رئیس سازمان سنجش گفت: در آزمون‌های دیروز ۷۰ متخلف کنکور در حوزه های امتحانی شناسایی شدند.

عبدالرسول پور عباس در حاشیه بازدید از کنکور سراسری تجربی سال ۱۴۰۱ در دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران درباره انتشار عکس پس از کنکور توسط داوطلبان گفت: روز گذشته یکی از بهترین کنکور‌های سراسری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد. 

رئیس سازمان سنجش گفت: در آزمون دیروز با استفاده از دستگاه‌های آشکارساز، حدود ۷۰ متخلف در کنکور شناسایی شدند. از اولین دفترچه منتشر شده دیروز عکسی گرفته شد و ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه در شبکه‌های مجازی دیده شد که پس از اتمام کنکور بوده است. 

به گفته پور عباس، دیروز تا ساعت ۱۳:۳۰ هیچ نشانه‌ای از عکس‌های دفترچه کنکور پیدا نکرده ایم، اما در کنکور هنر که کنترل‌ها ضعیف‌تر بود حدود ساعت ۱۲:۳۰ داوطلبان و متخلفان عکس‌ها را منتشر کردند. 

او گفت: امروز که کنترل‌ها خیلی شدید‌تر است، قطعا از ساعت ۸ تا ۱۲ هیچ اتفاقی بر مبنای انتشار از دفترچه‌های کنکور نخواهد افتاد.

دستگیری تیم فروشنده لوازم الکترونیکی کنکور از آذربایجان تا خراسان

به گفته رئیس سازمان سنجش ، امروز حساس ترین روز کنکور است و امیدواریم که حتی یک متقلب هم پیدا نکنیم. 

او گفت: پلیس و مجموعه ضابطین قضایی عملکرد خوبی در محافظت از کنکور نشان دادند و تشکر می کنیم. 

پورعباس گفت: یک تیم فروشنده لوازم الکترونیکی برای تقلب در کنکور شناسایی و دستگیر کردیم که این تیم از آذربایجان تا خراسان گسترده بود.

واکنش سازمان سنجش به بازگشت متخلفان کنکور سال های گذشته به دانشکده های پزشکی

پورعباس در واکنش به برخی مطالبی که درباره بازگشت متخلفان کنکور سال های گذشته به دانشکده های پزشکی گفت:  این افراد جوانان کشور هستند به آنها نگوییم متخلف بهتر است. 

وی گفت: سازمان سنجش در گذشته به آزمون برخی افراد شبهه وارد کرده بود. این اتفاق در اخرین روزهایی دولت قبل اتفاق افتاده بود. 

به گفته رئیس سازمان سنجش ، مشاهده شد که ۲ تا ۳ هزار درگیر این موضوع شده بودند . آزمون آنها شبهه ناک اعلام شده بود. 

وی گفت: منطق حکم می کند در آزمونی که ۲ تا ۳ هزار نفر مشکل داشته باشند آزمون مشکل دارد. من به همه پاسخگو هستم و وجدانم هم راحت است و در این مورد پاسخ میدهم. 

وی گفت: پیش از این یک سامانه ای به اسم اعلام تخلف ایجاد شده بود که ما آن را تعطیل کردیم. در این سامانه تعداد زیادی موارد گزارش مردمی بود که به طور مثال فردی با فلان رتبه قبل از آزمون سوالات را خریده است. ما در مرحله اول گفتیم این گزارش کجا راستی آزمایی شده و گفتند هیچ کجا. 

به گفته رئیس سازمان سنجش ، تعداد خیلی از این موارد بدون راستی آزمایی و تایید نهادهای معتبر بودند که پرونده آتها را مختومه کردیم. 

وی گفت: تعدادی هم بودند که از آنها ابزار گرفته شده بود و یا رد و بدل پول داشتند و از آنها کلاهبرداری شده بود که این اعراد گزارش ضابط قضایی داشتند.همه این افراد قبولی شان ابطال شد و تا ۵ سال محروم شدند. 

پورعباس گفت: فرد دانشجو در این میان نداشتیم. طبق قانون ۴ ماه وقت داریم فرد متخلف را تعیین تکلیف کنیم و بعد از این مدت متعرض کسی نخواهیم بود. 

وی گفت: تعدادی متعلق به سالهای ۹۸و ۹۹ بودند که طبق قانون نمی توانستیم با آنها برخورد کنیم. مواد ۱۰ و ۱۱ قانون باهم متفاوت هستند. 

به گفته رئیس سازمان سنجش، این گزارش سیاسی است و سازمان سنجش هم سیاسی نیست ما امانتدار مردم هستیم. برای حفظ امانت برای ورود و خروج دانشگاه تلاش می کنیم. ما امنیت آزمون و آبروی سازمان سنجش را فدای جریانات سیاسی نمی کنیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۴۳ ۱۱ تير ۱۴۰۱
آزمون رو دوباره بگیرن بی انصافی میشه برا کسانی که حقشون قبولی هس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۱ تير ۱۴۰۱
اگر آموزش دچار مشکل و تخلف شود تنها جیب افرادی را پر پول نمیکند بزرگترین مشکل این است که آینده یک جامعه رو تباه میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۱ تير ۱۴۰۱
خدایا با خودت درد دل میکنیم ... اگه واقعا عده ای به هر دلیل؛ بناحق وارد دانشگاه شوند و این افراد وارد سیستم تصمیم گیری و یا تخصص شوند واقعا چه اتفاقی خواهد افتاد در حالیکه اولین آجر کج نهاده شده است ؟! و چه عواقب بدی در آینده افراد خواهد داشت !؟ پس خودت مشکلو اونجوری که میدونی حل کن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۱ تير ۱۴۰۱
دعای خالی فایده نداره، مردم خودشون باید اقدام کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۰ تير ۱۴۰۱
امسال هر کسی تقلب کرده خیلی بیسواد بوده...اونقدر تعداد صندلی خالی نسبت به تعداد شرکت کننده ها بیشتر بوده که غیر از رشته تجربی که به ازای یک نفر و نیم یک صندلی خالی وجود داشته در ریاضی به ازای هر نفر دو صندلی خالی وحود داره یعنی فقط باید شرکت میکردی و نام و نام خانوادگی رو می نوشتی کیک و آب میوه ات هم میخوردی میامدی خونه تا زمان انتخاب رشته و بعد قبولی صددرصد تو یکی از رشته هات.... الحمداا.. اونقدر ظرفیت خالی دانشگاه دولتی داریم و شانس بالای قبولی از شانس ۹۹ درصد تا ۸۰ درصد دیگه تقلب میخوای چیکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۰ تير ۱۴۰۱
موسسات آموزش کنکور، از بزرگترین رواج دهندگان بی عدالتی و فساد آموزشی و اقتصادی هستند و براحتی و زیر چتر قانون و حمایت افراد بانفوذ به کارشان ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۵۲ ۱۰ تير ۱۴۰۱
آقا با اجازه مافیای کنکور درصد تاثیر معدل رو بیشتر کنین تا از این اتفاقات نیفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۰ تير ۱۴۰۱
بزرگترین تقلب در کنکور سراسری همین امروز اتفاق افتاد(تجربی 1401) تاسف باید خورد بحال این مدل امنیت ازمون
واقعا چه کسی جوابگوی زحمت جانفرسای دانش اموزان خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
امیدی
۱۷:۵۹ ۱۰ تير ۱۴۰۱
اقای ریس سازمان به جوان متخلف که در کنکور تخلف کرده پس چه باید
واقعا این افراد بعدها جان هزاران بیماررا میگیرن وگناه انها گردن شما ومجلسیان بی خدا هست وازاینکه با سرنوست جوانان بازی میکنید واگزار همه شماها به خدا .خود ۱۸ سهمیه هم یه نوع تخلفه وای با کلاه شرعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۰ تير ۱۴۰۱
چه جوری موبایل می ره سر امتحان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۰ تير ۱۴۰۱
در ایران نبایدانتظار عدالت از سران نظام داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۰ تير ۱۴۰۱
آهان یعنی نباید متقلب رو بگیرن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۰ تير ۱۴۰۱
اراجیف نگو
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۲ ۱۰ تير ۱۴۰۱
یعنی فاجعه بار ترین کنکور تاریخ کنکور ۱۴۰۰ بود از کانال تلگرامی تا تقلب های سازمان یافته بزرگ داشتیم من خودم دانشجو پزشکی ام تو کلاسمون طرف حتی دینی هم نخونده بود دندانپزشکی دولتی قبول شد حتی با رتبه بهتر از منی که شب و روز تلاش کردم خدا از تون نگذره که کنکور ۱۴۰۰ یه لکه ننگی بر اعتبارتون خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۰ تير ۱۴۰۱
ع پس خبر نداری
همین امروز ساعت 9 و 40 دقیقه هنوز دفترچه 2 را به ما که سر جلسه بودیم نداده بودن که توی کانال تلگرام دفترچه2و3 را گذاشتن.
سازمان سنجش هم واسه ماسمالی کردن موضوع ساعت10 فورا سوالات را روی سایت گذاشت.
چنین ابرفاجعه ای در کدوم کنکور جز تقلب گسترده دهه80 اتفاق افتاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۰ تير ۱۴۰۱
ساعت نه و چهل دقیقه سوال بدون جواب لو بره تقلب محسوب میشه ؟
آخرین اخبار