مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: برداشت گندم از اردیبهشت ماه آغاز و تا نیمه اول خردادماه ادامه داشت.

علی علی پور گفت: ارقام کشت شده در اکثر مزارع سیروان، برات، سارنگ، مهرگان و تیرگان است و برداشت مزارع گندم این شهرستان با استفاده از ۲ دستگاه کمباین بومی و ۳۰ دستگاه کمباین غیربومی صورت گرفته است.

او گفت: با تلاش کشاورزان و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی علی رغم خشکسالی‌های صورت گرفته خوشبختانه میزان عملکرد در واحد سطح در بعضی از مزارع قریب به ۹ تن در هکتار است که این خود انگیزه‌ای در کشاورزان منطقه جهت افزایش کشت این محصول استراتژیک در سال‌های آینده به وجود آورده است.

این مقام مسئول گفت: در سال زراعی جاری در سطح شهرستان ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار گندم دیم و ۴۵۰۰ هکتار گندم آبی کشت شده است که به علت خشکسالی امسال حدود ۶۰۰ هکتار از مزارع آبی و تمام مزارع دیم این شهرستان از بین رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: این شهرستان دارای دو مرکز خرید واقع در شهر خنج و روستای کورده بوده که با توجه به اینکه فروش گندم به دلالان تخلف و خروج بدون مجوز گندم ازشهرستان کنترل می‌شود.

او از کشاورزان در خواست کرد با توجه به موارد فوق، نسبت به تحویل گندم مازاد بر مصرفشان، به مراکز خرید همکاری و مساعدت لازم با مجموعه‌ی شهرستان داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار