پاشینیان اظهارات مقامات باکو را «لفاظی‌هایی هشدار دهنده» خواند

نخست وزیر ارمنستان با اشاره به تازه‌ترین سخنان مقامات باکو اعلام کرد این سخنان لفاظی‌هایی هشدار دهنده هستند.

«نیکول پاشینیان» امروز (شنبه) در دیدار با اعضای کمیته دبیران شورای امنیت سازمان «پیمان امنیت جمعی» اعلام کرد، لفاظی‌های جمهوری آذربایجان باید به عنوان علامت هشدار باشد و این موضوع باید در سازمان پیمان امنیت جمعی مورد بحث قرار گیرد.

براساس گزارش خبرگزاری «پان آرمنین»، نخست وزیر ارمنستان در این خصوص گفت: «نیرو‌های مسلح (جمهوری) آذربایجان اردیبهشت سال گذشته به خاک ما حمله کردند و ما به سازمان پیمان امنیت جمعی رجوع کردیم. من بار‌ها در این باره صحبت کرده‌ام و به عنوان نخست وزیر ارمنستان می‌خواهم تاکید کنم این موضوع باید به درستی مورد بحث قرار گیرد. چرا؟ چون لفاظی تهاجمی آذربایجان ادامه دارد، ما باید این موضوع را مورد بحث قرار دهیم، به ویژه با توجه به اینکه ارمنستان از سازمان پیمان امنیت جمعی درخواست کرده و این یک موضوع بسیار اساسی هم برای ما و هم برای سازمان است.»

او در ادامه با اشاره به اظهارنظر‌هایی درخصوص عدم وجود مرز مشخص بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان پس از درگیری میان دو کشور در سال گذاشته اعلام کرد موضع ایروان این است که مرز مشخصی بین ارمنستان و آذربایجان وجود دارد، زیرا در سال ۱۹۹۱، زمانی که کشور‌های مشترک المنافع تأاسیس شد، یک توافقنامه بین دولتی امضا شد که به وضوح بیان می‌کند که کشور‌ها متقابلا مرز‌های موجود یکدیگر را به رسمیت می‌شناسند.

شایان ذکر است ارمنستان و جمهوری آذربایجان چند دهه است بر سر منطقه کوهستانی «قره باغ» درگیر هستند و هر دو این منطقه را بخشی از خاک خود می‌دانند. در یک جنگ شش هفته‌ای در سال گذشته قبل از امضای آتش‌بس با میانجیگری روسیه، کنترل بخش‌های وسیعی از اراضی داخل و اطراف منطقه را پس بگیرد. حال پاشینیان به دلیل موافقت با این توافق با واکنش شدید در داخل کشور مواجه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ونزوئلا
۲۲:۰۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
اگر مرز 1991 رسمیت داره چرا خودتون 30 سال خاک آذربایجان رو اشغال کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
قره باغ رو نصف نصفش کنین بره پی کارش و خودتونو اینقدر عذاب ندین
آخرین اخبار