کمیته‌های رصد و مدیریت فضای مجازی با هدف پاسخگویی به موقع به ابهام‌ها و شایعات در فارس تشکیل می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و رئیس شورای اطلاع رسانی استان در بیست و هشتمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان فارس، نبود ساختار فضای مجازی در زیرمجموعه این شورا را یک خلأ دانست و گفت: کمیته‌هایی با هدف رصد وضعیت استان فارس و پیش‌بینی رخداد‌های آتی، عملیات روانی، تهیه محتوا و انتشار آن در استان تشکیل می‌شود.

اسماعیل محبی پور گفت: در شرایط عدم اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع، بستر برای فعالیت دشمنان و انحراف افکار عمومی فراهم می‌شود.

او همچنین، به رخداد اخیر حادثه نشتی منجر به آتش سوزی در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد اشاره و گفت: بر خلاف روایت منتشر شده از سوی رسانه‌های معاند از این رخداد، این حادثه هیچ کشته و فوتی نداشت و این ادعا با انتشار گزارش‌های رسانه‌های داخلی پس از وقوع این حادثه رد شد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان فارس، مرجع مناسب در زمینه اطلاع رسانی رخداد‌های حوزه بحران را مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس دانست و گفت: ورود نهاد‌های غیرمسئول در اطلاع‌رسانی ابعاد موضوع، در ارائه روایت واحد و واقعی از رویداد‌ها خلل ایجاد می‌کند که باید به این موضوع توجه داشت.

برنامه ریزی در خصوص اطلاع‌رسانی خدمات دولت و اقناع افکار عمومی نسبت به بهینه‌سازی نظام پرداخت یارانه‌ها از دستور کار‌های این جلسه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار