنان زیر مجموعه که دیر باز نشست بشوند ، آیا فکری به حال جوانان بیکار شده و..............................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
تواصلا می دانی سوئد کجاست؟
هیچ کجای دنیا کسی روزی ۱۸ساعت کارنمی کنند
دروغی بگو که قابل هضم باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
جناب سوئدی. برگرد به همانجا مثل آدم آهنی کار کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
عقل کل یعنی ساعت ۶ صبح سر کار می روند تا ۱۲ شب؟؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
بی منطق مفت خور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دوست عزیز اولا خالی نبند کی گفته سوئد 18ساعت کارگروکارمندان کارمیکند؟ تو حتی از روستای خودت بیرون نیومدی اونوقت میگی 16سال سوئد بودممن الان سوئد هستم دربیمارستان بعنوان پرستار مشغول بکار هستم چرا دروغ مینویسی ساعت کاری ما8-10ساعت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
درجواب ۱۳:۵۷
برادر عزیز از پرچم کامنت مشخصه که الان پرستار بیمارستان بقیه الله هستی و از استکهلم پیام‌میفرستی خخخخخخ واقعا چقدر رو دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
بزرگترین مشکل ایران
بیکاری زیاد
تولید کم
مفت خور و کارمند و حقوق بگیر زیاد
نجومی بگیر زیاد
اینا مشکل کشوره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
راههای اسنتر هم برای خلاص شدن از دست مردم هست
مثلا سم بریزید در آب شهری، یا یک بیماری همه گیر ديگر راه بیندازید، یا تحریم 2 و تحریم 3 را کلید بزنید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
آفرین ناشناس به خدا اینها حقیقت را گفتی بنده دیگه هیچ عضو سالمی ندارم رفتم بیمه از کار افتادگی بگیرم 1000 سنگ جلو پام انداختن و پشیمان شدم درود بر شرفت ناشناسی که گفتی همه در حال فوت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
این صندوق ها می توانند حقوق نجومی به مدیران پرداخت کنند ولی ازپرداخت حداقل حقوق به مستمری بگیران نا توانند باورکردم ریخت وپاش ها را فاکتورمی گیرم
Iran (Islamic Republic of)
aa
۱۱:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
آقای محترم وقتی کسی تو 50 سالگی بازنشسته میشه تازه میره دنبال شغل جدید تا از پس هزینه هاش در بیاد وقتی سن رو بالا ببرید عملا فرد رو نابود میکنید اول یه فکری به حال حقوقشون بکنید خصوصا تو سن پیری بعد سن بازنشستگیشونو افزایش بدید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
لزومی به افزایش نداره، همه زودتر در حال فوت شدنند.
Germany
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
وقتی دولتها بدون توجه به ماهیت واهمیت صندوقها از افراد بدون تخصص برای مدیریت عالی این صندوقها استفاده میکنندنتیجه اش می شود ناکارآمدی وورشکسته بودن صندوقها .مثلا انتصاب دکتری مهندسی مکانیک به ریاست صندوق بازنشستگی کشور (آقای سید میعاد صالحی که قبلا مدیر عامل صندوق بازنشستگی وفعلا مدیر عامل راه آهن تشریف دارن وقطاری که درراه برگشت از مشهد به یزد از ریل خارج شد در زمان ایشان اتفاق افتاده)کاش از متخصصان مدیریت مالی وبازرگانی ویا اقتصاد استفاده میشد نه از مهندسین. بجای اینکه سن بازنشستگی را تغییر دهید جلوی این انتصابات ودخالتهای بیمورد دولت را بگیرید.من که الان 25 سال سابقه کاری دارم احساس فرسودگی میکنم . از مرکز پژوهشهای مجلس انتظار کار کارشناسی داریم نه حرفهای جانبدارانه ومحافظه کارانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
آقا ما حقمون رو میخواهیم.فقط شما اول بگید چرا من که سال نود با یک وصد بازنشسته شدم.الان ۶۷۰۰ میگیرم همرده ی من تو کشوری ۱۴ تومان میگیره؟ بعد دولت به تامین اجتماعی بدهکاره؟ پس اون پول کشوری از کجا آومده.؟ خوب از جیب من برداشته شده دیگه .چرا ۷۵ درصد تامین اجتماعی حداقلی بگیرن؟ دو فرض داره.یک چون ناتوانند؟ دو چون حقوقشون به موقع همسان سازی نشده؟ خوب کسی کارگر ناتوان میگیره؟ نه . بخشی از این ناتوان ها رو مجلس با وضع قوانین الزام اور و به طور غیر قانونی، بر سر سفره ی تامین اجتماعی نشوند تا کارگر جماعت جورشون رو بکشن و دولت مجبور نشه حمایتشون کنه.الان هم که هنوز آویزون ما هستند.و و در فرض دوم، هم اگر به موقع دولت بدهیش رو میپرداخت، و مستمری بگیر هایی مثل من این چند سال ، حقوقش انقدر کم نبود، الان صاحبخونه بودیم .اصلا دولت فکر پرداخت بدهی با معوقات و خسارات و زیانش به مستمری بگیر تامین اجتماعی هست؟تازه میخواد بسته ی حمایتی بده؟ مگه ما گداییم.یه عمره دولت و ملت گدا رو ما نون دادیم .دیگه بسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
اقای میرکاظمی همه این دستگاههای که گقتید منبع درامد دارند شرکتهای تحت پوشش دارند منتهی مدیرپاکدست بالاسراین صندوقها نیست کارکنان شاغل اضافی دراین صندوقها یک معظل دیگری هست چرادرزمان طاغوت این صندوقهای پیش گفته ورشکسته نبودند؟ اقای میرکاظمی تنها صندوقهای بازنشستگان ورشکسته نیست این نظام ما هست که بااین حجم درامدمالی ملت را به فقروفلاکت کشانده است یک سری ازاول انقلاب تا سن 90سالگی درصدرهستند وبرمیزریاست لم دادند برای من وملت من نسخه شفابخش مثل شعب ابیطالب مینویسند اونوقت خودشان مثل معاویه وعمروعاص بیرون از شعب انقلاب بربیت المال چنبره زدند دولپی میلوونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دولت صندوق های بازنشستگی را مانند صندوق پس اناز خودش مکیده و به خاک سیاه نشانده انواع اقسام بیمه بدون پشتوانه مالی را به آنها تحمیل کرده و حالا شروع به ریختن اشک تمساح می کند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
اصلا بازنشستگی برای مدیران (نجومی بگیران)معنا ومفهوم که نداره می خواهد دربرنامه قانون چندصدساله آقایان تدوین شود آقایان با ۷۰و۸۰سال سن هنوز شاغلند و حقوق بگیرکه دیگر احتیاج به قانون ندارد.علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
در ایران سن بازنشستگی خیلی پایین است الان می بینی طرف هنوز فرزندش کلاس چهارم ابتدایی است ولی باباش بازنشسته است ، زود که بازنشسته می‌شوند می روند سراغ شغل دوم و مانع از اشتغال جوانان در مشاغل آزاد هم میشوند ، حداقل سن بازنشستگی برا بی مردان را در برنامه هفتم سالی یکسال اضافه کنید که به یکباره فشار هم وارد نشود و در پایان برنامه سن بازنشستگی به 36 خدمت برسد سال برسد.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
زود بازنشسته میکنید بدون انتقال تجربه که مجبور میشن دستگاهها دوباره با فرد قرارداد ببندن!!!!! استفاده جوانان در پستهای مدیریتی با داشتن پارتی خصوصا در این دولت باعث کاهش کار آمدی و جذب نیروهای باسابقه بطوری دیگه در دستگاهها یت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
طرف جهارسال از بورسیه وامکانات تحصیلی رایگان،پوشاک،اسکان،تغذیه،بهداشت ودرمان وهزارجورتسهیلات رنگارنگ مفت ومجانی استفاده میکنه بعدش عین این چهارسال میشه،،عین خدمت،،‌ از بازنشستگی های پیش ازموعد که ارمغان فلاکت افتصادی کشور هست هم چیزی نپرسین،که حجم زیادی ازبازنشستگی ها از این بخشه ،بگردین از این سوراخ سمبه های عجیب وغریبی که صندوق های بازنشستگی رو به فلاکت و ورشکستگی کشونده زیاد پیدامیکنید، درضمن نمیخاد به بهانه مشکلات صندوقهای بازنشستگی عمرخدمتی دایناسوری بعضی از کارکنان ومدیران خدمتی رو که به بهانه کلیدی بودنشون مدام در حال افزایش سنوات خدمتی هستند و ول کنن صندلی های ریاست نیستن رو افزایش بدید. عده مفتخوری که مثل زالو به سازمان چسبیدن و از امکانات ومزایای اختصاصی اش استفاده میکنن،همین گروه رو اگه زودتر ازبدنه سازمانها جداکنند هزاران جوان پرانرژی رو میتونن جذب کنند که انگیزه وانرژی شون خیلی ازمشکلات رو حل میکنه، به اندازه یه حبه ارزن هم شده فکراشتغال خیل بیکاران جوان باشید. راه حل همه مشکلات بازگشت به قانون وقانونمداری مسوولین وهمه کارگزاران حکومتی است،مردم هم ازمشق حاکمان الگو میگیرن.(توکشوری که دور زدن قانون از دور زدن یه میدون خالی از جمعیت وترافیک با یه پراید درب و داغون اسونتر باشه،توقع حل مشکلات و اشتغال جوانان رو نباید داشت)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
"صندوق های بازنشستگی كشوری، سازمان تأمين اجتماعی نيروهای مسلح، كاركنان فولاد و صندوق وزارت اطلاعات" این گروه از صندوق ها هستند جناب میر کاطمی اگر افراد همین صندوقها باعث شدند که یکی مثل شما به صندلی ریاست تکیه بزنید درغیر اینصورت کارگری هم گیرت نمی آمد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
آخه کدوم کار ما با دنیا شبیهه که بازنشستگی شبیه باشه /کلاغ اومد راه رفتن کپک را بیاموزد راه رفتن خودش هم یادش رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
مثل همه جای دنیا سن بازنشستگی رو شصت سال تعیین کنند که هم حقوق بازنشستگی بالا بره هم تجربه هاشون هدر نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
ما مثل دنیا زندگی نمی کنیم که مثل دنیا قیاس شویم. علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
همه جای دنیا به افرادحقوق بالا می دهند ین را هم بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
ظاهرا تصمیملت سخت گیری به مردم توی شورای نگهبان اتخاذ میشه
Iran (Islamic Republic of)
سیدحبیب
۱۰:۳۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
ماکه حق بیمه مون شخصی وشرکت مون خصوصیه وربطی به دولت نداریم چرابایدبیشترازسی سال کارکنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
کلا صندوق بازنشتگی رو جمع کنین، پولش رو بدین به خود کارگر، این همه پول میدیم، اخرش ک چ،
چرا فشار روی کارگر میذارین؟
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۰:۳۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
آقای کاظمی خود شما از حقوق و مزایای دریافت بالائی برخوردی قطعا لطفا بفرمائید چقدر حق بیمه و مالیات پرداخت میکنید!! خود شما جز اون دسته هستی که سالهاست از پرداخت حق بیمه و مالیات معافند
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۳۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چرا نیروی جوان و تازه نفس استخدام نمیکنید ؟؟ // که جوانها هم بتونن تشکیل خانواده بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
اولویت با شصت تا صد ساله هست ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
عرضه خدمات دهی ندارین سن بازنشستگی رو افزایش میدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
عرضه خدمات دهی ندارین سن بازنشستگی رو افزایش میدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چرا بازنشستگان باید تاوان نادانی و بیسوادی مسئولین بدن
تامین اجتماعی در اثر برداشت غیر قانونی دولت‌های جمهوری اسلامی ب خاک سیاه نشسته حالا بازنشستگان باید کم دریافت کنند تا دولت از آن بردارد برای کسری بودجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چرا در شرکت نفت عده ایی که چندان هم کارایی ندارند تا هنگام مرگ سر کار میروند؟؟!!
یعنی شده خانه سالمندان !!!!!!!
اینگونه نمیشود پیشران کشوری بزرگ با نیروهای فرسوده و فکرهای فرسوده شد.
Iran (Islamic Republic of)
جبار
۱۰:۱۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
قابل توجه آقای میرکاظمی رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه: چرا باید در صندوقهای بازنشستگی که به قول جنابعالی ورشکست هستند همین الان عده زیادی از پرداخت بیمه و مالیات معاف باشند؟؟ چطور با خرید حداکثر 2 سال سربازی میشود با 24 سال سابقه کار بازنشست شد؟؟؟ خود جنابعالی تا کنون چقدر حق بیمه و مالیات پرداخت کرده ای؟؟ آیا باید تاوان تصمیمات اشتباه امثال شما را باید ملت ایران بپردازد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
به ولله اگر بنده 60 سال عمر کنم الان تمام اعضاء بدنم درگیر بیماری هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
همه جای دنیا سن بازنشستگی ۶۸ سال برای مرد و ۶۵ سال برای زنه
به جرات میتونم بگم ۷۰ درثد بازنشسته های ایران زیر ۶۰ سال هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
تو برو درصد*رو درست بنویس بعد اظهار نظر کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
یک فرد 68 ساله و 65 ساله دیگه توان داره برای کار؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
کاملا معلومه که جنابعالی از مدیران باسواد صندوق های بازنشستگی هستید.لطف کنید بفرمایید مارا با کجا های این دنیا مقایسه کردید که آمار غلط می دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
ایشون یکی از مدیران بسیار باسواد و نخبه
این مملکت هستند که شعار ++ ادامه خدمت تا سن یکصد++ برای خدا،فقط وفقط++ از شعارهای اصلی زندگیشون هست، درضمن دوست عزیز،به تنها کلمه کامنت ایشون که حاصل سالها ممارست وتلاش ایشون در کلاس اکابر و خلاصه تراوشات درخشان ذهنی این بزرگمرد عرصه ادبیات کلاسیک جهان هست خورده نگیرید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
اول املا کلمات رو یاد بگیر.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
جرج (همون جمشید) از آلبانی
-
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
آیا آن کشورها هم مثل ایران جوان بیکار دارند ضمن اینکه آنها کارمفیدش شان در اداره و شرکت و...... بیشتر کارمندان ما کار مفیدشان بسیار پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
درجواب ۱۰:۳۶
برادر گرامی اشتباه تایپی بوده نه غلط املایی
شماها باید برید مستند بمب ساعتی رو نگاه کنید بعد ایراد بگیرین
هیچ جای دنیا کسی با ۲۰ سال کار.اونم روزی ۳ ساعت کار بازنشسته نمیشه
هیچ جای دنیا کسی با ۵۰ سال سن بازنشسته نمیشه
هیچ جای دنیا کسی که فوت میکنه حقوقش به دختر مجرد یا طلاق گرفته اش نمیرسه
ما دوست داریم مفت بخوریم روزی ۱۵ ساعت بخوابیم و جزء ۵ کشور اول جهان باشیم اینا غیرممکنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲۳
۱۰:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چه کسانی که دانشگاه بودند یا سربازی حق بیمه پرداخت کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
قوانین اشتباه باید اصلاح بشه
۱)۳۰ درصد بازنشسته های امسال زیر ۵۰ سال سن دارن
۲)۲۵درصد بازنشسته ها جزء مشاغل سخت طبقه بندی شدن که با ۲۰ سال پرداخت بیمه بازنشست شدن درحالی که در بدبینانه ترین حالت فقط ۵ درصد بازنشسته ها باید مشاغل سخت بوده باشن
۳)حقوق بازنشستگی بازنشسته متوفی بعد از خودش به دختر مجرد یا مطلقه اش تعلق میگیره که نباید بگیره ۱۵۰ هزار دختر مجرر و مطلقه داره از حقوق پدرش استفاده میکنه پدرش ۲۰ یا ۳۰ سال بیمه داده ولی تا ۱۰۰ سال خودش و زنش و دخترش و زن دومش ازش استفاده میکنن
۴)طلاقهای صوری برای اخذ حقوق پدر
۵)ازدواج با پیرمرد بازنشسته رو به موت برای اخذ حقوقش
۶)متوسط پرداخت حقوق بازنشستگی در کل دنیا ۲۰ ساله.یعنی کسی که بازنشست شده تا ۲۰ سال حقوق میگیره.تو ایران ۵۰ ساله.چون در سن پایین بازنشست شده و اگر خودش فوت کرده بعد از خودش.زنش و دختر مجردش و مطلقه اش و نوه دختری مجرد و مطلقه اش از حقوق پدر و پدربزرگ استفاده کرده
مستند بمب ساعتی درخصوص بازنشستگی در ایران رو نگاه کنید
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۳:۰۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چرا بر عکسش نمیگی اگر بازنشست بعد از 35سال باز نشست شده وبلا فاصله فوت کرده آیا حق زن بچه اش حق ندارن از مستمری ان مرحوم استفاده کند یعنی در نظر شما باید قطع نیشه وبنفع صنوق بازنشستگی برگرده......دختر مجرد یا مطلقه از ارث باباشون باید محروم میمانند.....این چه حرفیه داره میگی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
کسی که بلافاصله بعد از بازنشستگی فوت میکنه حقوقش به زنش میرسه.دیگه نباید به دختر مجرد یا طلاق گرفته اش تا ۷۰ سال حقوق بدن.
۱۵۰ هزار دختر داره حقوق پدرشو میگیره.تا ۱۰۰ سال هم ادامه میده
۱۵ هزار نفر هم دارن از تامین اجتماعی دوتا حقوق بازتشستگی میگیرن هم‌پدر هم‌مادر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۰۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
اخوی ننویسید دولت به صندوق تامین اجتماعی کمک می کند دولت هزاران میلیارد تومن به تامین اجتماعی بدهکار می باشد و هرروز نیز یک گروه را به این سازمان جهت گرفتن خدمات معرفی می کند مانند بیمه سلامت و ....تا در بین مردم محبوبیت کسب کند و درواقع دولت بخش میکروسکوپی از دینش را به تامین پرداخت می کند و همه ما را هم بدبخت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
واقعا احتساب سربازی برای سابقه کار اشتباه محض وظلم فاحش است.آخه سربازی چه ربطی به کار داره
دولت از متخصص 2سال زودتر محروم میشه بخاطر سربلزی
Germany
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دو سال خدمت سربازی هم ازحقوق سرباز بیمه کم میشه ولی بیمه نیروهای مسلح از انتقال حق بیمه سربازان به سایر بیمه ها در ایام اشتغال آتی این افراد خودداری میکنه وبرای خودش برمیداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چرا باید مردم تاوان بی کفاینی مقامات نظام را در صندوق های بازنشستگی پرداخت کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۰۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
ثوره ثوره حتی النصر
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۰۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چطور توان پرداخت چمدان چمدان پول به فلسطین و لبنان را دارید // اوخت توان پرداخت حقوق و مستعمری بازنشستکانی که سی سال حق بیمه پرداخت کردن را ندارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
مستمری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چرا باید تاوان عدم کفایت مدیران و سران کشور رو مردم بپردازم
باید یقه اونی که نتونسته صندوق ها رو درست مدیریت کنه گرفت نه اینکه بیاید برا جبرانش از مردم بیشتر کار بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
آقای کاظمی خودش ریالی پول بیمه پرداخت نکرده مطمئنم
Germany
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
آقای دکترسید میعاد صالحی(دکتری مکانیک) مدیر عامل راه آهن جوابگو باشند که چه کردند با صندوق در ایام تصدی صندوق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
خداروشکر که امثال اقای میرکاظمی 3سال دیگر بیشتر نیستند و از طرف دیگر وقتی نیرویی استخدام می شود باید به فکر بازنشستگی اش باشید اصلا فکر کنید 20 سال زحمت کشیده 30 سال یا 40 سال!! بالاخره در آینده به فکر آب باریک بوده چطور در زمان اشتغال از حقوقش کم میشه برای همین روزهاست.. کلی نفت فروختید کلی ارز ترجیحی حذف کردید کلی مالیات گرفتید بعد می گویید بودجه نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
وقتی پول سربازی را که برای دولت خدمت کردی باید خودت بپردازی چطور دوران دانشجوئی را جزوه خدمت میارند؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
مگه مدت تحصیل تو دانشگاه هم جزو سوابق حساب میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
منم اینو دیدم گفتم مگه کم میشه اینجوری باشه ۵ سال زودتر باز نشسته میشم :))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
برای بعضی ژنها از زمان تولد جزو سوابق حساب میشه!!! :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
منظورش دانشگاه خاص مثل افسری، قوه قضاییه، اطلاعات، فرهنگیان و...
Iran (Islamic Republic of)
قانون جدید
۱۳:۳۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
بر اساس قانون جدید دانشجویان هم می توانند با پرداخت حق بیمه خود را بیمه کنند ...

https://www.yjc.news/fa/news/8060704/%D8%B5%D9%81%D8%B1-%D8%AA%D8%A7-%D8%B5%D8%AF-%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%A7-%D9%86%D8%B1%D8%AE-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87-%D9%87%D8%A7
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
قانون جدید رفت تا 30 سال دیگه نوبتش برسه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
از حقوق نجومی بگیران کم کننین یه خورده هم کمتر دزدی کنید به همه میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
حرف حساب.
Iran (Islamic Republic of)
mohammad.z
۱۱:۵۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
باسلام درسربازی پول حقوقت بالاتره یه چیزی بعنوان کسری حالابیمه و...کسرمیشه بعداگه دنبال کاری رفتی که بیمه شدی باکارگری های بهت سخت میگذره یه زمانهایی که میگی کاش هرچه زودتربازنشسته بشم حالاکه بازنشسته هم میشی نگاه به حقوقت که میکنی مبینی بازهم یه چیزهایی چه بنفع سازمان یاصندوق ویادولت محترم کسرمیشه وای چه افسوس هایی داره که این هابرای کارگران ویابازنشسته های واقعامستضعف وبدهکارهزارجوربدهیراهی
آخرین اخبار