استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۲۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری و هیات دولت به این استان ابلاغ شد و به طور جد پیگیر اجرایی شدن طرح‌های این مصوبات هستیم.

محمد کرمی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص نشست خود و مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان با سرپرست ریاست جمهوری، اظهار کرد: در این نشست، مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفت و ۲۸۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای این مصوبات در حوزه‌های مختلف ابلاغ شد.

وی افزود: با وجود اینکه سفر دوم شهید آیت الله رییسی به سیستان و بلوچستان انجام نشد، اما طرح‌هایی که برای این سفر مصوب شده بود ابلاغ و به طور جد به دنبال اجرایی شدن طرح‌ها در استان هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بعد از جلسات مختلفی که با سازمان برنامه و بودجه کشور و مجموعه‌های دولتی برگزار شد در نهایت بسته ۶۰۰ هزار میلیارد ریالی نیز از سوی سرپرست ریاست جمهوری برای اجرای طرح‌های مختلف مصوب و ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: این بسته تغییر اساسی در بخش‌های زیرساختی از جمله راه‌ها، آبرسانی روستایی و شهری، برق رسانی، راه آهن و گازرسانی ایجاد خواهد کرد و شاخصه‌های سیستان و بلوچستان در همه حوزه‌های زیرساختی ارتقاء خواهد یافت.

کرمی بیان کرد: موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد، پیگیری مشکل ۶ هزار و ۲۰۰ نفر معلم خرید خدمت در سیستان و بلوچستان است که در این نشست تبدیل وضعیت آنان به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

وی گفت: در نشست با سرپرست ریاست جمهوری همچنین موضوع خط انتقال محصولات سوختی از استان کرمان به سیستان و بلوچستان، سوخت کشاورزان و مشکلات کارخانه ریسندگی بافت بلوچ نیز مطرح و مقرر شد پیگیری‌های لازم در خصوص حل این مسائل انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار