شورای اوقاف و بقاع متبرکه در قدس اشغالی، اعلام کرد که حفاری‌های مشکوک و مرموز صهیونیست‌ها، پایه‌های مسجدالاقصی و اطراف آن را سست می‌کند.

به گزارش المیادین، شورای اوقاف و بقاع متبرکه در قدس اشغالی با اعلام اینکه نهاد‌ها و مقامات مسئول، شکاف‌هایی جدی را در مسجدالاقصی پیدا کردند، هشدار داد که حفاری‌های مشکوک صهیونیست‌ها زیر مسجدالاقصی، به طور جدی پایه‌های این مسجد را سست کرده و آن را تهدید می‌کند.

به گفته این نهاد آثار این شکاف‌ها در منطقه عجیب الاقصی، نزدیک موزه اسلامی و دروازه مغربی در مجاورت دیوار البراق تا منطقه کاخ‌های اموی دیده شده است.

شورای اوقاف، امور اسلامی و بقاع متبرکه در قدس اشغالی همچنین اعلام کرد که حفاری‌های صهیونیست ها، مسجد را با خطری جدی مواجه کرده است. مدتی است که گروهی از کارگران با استفاده از بولدوزر و ماشین‌های حفاری بزرگ در محوطه دیوار البراق و در محوطه مجاور، زیر مسجد الاقصی در حال حفاری هستند.

از طرفی دیگر نیز جنبش حماس  چند روز پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حفاری‌های مستمر صهیونیست‌ها در حوالی مسجدالاقصی، تهدیدی مستقیم برای پایه‌ها و دیوار‌های این مسجد است و تلاشی برای از بین بردن ویژگی‌های اسلامی و تاریخی قدس شریف است و صهیونیست‌ها مسئول کامل عواقب این حفاری‌ها هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار