شرکت لوله‌های دقیق آسیاکران با حضور استاندار هرمزگان و دیگر مسئولان استانی در بندرعباس به بهره برداری رسید.

 استاندار هرمزگان در حاشیه بهره برداری از این شرکت گفت: هرمزگان قطب سوم فولاد کشور است و براساس برنامه‌های موجود، کمتر از ۵ سال آینده به قطب اول تبدیل می‌شود.

مهدی دوستی ضمن تاکید به توسعه خوشه‌های صنعتی در هرمزگان گفت: توسعه خوشه‌های صنعتی صنعت فولاد یکی از برنامه‌های اساسی استانداری است که می‌توان اشتغالزایی بالایی در زنجیره پایین دستی فولاد و خوشه‌های مرتبط ایجاد کرد.

او گفت: تولید لوله‌های دقیق توسط این کارخانه نه تنها بعنوان یکی از خوشه‌های انتهایی فولاد محسوب می‌شود بلکه می‌توان آن را از حلقه بالادستی دیگر صنایع برشمرد.

استاندار هرمزگان گفت: محصول تولیدی این کارخانه یکی از مواد اولیه برای صنعت نفت و گاز، صنعت خودرو و دیگر صنایع کارخانه‌ای کشور است و از این بابت می‌تواند زنجیره‌های پسین و پیشین خود را فعال کند.

دوستی ضمن اشاره به پیگیری طرح توسعه این شرکت و تولیدات جدید، گفت: در بازدیدی که از کارخانه آسیا کران انجام شد، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها شامل کار‌های حرارتی، شیمیایی و مکانیکی در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز گفت: این شرکت با سرمایه گذاری بیش از ۶۰۷ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۵۲ نفر را به صورت مستقیم در بندرعباس فراهم کرده است.

خلیل قاسمی گفت: شرکت آسیاکران تولید کننده لوله بدون درز دقیق ساده کربنی و کم آلیاژی است که ظرفیت تولید آن چهار هزار و ۵۰۰ تن در سال است.

این کارخانه در زمینی به مساحت ۲۲ هزار و ۴۵۱ متر مربع و زیربنای چهار هزار و ۹۹۸ مترمربع در شهرک صنعتی خلیج فارس بندرعباس مستقر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.