طبق مصوبه هیات امنای دانشگاه تفرش دانشکده علوم انسانی در این دانشگاه راه اندازی خواهد شد.

واشقانی فراهانی سرپرست دانشگاه تفرش گفت: طبق مصوبه هیات امنای دانشگاه تفرش دانشکده علوم انسانی در این دانشگاه راه اندازی خواهد شد

واشقانی فراهانی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت علوم انسانی گفت: این امر سبب گسترش آموزه‌های اسلامی در این دانشگاه خواهد شد.

دانشگاه دولتی تفرش در شهر تفرش، استان مرکزی در سال ۱۳۶۷ به عنوان واحدی از دانشگاه امیرکبیر تهران فعالیت علمی خود را در رشته ریاضی کاربردی آغاز کرد و در سال ۱۳۸۵ با موافقت شورای گسترش آموزش عالی کشور به واحدی مستقل ارتقاء یافت.

این دانشگاه درحال حاضر دارای ۸ دانشکده مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی نقشه‌برداری، مهندسی شیمی، ریاضی، و فیزیک است که ۶ دانشکده آن مهندسی و دو دانشکده دیگر ریاضی و فیزیک هستند.

دانشگاه تفرش در حال حاضر دارای ۸۵ هیأت علمی تمام وقت و ۲ هزارو ۵۰۰ دانشجو است که در ۸ رشته مشغول به تحصیل می‌باشند که ۱۲ رشته به مقطع کارشناسی و ۲۱ رشته به مقطع کارشناسی ارشد و ۲ رشته به مقطع دکتری اختصاص دارد.

بر اساس تحلیل‌های انجام شده این دانشگاه تاکنون ۶۶۷ مقاله علمی در نشریات و همایش‌های داخلی منتشر کرده و علاوه بر این تاکنون ۳۸۱ مقاله معتبر بین المللی هم از این مرکز استخراج شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.