در نشست خبری مشترک مطرح شد؛

رئیسی: ادامه جنگ یمن را بی حاصل می‌دانیم/ الکاظمی: توافق کردیم از آتش بس و گفتگو برای پایان جنگ یمن حمایت کنیم

حجت‌السلام رئیسی گفت: معتقدیم گفتگوی مسئولان منطقه مشکلات منطقه را حل می‌کند و در دیدار با آقای الکاظمی بر گفتگوی مسئولان منطقه باهم تاکید کردیم.

رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با نخست وزیر عراق با بیان اینکه معتقدیم گفتگوی مسئولان منطقه مشکلات منطقه را حل می‌کند گفت که آتش بس و رفع محاصره یمن مورد تاکید ماست و ادامه جنگ یمن را بی حاصل می‌دانیم که در این راستا هرچه زودتر باید به این جنگ خاتمه داده شود.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین گفت که تلاش رژیم صهیونیستی برای عادی سازی با کشورهای منطقه برای این رژیم امنیت ساز نیست و صلح و آرامش در منطقه با نقش آفرینی همه مسئولان منطقه است اما عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای منطقه مشکل ساز خواهد بود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در راستای گسترش سیاست اول همسایگان ما عراق را نزدیکترین ملت به ملت ایران می بینیم، گفت: قرار شد در حوزه مسائل سیاسی اقتصادی و تجاری روابطمان گسترش یابد، هرچه سریعتر اتصال ریلی شلمچه به بصره صورت گیرد و گام های جدیدی برداشته شود تا ارتباط بانکی و پولی بین دو کشور تسهیل شود.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین با بیان اینکه تسهیل زیارت زائران امام حسین (ع) از سوی دولت آقای الکاظمی قابل تقدیر است، گفت که قرار شد دولت عراق تسهیلات بیشتری برای زیارت زائران ایرانی قائل شود.

رئیس جمهور در پایان با تاکید بر اینکه در روزهای سخت عراق کنار عراق بودیم و همواره کنار هم خواهیم بود گفت که این رابطه به سردی نخواهد گرائید.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط ما با ایران بسیار مهم است و تلاش ما برای تامین منافع ملت هایمان است، گفت: توافق کردیم روابط تجاری را تقویت کرده و برنامه زمانی برای زیارت زائران ایرانی حرم امام حسین (ع) تنظیم کنیم.

نخست وزیر عراق در پایان سخنان خود با تاکید بر ضرورت پایان یافتن جنگ یمن  گفت که در دیدار با آقای رئیسی توافق کردیم حمایتمان را از آتش بس در یمن و اصل گفتگو برای پایان دادن به جنگ یمن اعلام کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۳:۴۰ ۰۶ تير ۱۴۰۱
تا همه مسئولان کشورای منطقه به اجماع نرسند این توافقات هم الکی هس

بین شون یکی بخاطر منافع ملی شون زیر آبی با آمریکا و اسراییل همکاری میکنه

اکثر همسایه های ما با تحریم های ضد ایرانی همراستا هستن چرا؟ راحت تولیدکنندگان و سرمایه گذاران ایرانی رو فراری دادن از ایران و جذب کشورای خودشون کردند

برند و به نام کشور خودشون میزنن ب کل دنیا صادر میکنن تولیدات ایرانی رو


حالا همین ترکیه نا سپاس چرا دس به دامن اسراییل و اعراب شده ؟؟؟ چون با دیدن رویه دولت جدید ایران که یارانه رو به نفع مردم ایران ساماندهی میکنه و قیمت های داخلی کالا با کشور ترکیه یکی کرده از تحریم ها ناامید شده

تولیدکنندگان ایرانی دیگه از قیمت واقعی ، دلگرم تر میشن ممکنه حتی سرمایه گذاران ایرانی دوباره ب ایران برگردند این باعث ناامیدی ترکیه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۶ تير ۱۴۰۱
فکر کنم مذاکره با آمریکای نفهم، وقت تلف کردن باشد؛ اگر چه حسن نیت ما را نشان می دهد ؛ ولی ساده لوح نباشیم. فکر کنم التماس کردن و ضعف نشان دادن در رابطه با آمریکا نتیجه ی عکس می دهد‌. ما ناز کردنشان را خریدار نیستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۶ تير ۱۴۰۱
سلام
شما را به خدا ی مهربان و کعبه ی عزیز قسم می دهم جنگ یمن را خاتمه دهید. سلام بر انسان ها خصوصا پیروان محمد و آل محمد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۶ تير ۱۴۰۱
پول گندم کشاورزان رو کی دولت پرداخت می کنه ؟الان ۳ ماه از خیر تضمینی دولت گشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۶ تير ۱۴۰۱
جنگ یمن رو رها کنید پول گندم کشاورزان رو کی واریز می کنید بعد ۳ ماه نمی خواهید پول گندم کشاورزان رو پرداخت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۶ تير ۱۴۰۱
بفکر همه جا هستند بجز ملت خودشون،۲ساله در بورس نقره داغ شدیم نجاتمون بدید بالاغیرتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
هان چیشد که سمبه سفت وسنگین بود؟ تحریما اثر کرد؟ کفگیر ته دیگ خورده؟ الان ب فکره نجاته خودتون افتادین؟ پس نجاته محرومان و ستم دیدگانه جهان از ظلم و ستم چی شد که؟ همش کشک بود؟ یمن تا چند ماهه دیگه ب تسخیر سعودیا میوفته چرا؟ چون ایران دیگه پولی نداره برای کمک کردن و ادامه ی جنگه نیابتی اینجوری توسط تحریم اقتصاد ی کشور رو میشه نابود کرد از قدیمم گفتن تا پول داری رفیقتم رفیقه جیبه پرتم این اولشه کم کم حزب الاح حوثی ها انصار الله و بقیه هم وقتی ببینن پولی از ایران براشون در نمیاد رو میارن به سازش و صلح با کسایی که دشمنه خونیشونن همیشه همین بوده و خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ی دقیقه صبر کنین دکتر تازه از اتاق عمل اومده تازه جراحی کرده خستست دکتر جون دوستت داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
دولت بی کفایت وبیسواد؟؟؟ جان ومال مردم رابه خطر انداختی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
خودتون شروع کردید، خودتون هم خسته شده، اعلام پایان می دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
از اول به ملت دروغ گفتین ، الانم همینطور.چرا گفتین وام فرزند آوری...حالا که طرف رفته واسه وام ، بانک میگه دولت دستور داده این وام فقط واسه شهرهاییست که جمعیت کم داره!!!! مگه اول زبون نداشتین که این شرایط من دراوردی رو بگین ؟ زبون نداشتین که داشتین ، پس چرا به ملت دروغ میگین و دم از رفاه میزنین ؟ بولله اگه جوون امروزی نماز هم نخوانه، مسببش دروغ هاییست که بعضی از شماها میگین
Iran (Islamic Republic of)
A
۲۰:۵۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
فعلا ما به اندازه کافی خرج کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
در باره جنگ اوکراین زبونت بستست شما به اسلام و دفاع از مظلوم فکر نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اکراین به نیابت از آمریکا با روسیه داره می جنگه. چه ربطی به ما داره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۴۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
تا شماها کاره این مملکت هستید.روابط با لینان ویمن عراق افغانستان.سوریه غزه فلسطین وونزویلا وتا دلارهای ایران ومنابع ایران هست به سردی نمی گراید.فقط روابط با مردم خودتون هر روز دارد سرد تر میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ادامه مذاکرات چی بی فایده هست یا نه !؟
آخرین اخبار