معاون وظیفه عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: غیبت سربازی مانع پذیرش قبول شدگان آزمون سراسری دردانشگاه‌ها و موسسات آموزشی است.

آقای بهمنی گفت: مشمولانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند، توجه ویژه به مقررات خدمت وظیفه عمومی داشته باشند، غیبت سربازی مانع پذیرش قبول شدگان آزمون سراسری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی است.

شرکت مشمولان در آزمون‌های سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی دلیل بر مجوز ادامه تحصیل نمی‌باشد و مشمولان غایب حتی در صورت قبولی، مجاز به ثبت نام نبوده و مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند.


بیشتر بخوانید


مشمولان مقاطع تحصیلی دانشگاهی و دوره متوسطه که در سال مشمولیت و در خرداد، تیر و شهریور ماه سال ۱۴۰۰ فارغ التحصیل شده اند تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۱، مهلت معرفی دارند.

این تسهیلات فقط شامل مشمولانی می‌شود که در سال مشمولیت (سال تولد +۱۸) فارغ التحصیل شده اند.

مشمولانی که قبل از سن مشمولیت و در سن ۱۷ سالگی (سال تولد+۱۷) یا قبل از آن در مقطع دیپلم یا پیش دانشگاهی فارغ التحصیل می‌شوند براساس قانون خدمت وظیفه عمومی پس از رسیدن به ۱۸ سالگی تمام، ۶ ماه مهلت معرفی دارند.

مشمولان می‌بایست قبل از اتمام مهلت معرفی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) برای ثبت درخواست خود اقدام کنند.

امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد و سربازان وظیفه غیر غایب در صورت قبولی و احراز شرایط لازم می‌توانند برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی و بالاتر از خدمت ترخیص و در دانشگاه ثبت نام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
عدالت؟
آخرین اخبار