رییس اداره آموزش و پرورش استعدادهای درخشان آذربایجان غربی گفت: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان استان با شرکت ۱۰ هزار نفر دانش آموز در استان از امروز پنجشنبه آغاز شد.

شهروز اللهوردی زاده گفت: آزمون ورودی مدارس تیزهوشان روز پنجشنبه و جمعه با شرکت دانش آموزان در دوره تحصیلی ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می‌شود.

اللهوردی زاده می گوید: داوطلبان در شهرستان‌های ماکو، خوی، سلماس، ارومیه، نقده، مهاباد، میاندوآب و ناحیه ۲ ارومیه باهم رقابت می‌کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش استعداد‌های درخشان آذربایجان غربی گفت: دانش آموزانی که از پایه ششم به هفتم در حال گذر هستند باید مقیاس خیلی خوب را در تمامی دروس داشته باشند و شایستگی‌های عمومی و تربیت بدنی جزو امتیازات دانش آموزان است.

اللهوردی زاده گفت: سؤالات آزمون پایه هفتم در ۲ دفترچه مجزا ارائه می‌شود که دفترچه شماره یک، حاوی ۶۰ سؤال و زمان پاسخ‌گویی به سؤالات ۷۵ دقیقه و دفترچه شماره ۲، حاوی ۶۰ سؤال و زمان پاسخ‌گویی به سؤالات ۲۵ دقیقه است.

او می گوید: محتوای آزمون پایه دهم شامل ۲ دسته سؤالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است که ۵۰ درصد امتیاز مربوط به استعداد تحلیلی و ۵۰ درصد مربوط به استعداد تحصیلی است. به ۵۰ سؤال استعداد تحلیلی ۵۰ دقیقه و به ۵۰ سؤال استعداد تحصیلی۷۰ دقیقه زمان اختصاص می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.