کشف ۵۳ انشعاب غیرمجاز آب در دزفول

سرپرست آبفا منطقه دزفول انشعابات غیرمجاز را از عوامل اصلی افت فشار آب در منطقه و هدر رفت آب دانست و گفت: ۵۳ انشعاب غیرمجاز آب در نقاط مختلف شهرستان دزفول طی خرداد ماه کشف شد.

 حسین سعادتی‌فر گفت: ماموران واحد اجرائیات و پلیس آب امور مشترکان آبفا منطقه دزفول طی خرداد ماه سال جاری برای جلوگیری از افت فشار آب به دلیل مصرف بی رویه، ۵۳ انشعاب غیرمجاز آب را در شهرستان دزفول کشف و ضمن قطع این انشعابات با آن‌ها برخورد قانونی کردند.

او محل کشف این انشعابات غیرمجاز را در شهر دزفول، میانرود، حمزه، روستای حسین‌کلولی، شمس‌آباد و چغامیش اعلام کرد.

سرپرست آبفا منطقه دزفول  می‌گوید: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان اکیپ‌های شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز در سطح شهرستان تشکیل شده است و طبق یک برنامه‌ریزی منسجم، شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز آب و برخورد با متخلفان در راستای تحقق عدالت اجتماعی ادامه دارد.

این مقام مسئول نبود تعادل فشار در شبکه توزیع به علت غیربرنامه‌ای بودن انشعابات، احتمال نشت آلاینده‌ها به شبکه در هنگام کاهش فشار شبکه و احتمال ایجاد آلودگی در شبکه هنگام اتصال به شبکه را از مشکلات ناشی از انشعابات غیرمجاز دانست.

آقای سعادتی فر ادامه داد: استفاده بیش از حد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت اندازه گیری و پرداخت نکردن آب‌بها و افزایش نشت از این انشعابات به علت استفاده از اتصالات و لوله‌های غیراستاندارد از دیگر مشکلات ناشی از انشعابات غیرمجاز هستند که باعث می‌شوند ارائه خدمات مطلوب به شهروندان با مشکلات متعددی مواجه شود.

سرپرست آبفا منطقه دزفول با بیان اینکه طبق قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، مجازات سنگینی برای افراد سودجو و متخلف در قانون دیده شده است، به مردم توصیه کرد از انشعاب‌گیری و یا هرگونه مصرف غیرمجاز از کاربری انشعاب قانونی خودداری کنند.

این مقام مسئول همچنین از شهروندان خواست آبفای دزفول را در شناسایی انشعابات غیرمجاز یاری رسانند و بر اساس وظیفه شهروندی در صورت مشاهده هرگونه انشعاب غیرمجاز مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ اطلاع‌رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار