تاکید بر توسعه مناسبات دوجانبه بین آذربایجان شرقی و تاتارستان

استاندار آذربایجان شرقی و رئیس جمهوری تاتارستان در یک ارتباط تصویری، ضمن بررسی زمینه‌های مناسب برای همکاری‌های مشترک، بر توسعه مناسبات دوجانبه در حوزه‌های مختلف تأکید کردند.

آقای عابدین خرّم استاندار آذربایجان شرقی در این ارتباط تصویری، با اشاره به پیوند‌های عمیق دو ملت ایران و تاتارستان، گفت: آذربایجان شرقی و تاتارستان از لحاظ جغرافیا، جمعیت، فرهنگ و صنعت، اشتراکات فراوانی دارند و همکاری آن‌ها می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای تعمیق روابط دو کشور ایران و روسیه باشد.

آذربایجان شرقی از استان‌های مهم و صنعتی ایران به شمار می‌رود که امیدوارم شاهد استفاده از ظرفیت‌های استان برای توسعه همکاری‌ها باشیم.

 مطمئنم این سفر، فصل نوینی از ارتباط و همکاری‌ها در موضوعات مختلف را رقم خواهد زد.

آقای رستم مینیخانوف رئیس جمهوری تاتارستان هم در این ارتباط تصویری، با اشاره به روابط ایران و روسیه و مواضع دو کشور درخصوص مسائل منطقه‌ای و جهانی، گفت: مقامات دو کشور همواره بر تقویت همکاری‌های دوجانبه تأکید می‌کنند.

چندین بار از کشور زیبای شما بازدید کرده‌ام و هفت سال پیش هم سفری به آذربایجان شرقی داشتم.

تاتارستان سابقه طولانی در روابط با آذربایجان شرقی دارد؛ امروز ما نیاز به تقویت تعاملات داریم و باید به دنبال سازوکار‌های جدید و استفاده از فرصت‌های جدید برای توسعه همکاری‌ها باشیم.

در شرایط سخت دنیای امروز، فرصت‌های جدیدی برای همکاری ایجاد شده است که باید بتوانیم از این فرصت‌ها به‌طور موثر استفاده کنیم و علایق دینی و فرهنگی مشترک، به ما کمک می‌کند که با شرکای ایرانی خود همکاری خوبی داشته باشیم.

 

برچسب ها: همکاری مشترک ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.