رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

تمامی ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی آماده ارائه خدمات به زائران حسینی(ع) هستند

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمامی ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی این دانشگاه و نیروهای مسلح برای ارتقای ارائه خدمات سلامت به زائران حسینی(ع) آماده به کارگیری است.

  روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، دکتر فریبرز راشدی در نخستین نشست هماهنگی کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین با بهداری نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان به تشریح اقدامات و وظایف کمیته بهداشت و درمان اربعین پرداخت و به مسائل، چالش‌ها و نیازمندی‌های اربعین در حوزه نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات، برآورد هزینه‌های مربوط به حوزه سلامت در ایام تردد زائران اربعین حسینی اشاره کرد.

او گفت: به‌منظور هم‌افزایی جهت ارائه خدمات مطلوب سلامت و تامین سلامت جسمی و روانی زائران امام حسین (ع) تقویت هماهنگی‌های بین بخشی و همکاری و هماهنگی همه مسوولان ذی ربط و اجرایی کردن دقیق تصمیمات کمیته بهداشت و درمان مهم است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برای تقویت هرچه بیشتر خدمات‌رسانی و رفع نیازمندی‌های سلامت در مرز میل ۷۲ میرجاوه و زائرسرای امام رضا(ع) مکاتبات و پیگیری‌های لازم با سازمان اورژانس کشور و سازمان‌های همکار صورت گرفته است.

او گفت: اما با توجه به محدودیت منابع نیازمند بکارگیری ظرفیت‌ها، منابع انسانی و لجستیک همه‌ی سازمان‌های همکار هستیم و انتظار داریم بهداری‌های نیروهای مسلح بعنوان اعضای کمیته بهداشت و درمان در ارائه خدمات به زائران امام حسین (ع)همراه دانشگاه‌های علوم پزشکی استان باشند.

راشدی  گفت: با توجه به اینکه امسال تردد زائران اربعین حسینی در فصل گرما انجام می‌پذیرد، قطعاً با توجه به هوای گرم و طاقت‌فرسای شهرستان میرجاوه و طی کردن مسافت طولانی، زائران را آسیب‌پذیرتر و در معرض گرمازدگی، گزش حشرات و بیماری‌های عفونی بیشتری قرار خواهد داد، از اینرو لازم است پیش‌بینی ظرفیت‌های درمانی بیشتری در مرز انجام شود.

در این نشست همچنین فرماندهی مرکز بهداری رزمی جنوب شرق کشور، معاون بهداشت و درمان سپاه سلمان استان، مسوول بحران بیمارستان پیامبر اعظم(ص)، فرمانده عملیات مرکز بهداری جنوب شرق، مدیر بسیج جامعه پزشکی ارائه خدمت به زائران امام حسین(ع) را وظیفه خود دانسته و آمادگی شان را برای اعزام لجستیک و نیروی انسانی مورد نیاز و ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین اعلام کردند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار