شایعه برکناری علی باقری و ایجاد حواشی پیرامون سفرهای پر تکرار او تنها بخشی از فشارهای داخلی روزهای اخیر است.

عصر سه شنبه هفته گذشته مذاکرات لغو تحریم‌ها این بار به جای وین در دوحه برگزار شد و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به عنوان واسط ایران و آمریکا با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه به گفتگو نشست.

گفتگویی که البته ایران طی تماس های تلفنی متعدد با مقامات خارجی دخیل یا غیر دخیل در مذاکرات آن را مثبت ارزیابی کرده و در طرف مقابل آمریکا آن را اتلاف وقت ! و فرصتی برای توافق دانسته که به هدر رفته و اعلام کرده واشنگتن در حال حاضر برنامه‌ای برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات با ایران را ندارد.

گفتگوها که تمام شد علی باقری بلافاصله در سفری از پیش تعیین نشده مستقیم از دوحه به مسکو رفت و با هیات مذاکره کننده روسیه به سرپرستی میخائیل اولیانوف که خود او خبر سفر باقری را در صفحه شخصی اش منتشر کرده بود، گفتگو کرد.

Ali baqeri

مذاکرات در مرحله‌ ایست که واشنگتن، ایران را به درخواست‌های حداکثری متهم کرده و خواستار گفت‌و‌گو های موشکی و منطقه‌ای نیز شده؛ متقابلا تهران هم  آمریکا را مسبب وضع فعلی دانسته و اعلام کرده هیچ خواسته فرابرجامی ندارد 

این اقدام معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان باعث بروز حواشی در فضای سیاسی کشور شد؛ از مردم عادی گرفته تا رجال سیاسی هر یک به آن واکنشی نشان دادند که گاهی مثبت بود و گاهی هم منفی؛ اینکه چرا علی باقری مستقیم از دوحه به مسکو رفته و یا حاصل این سفرهای متعدد و پرتکرار چیست دو موضوعی بودند که در اظهار نظرات بیشتر به آن پرداخته شد؛ اما چه چیز این سفر غیرعادی بود؟ 

در بحبوحه پیچیدگی مذاکرات لغو تحریم‌ها که آمریکا ضمن حفظ فشار حداکثری بر روی ایران خواسته های فرا برجامی از قبیل برجام موشکی و منطقه ای دارد طرح چنین حواشی چقدر با منطق مذاکرات تطابق دارد؟ آیا طرح گاه و بی گاه چنین مسائلی از قبیل پخش شایعات نامه درخواست وزیر امور خارجه برای برکناری مذاکره کننده ارشدکشورمان به رئیس جمهور که با تکذیب حسین امیرعبداللهیان نیز مواجه شد، برهم زننده تمرکز تیم مذاکره کننده یا منحرف کننده مذاکرات از مسیر واقعی خود نیست؟

خود علی باقری در توضیح این سفر با بیان اینکه ما در طول دوران مذاکرات، با همه طرف‌های مذاکره از جمله چین و روسیه رایزنی و مشورت کردیم؛ چین به دلیل وضعیت کرونا شرایط مناسبی برای سفر نداشت و به این جهت ما با چینی‌ها از طریق سفارت ‌آنها در تهران و سفارت ما در پکن و از طریق تلفن رایزنی‌های مستمری داریم و به علت آنکه روس‌ها محدودیت کرونایی ندارند بعضی وقت‌ها یا آن‌ها می‌آ‌یند یا ما می‌رویم‌.»

Ali baqeri

روسیه و چین به‌عنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل و از سوی دیگر به دلیل نزدیکی به ایران نقش مهمی در مذاکرات فعلی همچون سال ۲۰۱۵ ایفا می‌­کنند؛ ضمن اینکه  آن‌ها همانند ایران مذاکرات وین را فرصتی مناسب برای ارتقای جایگاه خود در سطح جهان می‌بینند

لازم به ذکر است، چین و روسیه در طول مذاکرات با اتخاذ رویکردهایی همسان و همراه با مواضع ایران خواستار تسریع در به نتیجه رسیدن مذاکراتی شده اند که سالیان سال است تنها به دلیل درخواست‌های یک طرفه و فرا برجامی آمریکا عملا متوقف شده است.

مثلا وزارت امور خارجه چین با مقصر دانستن آمریکا در ایجاد بحران هسته‌ای ایران، از واشنگتن خواسته برای رسیدن به راهکارهای سیاسی در زمینه به نتیجه رسیدن مذاکرات وین تلاش کند و صریحا از آمریکا می‌خواهد به نگرانی‌های «معقول» ایران درباره مسائل هسته‌ای، پاسخ موثری بدهد.

در سمتی دیگر نیز روسیه در واکنش به صحبت های رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران که پریروز طی مصاحبه‌ای با با رادیو آمریکایی «ان پی آر» ضمن انداختن توپ در زمین ایران گفته بود مقام‌های ایرانی هنوز پاسخ مثبت به پیشنهادات مطرح شده برای احیای توافق هسته‌ای نداده‌اند، اعلام کرده اگر واشنگتن به احیای برجام متعهد است، وقت آن رسیده که سریع‌تر موضع‌گیری کند و موضعی مفید‌تر و دوستانه‌تر اتخاذ کند.

Ali baqeri

اتحادیه اروپا که از ۱۸ سال پیش تاکنون با آغاز مذاکرات سعدآباد به یک پای گفتگو‌های هسته‌ای تبدیل شده علی‌رغم خلف وعده‌هایی که در برجام انجام داد تلاش می‌کند شرایط فعلی را حفظ کرده و مذاکرات را زنده نگه دارد تا نهایتا تهران و واشنگتن به توافق رضایت دهند

بنابراین طبیعی است که ایران، چین و روسیه مواضع یکسانی اتخاذ کنند، چراکه سه کشور علاوه بر همکاری‌های سیاسی در بسیاری از پروژه‌های مهم اقتصادی نیز از جمله در پروژه‌های جهانی کمربند اقتصادی جاده ابریشم، کریدور شمال - جنوب، در قالب قرارداد‌های ۲۵ و ۲۰ ساله (با پکن و مسکو) یا  عضویت و اقدام برای پیوستن در سازمان همکاری شانگ‌های و گروه بریکس با یکیدیگر همکاری دارند.

اما فارغ از بحث های مطرح شده پیرامون سفر مستقیم باقری از دوحه قطر به مسکو، سفرهای پرتکرار تیم مذاکره کننده کشورمان به سرپرستی معاون سیاسی وزارت امور خارجه به خارج از کشور و مشخصا وین موضوع دومی بود که حواشی ایجاد کرد و پیش‌‌تر به آن اشاره شد.

اساسا منطق حکم می کند زمانی که ایران در موضوعات مختلف از جمله در موضوع هسته‌ای، هزینه صیانت و پایبندی به حقوق ملت را می‌دهد، تا نقطه‌ای که منافع کشور در گفتگوهایی در سطح برجام یا مذاکرات لغو تحریم ها تضمین نشده، مذاکرات همچنان پیوسته ادامه داشته باشد. 

Ali baqeri

در ایران اما وضعیت به گونه دیگری جالب شده؛ تیم مذاکره کننده کشورمان از یک طرف باید فشارهای خارجی را تحمل کند و از طرفی به ناچار باید وقت خود را به جای تمرکز بر حل موانع مذاکرات در پاسخ  به شایعات هدر دهد! 

باقری که پنجشنبه نیز در ادامه پیگیری پرونده مذاکراتی کشورمان به عمان سفر کرد، نه در جایگاه معاون سیاسی بلکه در مقام مذاکره کننده ارشد وظیفه‌ای جز تداوم گفتگوها تا حصول نتیجه مطلوب ایران در مذاکرات ندارد؛ مگر کار مذاکره‌کننده غیر از این است؛ چه بخواهد مذاکره کننده ایران باشد چه آمریکا یا هر کشور دیگری.

آیا زمان آن نرسیده که قطبیدگی‌های سیاسی را رها کنیم و همه‌وهمه فقط به منافع ایران بیاندیشیم ؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۶
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۰۲:۰۵ ۲۰ تير ۱۴۰۱
این پاسخی که به نظرها مردم داده میشه کلا یک نفر ،که داره می ترکه
Iran (Islamic Republic of)
باخرزی
۱۱:۰۳ ۲۰ تير ۱۴۰۱
غلط زیادی نکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۹ تير ۱۴۰۱
مایع ظرف شویی جام خیلی مفید تر از برجام هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۹ تير ۱۴۰۱
چه کاری کردند که منت هم میگذارند؟
خوشگذرونی رو تموم کنند و برگردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۹ تير ۱۴۰۱
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۹ تير ۱۴۰۱
آمریکا خسارت فشارهای روحی و روانی مردم ایران رو هم میتونه بده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۹ تير ۱۴۰۱
آمریکا باید ۵۰۰ میلیارد دلار غرامت بده بابت خروج از برجام و ده برابر شدن تورم و یکدهم شدن تولید ناخالص داخلی
قاتلین دانشمندان هسته ای رو تحویل بده
تضمین عدم خروج بده بعد زر بزنه
فعلا روسیه و پوتین خرخره غرب رو تا گلوگاه فشار دادن سوخت و گندمشون تموم بشه درست میشن
روسیه باید جنگ اوکراین رو تا آخر زمستان طول بده که نیاز غرب به سوخت بالاتر بره و بین مردن و باج دادن یکی رو انتخاب کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۹ تير ۱۴۰۱
خیلی سختی کشیدیم ولی تاوان این سختی ساخت بمب اتم و دادن ۵۰۰ میلیارد دلار خسارت از جانب آمریکا و اروپا به ایرانه
اینا تضمین نمیدن هم میخوان برجام باشه هم تحریم باشه هم مردم ایران بمیرن
اقای رییسی اگر خبر ساخت بمب اتم و آزمایشش و سوار کردنش برروی موشک رو بدی
کلیه و تمام هست و نیستمو میفروشم و نذر کشور میکنم
ده سال تمام عذاب کشیدیم تا انتقام بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۹ تير ۱۴۰۱
آمریکا و اروپا با لجن پراکنی قصد دارن جوری وانمود کنن که انگار اونا میخوان مذاکره به نتیجه برسه و تحریم لغو بشه و راه بیان ولی ایران قبول نمیکنه
خب وقتی که نه تضمین میدین نه اختیار دارین نه دولت دستتون خواهد موند چرا دم از مذاکره میزنید؟
اروپایی ها که اجازه شرکتهای خودشونم ندارن
بایدن هم که ۱ سال دیگه خواهد رفت الانم ۳۰ درصد قبولش دارن
تازه در این مدتیه هم که رییس جمهور خواهد بود ۹۹ درصد سنا مخالفشن و اجازه انجام کاری رو بهش نمیدن
واقعا ایران و تیم مذاکره کننده مظلومه
تو کل دنیا جوری وانمود میکنن انگار بایدن خیر و صلاح مارو میخواد ولی باقری اجازه نمیده
برای غربی ها یک تارموی یهودیان مهاجر ساکن در فلسطین به کل خاورمیانه می ارزه پس ساده لوح نباشید و بفهمید دشمن کیه و چی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
هر گز به امریکا اجازه دخالت نمی دهیم
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۰:۰۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
جناب آقای علی باقری کنی برادرم من توی دهن هر چی منافق داخلیه میزنم تو با فراغت بال دهن خارجیارو اسفالت کن منم داخلیارو. ده تا فشنگ تو خشابمون میزاریم نه تاشو تو مغز منافق داخلی میکوبیم تمام دشمن خارجی رو با همون گلوله آخری از جلوی پامون ور میداریم. هر چی میکشیم از منافقین داخلی دو رو و بوقلمون صفت میکشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۹ تير ۱۴۰۱
اگر اون اسلحه دستت نباشه کی به حرف تو و امثال تو گوش میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۱۹ تير ۱۴۰۱
زیاد جوش نزن و اسلحه ت رو روغن کاری کن برای اراذل و اوباشی که ول شدن تو شهر و شب هنگام کسی جرات ندارم تنهایی قدم بزنه IQ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۸ تير ۱۴۰۱
من تدریس مذاکره می کنم. البته تجاری.بر اساس اصول مذاکره به تیم قبل کلی انتقاد و ایراد داشتم مثلا اینکه چرا عجله کردن یا خطوط قرمز رهبری رو بعضا رعایت نکردن . ولی این تیم فعلی واقعا نوبرن. کمترینش اینه که اصول و زبان مذاکره رو بلد نیستند. یعنی ی کاربلد وجود نداره قرار نباشه تازه تجربه کسب کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
رژیم صهیونیستی دشمن است و دشمن باید از بین برود تمام
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۲:۵۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
تو تاجری چرا برای سیاستمدار راهکار میدی؟ اینجا کسی بازرگان نخواسته که نتو که تاجر و انگلیسی دان هستی نظر بدی. تو مترجمی فقط. اگر اشتباه میگم بگو. این اقرار خودته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۸ تير ۱۴۰۱
اتفاقا دولت روحانی بود که بیشترین فشار را در داخل از اصول گرایان و در خارج از اسرائیل تحمل میکرد(لابی اسرائیل در امریکا) و با غلبه به فشارها برجام متولد شد!!
الان که دولت فعلی فقط داره بازی در میاره تو مذاکرات و حاضر به توافق نیست اسرائیل هم که مثل قبله و میگه برجام نمیخواد امریکا هم تحت فشاره که امتیاز نده پس الان مبارزه ای درکار نیست هر دو برجام نمیخواهند! شده مثل دوران احمدی نژاد و رایزنی های جلیلی که هیچی خروجی نداشت جز عوض شدن شهرهای مذاکره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
با دشمن مذاکره نمی کنیم امریکا دشمن است تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۰ تير ۱۴۰۱
جناب محترم نتیجه نداشتن بهتر از کسب نتیجه بد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
فعلا که بیشتر از فشار به اونها
فشار به مردم ایران داره میاد
خدایی جمعش کنید این بازی رو و به وضعیت کشور برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۸ تير ۱۴۰۱
هر چه که آنها میخواهند بپذیریم تا مرردم وضعشان بهتر شود اطمینان داری هرچه را که آنها گفتند بپذیریم وضع مردم بهتر میشود ؟ لیبی یک اینه عبرت بزرگ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۸ تير ۱۴۰۱
دوست ۱۹:۲۳
کجای صحبت بالا گفته هرچی اونا میگن قبول کنیم؟!
جمله به وضوح داره میگه بازی و بهانه عدم خدمت به مردم تموم کنید
۱۸ سال معطلی، تورم و ... مضاعف با تحریم های روزافزون طبق ادعای خود آقایان
مردم عمر نوح ندارند و اینکه این بهانه تکراری برای عدم خدمت به مردم بیان کنند و از طرف دیگه بگن وابسته به این داستان نیستیم؟!!!؟
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۸ تير ۱۴۰۱
دقیقا،مردم هم تحت تحریم عوامل داخلی(دولت)وخارجی (USA)نامرد هستن،و واقعا وضعیت تیم مذاکره کننده را درک میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۸ تير ۱۴۰۱
واقعا درسته
در داخل سایت ها فیلتر میشن در خارج هم سایت ها ما را تحریم میکنند کلا از هر دو جهت تحریم هستیم!
Iran (Islamic Republic of)
جانم فدای ایران،عبدالهی
۱۶:۴۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
هیچ خارجی ایی یک خشت یا آجر برای این کشور روی زمین نمی‌گذارد پس ما خودمانیم و خودمان و هر آنچه بگذاریم همان را درو میکنیم.
اگر ما خودمان نخواهیم که رشد و پیشرفت و مستقل باشیم نه آمریکا و نه اروپا و نه چین و نه روسیه و نه ژاپن و نه آلمان هم نمی‌توانند کمکی به ما کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
شایعات رو دارودسته روحانی و ظریف نامرد مطرح میکنن
خدا ازشون نگذره هشت سال کشور رو معطل کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
چرت نگو.
فقط کت و شلوار پوشیدن که نیست. باید کمی سواد سیاسی داشت که هیچ کدوم ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۷:۲۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
رییسی بت شکن خوبه!!!
France
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
بله سواد سیاسی رو ظریف داشت که الان دوباره دنبال امضای برجامیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۸ تير ۱۴۰۱
سواد یا بیسوادی تیم ایران را از کجا فهمیدی؟ حتما بی بی سی گفته چون در جهت منافع آنها نیستند بیسوادند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
جناب۱۷:۰۲
سواد سیاسی اگر داشتند که نباید وضع برجام این میشد
نباید آمریکا به راحتی میتوانست از برجام خارج شود و اروپا هم نباید به راحتی آمریکا را همراهی میکرد.پس نه سواد سیاسی بلد بودند و نه دیپلمات بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
لااقل دکتر روحانی دکترای الکی نداشت 4 سال اول هم خروجی دولتش برجام بود نه گرونی چندبرابری اقلام اساسی تو سال اول! ما هم بهش باتوحه به کارنامه 4سال اولش رای دادیم تو 4سال دوم خراب کرد بد هم خراب کرد !
Lithuania
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۸ تير ۱۴۰۱
منافع ایران، انجام توافق هر چه سریعتره. اینکه سپاه تو لیست سیاه باشه یا قرارگاه خاتم تحریم باشه یا نه، دخلی به نون سفره مردم نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
حرف مفت نزن آن وافق جز با رفع تحریم امکان نداره تمامی تحریمها باید رفع شوند.
و گرمه مذاکره برای هیچ و پوچ مگر ایرانیها دیوانه اند خدایی ناکرده!؟
تا تحریم ضد ملت ما رفع نشود مذاکره بیخود و پوچ است،آژانس هم یک سر اصلی در این تحریمها بوده که باید نقشش را در رفع تحریم نشان دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۸ تير ۱۴۰۱
نان ، دلار ، سفره مردم ... یکبار توافق کردیم در برجام زیرش زدند و حالمون اینجوریه تا کی باید از یک سوراخ گزیده شویم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
مشکل اینه بانک مرکزی هم تو لیست تروریست ها رفته و برای بازگشتش باید کنگره تاییدیه بده!
بانک مرکزی را چه کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
به نظرت اگر سپاه و قرارگاه خاتم را خودمان تضعیف یا نابود کنیم آنوقت آمریکا مودب و محترم بقیه حقوقمان را رعایت میکند ؛ تجربه عراق ، لیبی و افغانستان... را در نظر داشته باش بعد از تضعیف آنها آمریکا دمار از روزگارشان در آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
لازم نیست تحمل کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
چشم مثل تو تسلیم اربابت میشوند و می آیند جاهل !
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
زمین گرد است ،یادتان هست حضرات باتیم قبلی چه میکردند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
هر چی میکشیم به خاطر سادگی و اعتماد بیش از حد تیم قبلی به آمریکا و اروپا بود پس خودت را فریب نده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۸ تير ۱۴۰۱
به نظر من بهترین توافق فریز در برابر فریزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
به نظر تیم نفرستید یه بچه بفرستید برای مذاکره دیگه چی مونده ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
برای فهمیدن عیار مغزت همین جمله کافی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
یه امضا جان کری مونده!
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۴:۰۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
فشار داخلی کجا بود شما که هر چی باج بود را دادین دیگه چه فشاری به بچه هم‌میرفت مذاکرات همینقدر باج میداد کلی هم امتیاز می‌گرفت ولی شماها چی؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۸ تير ۱۴۰۱
این را به نفرات تیم مذاکره دولت قبل بگو که هنوز هم بدنبال فشار بر گروه دولت جدید برای دادن امتیاز بیشتر به غربیها میاشند ، معلوم نیست این افراد برای که کار میکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
زمان آن رسیده که منافع کشور را ببینید نه جناح بندیها را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
اگه دولت قبل هم بود همین حرف را میزدین؟
دلواپسان یادمان نرفته اند!!! قشون کشی کردن تو خیابان ها!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
یعنی چی هم فشار خارجی تحمل می کنیم هم داخلی.
فشار خارجی که نیروی گرانش هست که بر همه اجسام وارد میشه. فشار داخلی هم فشار خون هست. خب همه موجودات زنده چنین هستند.
United States of America
حسین
۱۳:۵۵ ۱۸ تير ۱۴۰۱
اگر لاکپشتها تضمین بدن که پرواز کنن
شیرها هم‌تضمین بدن گوشتخواری رو کنار بذارن
آمریکا هم‌تضمین میده که به قولش عمل کنه‌و تحریمها رو لغو کنه
بخداوند بزرگ قسم
به روز عرفه قسم
به ریش و موهای خونین امام حسین قسم که آمریکا دروغگو بوده و هست و خواهد بود و به قولش عمل نمیکنه
عقل میگه نه به برجام عمل کنید نه توافق کنید نه مذاکره رو قطع کنید
هم بمب بسازید هم مذاکره کنید هم وقت تلف کنید
این پفیوزان غربی و اسراییلی به سرخپوستان و فلسطینی ها که صاحبان حق بودن رحم نکردن بما هم رحم نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۸ تير ۱۴۰۱
البته داداش باید تا جایی که راه داشته باشه مذاکره و گفتگو کرد هر چند این آژانس سیاسی و ساخته پرداخته دست همین دارندگان سلاح اتمی است و اراده ایی ندارد ،از وج سیاسی بودن آژانس سفر مدیر کل آژانس به رژیمی اشغالگر و کودک کش و دارنده سلاح اتمی و عضو ان پی تی نبودن بود!!!!!
افسوس فراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
هر چی که باشه حق نداشتی قسم بخوری!!! اونم قسم خدا و روز عرفه!
United States of America
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۱ تير ۱۴۰۱
قسم نخور راهکار ساده تری هم هست انجام رفراندوم وتعین تکلیف قضیه توسط مردم با آراء عمومی .منتهی حضرات اجازه بدن این رفراندوم انجام بشه ونتیجه اش رو قبول کنن.
Iran (Islamic Republic of)
Hgh
۱۳:۴۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
واقعیت این است که این آقایانی که الان به عنوان تیم مذاکره کننده رفتن برای مذاکره در دولت قبل از مخالفین سر سخت مذاکره بودند و کلا با مذاکره با آمریکا مخالف بودند و اگر مذاکره ای صورت بگیر د خیلی عجیب خواهد بود
اما تو را به خدا قسمتان میدهم اینقدر با زندگی مردم بازی نکنید و اگر نمی‌خواهید توافق کنید کلا بی خیال توافق شوید چون هر بار با بی نتیجه ماندن مذاکرات باعث گران‌تر شدن دلار و طلا و متعاقب آن سایر چیز ها نشوید
بیایید حداقل با خودتان رو راست باشید و مذاکره نکنید و دندان لق مذاکرات را برای همیشه بکشید دور بیندازید و ملت ایران را از این بلا تکلیفی نجات دهید و مثل کره شمالی به زندگیمان ادامه دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
حالا مذاکره هم چندان آش دهن سوزی نبود ،خوبه نتایج مذاکرات را در زندگی همه میبینی!!!!
خخخخخخخ با این مذاکرات باج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
احسنت ما ۱۸ سال است مذاکره می کنیم توافق هم کردیم ولی از آن هیچ آبی برای ملت گرم نشد واقعا" چه اصراری بر ادامه مذاکرات است غربیها به قول ظریف مرامشان اینگونه است که میگویند آنچه مال من است برای خودم بیائید راجع به آنچه برای شماست مذاکره کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
طرف آمریکایی درست گفته فقط اتلاف وقته و هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
برجام بد نبود مگه؟؟؟حالا همینا که مخالف سرسخت برجام بودن الان دودستی چسبیدن بهش خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۸ تير ۱۴۰۱
خوش خنده. اینا چون برخلاف تیم قبلی غیرت دارند، دودستی خر طرف های اروپایی و آمریکایی برجام را چسبیدند و به دنبال تامین طلب منافع ملت از همون برجام نصفه و نیمه است که تقی زاده های قبلی اون را بستند و به هوای هیچ کل دارایی های هسته ای را به باد دادند.
خنده امثال تو از جنس خنده های عده ای .... بود که بعد برجام تو خیابان با دلار و هزارتومانی میرقصیدند. چرا تموم نمیشید شما تا ملت از دست شما یه نفس راحت بکشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
برجام بد بود و همه هم میدانند باج دهی برای رفع تحریم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
هزاران درود و آفرین بر شما عزیز دوست داشتنی ۱۳:۵۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
چرا شما تموم نمیشید؟ خودتون رو متخصص همه چیز میدونید و تو همه چیز دخالت میکنید. این غیرتی که ازش حرف میزنی غیرت نیست بلکه کله شقی و احمق بودنه، برید هی شرط و شروط برای آمریکا بذارید اونم شروطی که خودتونم مطمئنید که آمریکا اونهارو قبول نمیکنه و برجام به بن بست میخوره بعد اسمشم بذارید غیرت. این غیرت نیست خریت محضه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
13:55 بهترین دوران چهل ساله این کشور دو سال برجام بود به تصویب رسید و زندگی کردیم هرروز تن وبدنمون نمیلرزید این چی شد اون چی شد الان واسه نان شبم باید دعا کنیم گرون نشه. از روسیه بگیر تا چین و کشورهای اطراف امتیاز دادی حالا از غیرت حرف میزنی کو غیرت کجاست؟؟؟چند سال دیگه با این کشورهای دوست از نظر تو وارد کش مکش نشیم خیلیه.تاریخ نشون داد این دوستانتون چی هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۸ تير ۱۴۰۱
باج دادنی که آخرش به نا امنی مردم این سرزمین رسید پشیزی نمی ارزد،دو سال باج دادن نبود بیشتر بود و تا توان و هوش و قویی نباشی همیشه باید بترسی، دوستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
اگر دولت قبل با برجام ۸ سال عمر ملت را به فنا نمیداد و از اول طبق گفته رهبر به دنبال اجرا اقتصاد مقاومتی رفته بود الان مشکلات فعلی را نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
عزیز 13:55
کمی تاریخ بخوانید تا بفهمید غیرت چه بود
غیرت این بود که کسی بنام فروغی زمانی که ایران را روس و انگلیس با ارتش های خود گرفته بودن و بعد از پایان جنگ جهانی دوم حاضر به ترک کشور ما نبودن رفت مذاکره کرد امتیاز داد کشور را پس گرفت!!!! اگر فروغی اون زمان نبود آیا الان ایرانی مانده بود؟
حالا مقایسش بکن با دولت احمدی نژاد که تحریم ها را کاغذپاره خواند و جلیلی بجای مذاکره با چین و روسیه برای وتو قطعنامه شورای امنیت نشست و مغرورانه حرف از اقتدار زد!
چی شد؟قطعنامه ای علیه ما تصویب شده که حتی دیگه اجازه وتو با برجام به چین روسیه باز نمیده اگه ما بریم بیرون مستقیما تحریم ها بدون رای گیری برمیگرده!(مکانیزم ماشه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
تیم دولت قبلی فرق واژه تعلیق و لغو تحریم به انگلیسی را نمیدانست .از مفادش بطور کامل اطلاع نداشت . علی برکت . فقط ادا کار بلد ها را در میاوردند . مجددا علی برکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۸ تير ۱۴۰۱
بهعبارتی علی لعنهم الله الی یوم القیامة.
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۷:۳۳ ۱۸ تير ۱۴۰۱
اون اطلاع نداشت تو اطلاع داری!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
اتفاقا میدانست و خودش هم گفت این توافقی بین دو دولت است نه دوکشور
شما اصولگرایان پاتون را کردین توی یه کفش که باید در مجلس تصویب بشه این شد که تو ایران شد قانون تو امریکا با دولت بعدی تعهدات از بین رفت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
خردی فراموش کردی که درشتی میکنی؟؟!!!! ظریف بیچاره رو یادتون رفت؟ حالا بدوید دنبال همون برجام و بهش نرسید.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
بنده خدا از برجام چه چیز عایدمان شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
چرا بی جهت اظهار نظر میکنی ؛ دوست داری با دادن استقلال کشور و توان دفاعی کشور غربیها. را راضی و خودمان را بیچاره کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۸ تير ۱۴۰۱
چه چیز عایدمان شد؟!؟!
قیمت دلار و تورم ثابت موند و چیزی از این بهتر برای اقتصاد یه کشور وجود داره مگه؛ البته امثال شما چیزی از اقتصاد نمی‌فهمید همین که میگن مذاکرات داره به بن‌بست میخوره دلار اوج میگیره اون موقع آقای رئیسی میگفت این از مدیریت ضعیف داخلیه پس بسم‌الله این گوی این میدان شما که مدیریت قوی داشتید پس چی شد؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۳۴ ۱۸ تير ۱۴۰۱
همش به روحانی و ظریف فحش میگفتم
رفته رفته نظرم داره عوض میشه
هرچی بودن مثل اینا دو رو نبودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
عدم اطلاعت از وضعیت لیبی و چه بر سرش آمد باعث نیشه همه مثل تو فکر کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۹ تير ۱۴۰۱
ناشناس ۱۷:۱۴ در قرار داد که تنها متن روی کاغذ مهم نیست اصل ضمانت اجراء مفاد قرار داد است که برجام نشان داد در قبال بی عملی غربیها اهرم فشاری برای واداشتن آنها به اجرا ندارد ضمن آنکه رهبر هم به دولت قبل توصیه کردند گامهایتان را متوازن بردارید که آنها هیچ توجهی نکردند، ایران تمام تعهداتش را اجرا کرد و بعد از آن غربیها دلیلی برای اجرا تعهدات خود ندیده و از اجرا تعهداتشان سر باز زدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۹ تير ۱۴۰۱
ناشناس ۰۰:۴۳
در اینکه آمریکا بدعهدی کرد و میکنه شکی نیست ولی همین که با توافق مردم از لحاظ روانی آرامش پیدا میکنن و همه چون فکر میکنن قیمت دلار ریزش پیدا میکنه دلارهای خودشون رو میفروشن و کاهش تقاضا و افزایش عرضه برابر است با کاهش قیمت دلار و کاهش تورم و در طولانی مدت این روند باعث تثبیت قیمت دلار میشه و راه رو برای تولید هموار میکنه تولید که زیاد بشه جنس زیاد میشه و باز هم قیمت اجناس کاهش پیدا میکنه و این چرخه ادامه پیدا میکنه و ما این اثر رو وقتی برجام تصویب شد دیدیم که متأسفانه به خاطر یه سری ماجراجویی رقبای آقای روحانی بهانه رو دست آمریکا دادن و آمریکا از برجام خارج شد و همه چیز به هم ریخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۹ تير ۱۴۰۱
ناشناس ۱۷:۳۵ ظاهرا" شما توافق را فقط اجرا تعهدات ما میدانی، نه عزیز به این توافق نمیگویند به این میگویند تسلیم، آنهم احتیاج به توافق ندارد شما باید فقط هرچه آنها میگویند بگوئی چشم آنهم به کسی که نه صداقت دارد و نه مروت و خواستهایش هم تمامی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۲۰ تير ۱۴۰۱
هر چی که اسمشو میزاری مهم نیست مهم یه چیزه و اون اینه که از لحاظ عقلی یه آدم نباید با یه گاومیش شاخ به شاخ بشه مثل این میمونه یه بچه بخواد با یه کشتی‌کج‌کار مبارزه کنه و نتیجه‌ی این مبارزه کاملآ معلومه ایران از لحاظ اقتصادی ضعیفه و تا زمانی که قدرت اقتصادی پیدا نکرده نباید با قدرت اقتصادی اول دنیا سرشاخ بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۰ تير ۱۴۰۱
این که شما میگوئید آنست که ما به خواستهای غربیها تن دردهیم و گُرده خود را برای سواری آنها مهیا کنیم
خواست آنها این است توان دفاعی و استقلال خود را از بین ببریم بعد از آن هم چون ضعیف شدیم عاقبتمان میشود عاقبت عراق و لیبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
آره نه که زمان آقای ظریف فقط فشار خارجی بود الان اینطوری شده، توی دولت قبل که پدر تیم مذاکرات رو داخلی‌ها درآوردن الان اینا انقدر نازک نارنجی شدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
فرقشون در تامین منافع ملی و تامین منافع حزبی و گروهیست. قطعا منافع ملی تهمت و فشار بیشتر از داخل و خارج به دیپلماتهای باغیرت می آورد و سختی بیشتری دارد و تحمل بیشتری میطلبد ولی مهم غیرت فعلی در دیپلماتها بر سر منافع ملیست که اکنون نسبت به تیم قبل وجه مقایسه ندارد و فوران میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
بایدن و دموکراتها فقط ۳۰ درصد محبوبیت دارن
آبان ماه مجلس نمایندگان آمریکا بطور کامل در اختیار جمهوری خواهانه
دی ماه مجلس سنا بطور کامل در اختیار جمهوری خواهانه
۱ سال و نیم دیگه ترامپ یا یک جمهوری خواه رییس جمهور خواهد شد
تضمین لغو تحریم هم در این ۱ سال و نیم نمیدن
سپاه هم از شمول نیروی تروریستی خارج نمیشه
لغو تحریم هم باید هر ۴ ماه یکبار با اجازه سنا انجام بشه
خب حالا کدوم احمقی دوباره به این قرارداد برمیگرده؟
کدوم شرکت معتبر خارجی برای یکسال و نیم اونم با هزار اما و اگر سنای آمریکا سرمایه و کالا و دستگاه به ایران وارد میکنه؟
کدوم بانک خارجی برای یکسال و نیم تو ایران اعتبار ایجاد میکنه؟
هر احمق بیسوادی هم میدونه دیگه توافق بدرد نمیخوره مگر اینکه تضمین سنا داده تا ابد داده بشه
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۱۳:۰۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
چقد ناز داره تیم فعلی. تیم مذاکره کننده قبلی رو پوستش رو کنده بودن هم خارجیا و هم داخلیا، بدبخت جیکش درنیومد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۸ تير ۱۴۰۱
آرهههههههههههههه تو راست میگی. اون تیم قدیمی خیلی گل بود و فقط عمش بود که به خبرنگارهای ایرانی به بهانه محرمانگی از مذاکرات هیچی نمیگفت و فردا ی مذاکرات خبرهاش از آمریکا و اروپا می آمد و همچنین به منتقدان و متخصصین روابط بین الملل داخلی هم که از هر فحش محترمانه ای برایشان استفاده میکرد؟
اگر دین ندارید، آزاده بودن نشانه شرف است.
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۱۵:۴۴ ۱۸ تير ۱۴۰۱
اون بنده خدا که حتی متن برجام هم نخوانده بود اینو خودش گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۸ تير ۱۴۰۱
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
مذاکره یا فرسایش و تامین منافع ارباب آمریکا
مرگ یکبار شیون یکبار دلیلی ندارد ما چهل اندی سال ملت و مملکت را آویزان نگه داریم و منافع ارباب آمریکا را تامین کنیم و منتظر بمانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
ای کاش یکی و دوتا آدم باسواد و مسلط به زبان انگلیسی در تیم مذاکره کننده ما بود.که حداقل چیزی رو که میخوانند و امضا میکنند متوجه باشند.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۵۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
تو تیم مذاکره کننده قبلی پر بود نتیجه اش چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
الان نتیجش چی میشه با این بی‌سوادا آقای مصطفی؟
Iran (Islamic Republic of)
جان ایران
۱۴:۰۳ ۱۸ تير ۱۴۰۱
یک دیپلمات برای تامین منافع ملی اول باید خدا ترس باشد و بعد از آن با غیرت و با شرف و دارای سواد دیپلماتیک و وطن دوست و شجاع و مومن. اگر اینها نباشد، کل زبانهای دنیا را هم بلد باشد، منافع شخصی و وطن فروشی را به تامین منافع ملی اولویت میدهد. چنانچه در چند سال اخیر توسط برخی از اهل تککککککررررررررررااااااااااااااررررررررررررررر و در دوره های قبل (تقی زاده ها و متجددین بی شرفی مثل سید ضیا طباطبایی) در این کشور دیدیم. خدا را شکر تیم فعلی نشان داد که از این گروه دیپلماتها نیست و در تلاش برای احقاق حق خورده شده ملت در ترکمانچای برجام است. تا کور شود هر منافق و دشمن ملت ایران در داخل و خارج کشور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۸ تير ۱۴۰۱
تو تیم قبلی هم نبود ،ظریف هم دست و پاشکسته حرف میزد و اصلا خودش اعتراف کرد که متن را نخونده امضا کرد
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۳۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
متاسفانه در این مذاکرات بی نتیجه و مسخره " منافع گروهی و حزبی و شخصی بر منافع عموم ملت ایران اولویت پیدا کرده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
یک سالی است که شرایط تغییر کرده و منافع ملی بر منافع غرب پرستی اولویت دارد، ولی دشمنی و مرضهای ملکه انگلیس و آمریکای خوش خنده و بدعهد که توانست مفاد ترکمانچای برجام را با تیم (تقی زاده منش) قبلی ببندند در این یک سال سنگ اندازی میکند. تامین منافع ملی ایستادگی می خواهد و نه امضای هر ننگنامه ای به نام (دروغین) راه نجات ملت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۸ تير ۱۴۰۱
به نظر من باید با آمریکا صحبت کرد و سفرهای آقای باقری له روسیه دوحه و یا وین هیچ سودی ندارد و اتلاف وقت و سرمایه مملکت است. طرف اصلی ما آمریکاست. ضمنا اینکه می گویند توافقات د مسیر درستی است حرف اشتباهی است چون آمریکا قبول ندارد. بجای اینهمه سفر فکر دیگر کنید که محبوبیت از دست رفته خود را جبران کنید.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۳:۰۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
این امریکا دیگه اون امریکا ی قدیم نیست این ایرانم اون ایران قدیم تنها مشکل سر راه ایران و عامل تمام مشکلات اسرائیل که باید نابود شه که به نتیجه برسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
آقای باقری سفر دیپلماتیک به طرف های مورد نظر میکند و همزمان رزمایش مشترک ایران . روسیه و چین در بیخ گوش آمریکا برگذار میشود. هر چیز باید در جای خودش انجام شود، البته که توازن قدرت در دنیا خیلی وقت است که تغیییر کرده. بابت نمونه بریکس را با ناتو و اقتصاد و عدم کنترل دولت های بی عرضه فعلی در آمریکا و عدم حفظ متهدانشان مثل صهیونیستها مقایسه کنید.
تو را به خدا از خواب بیدار شوید. به گواه استعمارگران و معتقدان گذشته دنیای تک قطبی، این قانون چند سالیست در دنیا ورافتاده. امان از جهل مردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
خارجی ها که دشمن آشکارند
داخلی های منافق گونه را چکار کنیم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
کسانی که زمین و زمان و همه رو دشمن میدانند باعث انزوا و بدبختی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۸ تير ۱۴۰۱
لعنت به آنها که اگر نبودند، حقیقت و اصل آرمان اسلامی جمهوری اسلامی ایران توسط رهبران انقلاب و مردم مومن عدالت خواه ، سالها بود که کاملا اجرا شده بود. به همین دلیل منافق از کافر بدتر است. ولی حقا که حکومتهای اجرایی آمریکا و اروپا هم خوب عدم پایبندی به ادیان الهی و کفر خود را نشان دادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۸ تير ۱۴۰۱
مگه همین کار ها را وبدتر سر ظریف در نمی آوردید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۸ تير ۱۴۰۱
خیر بخاطر همین رفت افتضاح بالا اورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۸ تير ۱۴۰۱
بله دیگه یه عده نمی خوان م نمی زاند توافقی رخ بده اخه دارند نون تحریم و فشار به ملن رو میخورند .امریکا و.. اخ اخ فقط برای مردم .مبادا مردم ببینند و زیاده خواه بشوند همینطور ت فقر و بدبختی بمانند و اونها هم راحت دزدی و چپاول کنن بفرستند اونطرف برای اقازاده ها و اینده ی خودشون
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۳:۰۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
وضع زندگی مردم ایران تحت تحریم خیلی بهتر از خود امریکاست یکم تحقیق کنید بعد حرف بزنید فقر امریکا کجا فقر ایران کجا؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۲۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
فرق فشارهای ظریف با فشارهای باقری در ذاین است که در آن دوره متخصصان روابط و حقوق بین الملل داخلی بر ظریف فشار می آوردند که به خاطر منافع حزبی خود، با امضای برجام منافع ملی را به باد ندهد؛ ولی اکنون برخی از منافقین و نانخور کدخداپرستان داخلی به باقری فشار می آورند که حتی بر سر تامین منافع و طلبهای حداقلی ملت در برجام هم ایستادگی نکند و او را وطن فروش جلوه میدهند. دیروز دلسوزان منافع ملی را بیسواد و حزبگرا می خواندند و امروز منافقین سعی در بیسواد و حزبگرا خواند سربازان دیپلمات باغیرت فعلی دارند. چشم ها را باید شست و جور دیگر باید دید.
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۵:۴۶ ۱۸ تير ۱۴۰۱
اتفاقا این از آثار نکبت بار توافق قبله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۸ تير ۱۴۰۱
وقتی قرار نیست توافقی انجام بشه پس اینهمه رفت و آمد و هزینه تراشی برای این ملت بدبخت و در مانده واسه چبه؟این دولت هم مثل بقیه ست مردم رو خوب شناختن.سرشونو به در آوردن یه لقمه نون با بدبختی گرم کردن و خودشون عیش دنیا رو میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۸ تير ۱۴۰۱
بعد همین شماها نمی گویید چرا مذاکره نمی کنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۸ تير ۱۴۰۱
به ناشناس 12:15
لایک داری. موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۸ تير ۱۴۰۱
عالم بی عمل به چه ماند ؟ به زنبور بی عسل
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۱:۲۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
سلام اگر مدیرانی شجاع داشته باشیم و از نظر روانشناسی بدانند که استکبار همواره در پی تنش و نفوذ و ضربه بوده و لحظه ای نرمش نشان نداده مگر برای سود جویی و تخریب و بتن ریزی در قلب راکتور ها . لذا ما نیز باید یا با زیرکی و تدبیر صحیح توسعه و ساخت کلاهک هسته ای را در دستور کار قرار دهیم تا آنوقت ببینند که می توانیم با قدرت جلوی تحقیر های غرب را بگیریم . آنها نمایندگان ما را تحقیر می کنند و ترس یا جهل یا نفوذ مجددا آنها را کنار میز تحقیر قرار می دهد . سخن رهبر معظم و مجلس و دولت یک کلام . تمام تحریم ها لغو ، مطالبات ایران پرداخت . بعد ادامه مذاکرات و .. تمام . لذا نباید امثال باقری اینقدر ملت ایران را تحقیر کنند . سگ هاری که به شما حمله می کند تا به پوزه آن نزنی همواره حمله ور خواهد بود مگر سنگی به پوزه آن بزنی تا قدرت بازدارندگی شما را بفهمد و درک کند . مهندس گودرزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
چرا با رسانه های که چنین شایعات وشبهاتی تو جامعه ایجاد می کنند برخورد جدی نمی شود.خوب می دانید ،این رسانه های غربگدا ۸ سال تمام با حمایت دولت غرب زده روحانی هر دروغی که خواستند به جامعه تزریق کردند .وکشور به فلاکتی انداختند که تا صد سال آینده نیز جبران نخواهدشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۸ تير ۱۴۰۱
مردم رو سر کار گذاشتید دست کردید تو. جیب سهامدار بدبخت تمومش کنید
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۰:۴۴ ۱۸ تير ۱۴۰۱
هر کس تحت هر نام و نشانی داعیه کارشکنی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد افساد فی الارض کرده و حکمش اعدام است. چه له علی باقری کنی باشد چه علیه علی باقری کنی باشد. این جهان کوه است و فعل ما صدا سوی ما آید صداها را ندا. حالا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۸ تير ۱۴۰۱
زمان دکتر ظریف از این بیانات نداشتید ....!!!
Iran (Islamic Republic of)
بلادی
۱۱:۱۹ ۲۰ تير ۱۴۰۱
تو در شانی نیستی که دکتر ظریف رو تایید یا رد کنی. تو از حکم من تنت لرزیده.
Germany
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۸ تير ۱۴۰۱
فکر نمی کنید روسها و چینی ها در ظاهر طرفدار ایران هستن؟ دلیل روشن تر از این که سالها پیش توافق خوب صورت می گرفت اگر ایتها صادق بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
عجب ابله ای هستی ها
این ها همه دکور اند تحریم کننده آمریکا آن کسی که باید بردارد همان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۸ تير ۱۴۰۱
اینها همان عمله های داخلی طرف مذاکره ( امریکا )هستند که اوامر را اجرا میکنند جهت تاثیر گذاری بر مذاکرات و فشار بر طرف ایرانی .
Japan
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
اصلا باقری این کاره نبوده و نیست -
بهترین گزینه دکتر سعید جلیلی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
درود بر دکتر جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۸ تير ۱۴۰۱
کجاییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یک سال از جوهای انتخاباتی گذشت. یا بیدار شو و یا دوباره بی صدا یه چرتی بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
واویلا
بدتر اندر بدتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
خیانتکاران داخلی به مراتب بدتر از دشمنان خارجی هستند و علی برکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
تیم دولت قبلی فرق واژه تعلیق و لغو تحریم به انگلیسی را نمیدانست .از مفادش بطور کامل اطلاع نداشت . علی برکت . فقط ادا کار بلد ها را در میاوردند . مجددا علی برکت اگر تیم قبلی خیانتکار هستند سند رو کن جنازه تحویل بگیر. تجزیه و تحلیل تیم قبلی کار هر کسی نیست. تیم قبلی تمام نیروی خودشو بکار برد ولی کم آورد. بجای تضعیف روحیه راهکار جدید ارایه کن نه محکوم کردن قبلی ها. هر کسی پا میشه یه چک تو گوش بغل دستی میزنه. شما یک کلمه انگلیسی یا کلمه خیانت یا هر چیزی رو مورد اعتراض قرار میدین ولی پردازش ذهنی کمه. ما کل کل نمیکنیم. ما هم پوشی میکنیم. زخم زبان از زخم شمشیر کاری تره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
تا زمانی که نوکران انگلیس توی کشور باشند همین وضع باقی می مونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
شکم پرستان دنیا طلب و نوکر صفت توافقی میخواهند و زود وتند و به هر قیمت حالا کاری ندارند که مثل برجام به سر انجام می رسد یا نه دشمن با تبلیغاتش اینها را خام و کر و کور کرده اصل مطلب روشن است اینها میخواهند ایران از حقوق خودش دست بردارد و دوباره برگردد به ۵ سال پیش و آنها به وعده های نسیه شان عمل نکنند آیا این امر خیلی پیچیده است که عده ای از درک آن عاجزند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۸ تير ۱۴۰۱
یه سری به بقالی سر کوچتون بزن 3 قلم جنس بخر بعد بیا دهنتو باز کن از حقوق ملت حرف بزن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
تو که شکم پرست نیستی از توبره روسیه خوردی و سیر شدی توافق را به قیمت منافع روسیه میخواهی نه منافع ایران.
Iran (Islamic Republic of)
حامی
۱۱:۰۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
خیلی باید احمق باشی فکر کنی وضعیت اقتصادی مملکت بخاطر برجامه
الان که هنوز تحریم ها برداشته نشده تو این دولت صادراتمون بیشتر از واردات شد و تراز تجاری مون مثبت شد کارخانه های آزمایش و ارج و هفت تپه و غیره که تو دوران برجام خشک شده بودن دوباره تو این دولت احیا شدن
در ضمن همه جای دنیا قیمت کالاهای اساسی بالا رفته مگه فقط ایرانه
کشورهای غربی فقط میخان ایران برجام رو به هر نحوی انجام بده و حاضر نیستند تضمین بدن که خودشون هم برجام رو انجام بدن اونوقت یه عده احمق هی میگن برجام برجام
اون موقع برجام 20 دقیقه ای تصویب شد و ایران همه چی رو تعطیل کرد چرا دلار از 3 تون شد 30 تومن ؟ اون موقع برجام خوب بود ؟ الانم میخواین برجام همین جوری تصویب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۸ تير ۱۴۰۱
آقای حامی که خودتو عقل کل میدونی ...بحث دلاری میکنی میگی بازار و دلار ربطی به برجام نداره...مذاکره کنده اروپایی وسط جلسه بلند شد رفت بیرون و برگشت بلافاصله دلار از 30 تومن پرید روی 33 تومن ....ترامپ برای نمایش و شو آمد جلوی دوربین یه امضا کرد که آمریکا یک طرفه از برجام خارج میشه کل بازار ما یک شبه بهم ریخت...یادت رفته؟...انگاری توی این ممکلکت زندگی نمیکنی؟ یا دمت به جایی بنده پول مفت میزنی به جیب ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
اونایی که شعار *نه شرقی، نه غربی* رو مطرح می کنند و ایران رو از همکاری با شرق، نهی می کنند چرا قبله و خداشون شده غرب و سنگ اندازی می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
همکاری فرق میکنه با مستعمره شدن گاگول!
Iran (Islamic Republic of)
حامی
۱۱:۰۶ ۱۸ تير ۱۴۰۱
گاگول توی احمقی که هنوز فرق زیاده خواهی غربی از ایران و سرمایه گذاری شرقی تو ایران رو متوجه نمیشی
تو دوران خسارت بار دولت قبل چین میخواست 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری تو ایران بکنه ولی روحانی احمق گفت ما داریم با اروپایی ها کار میکنیم و نیاز به سرمایه گذاری شما نداریم
استعمار اون موقع هست که برجام نخونده رو که غرب به ما تحمیل کرده رو انجام میدیم و غربی ها انجام نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۳:۵۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
حامی11:06. بد زبانی رو کنار بگذار و توجه کن که کسی حق نداره به کسی که سالها رییس جمهور کشورش بوده توهین کنه. حتی اگر اعداد و ارقام نجومی رو هم چاشنی آن کرده باشی. زبون تند و تیزت رو برای دشمن نگهدار. وگرنه گوش تا گوش داور نشسته. رجل دینی زیاده توشون تو گم میشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
به چه حقی اجازه داده میشه خائنین داخلی تو کار مذاکرات نماینده ی مردم ایران دخالت کنند به چه جرأتی
-
javadi ahmad
۰۹:۱۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
چه فشاری؟؟ فعلا که ما مردم بدبخت داریم فشار رو تحمل میکنیم و هزینه های سرسام آور بازار
Iran (Islamic Republic of)
aa
۰۹:۱۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
اونوقت منافع ایران رو کشورهای کمونیستی تامین میکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
غربی ها هم مسلمان نیستند!!!!
چه ربطی داشت!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
منافع خارجی ملت را غیرت مسئولین امور خارجی به همراه دیپلمات های با خدا ی کشور تامین میکند و نا بی خدایان کدخداپرست. در این دوران سخت اگر یار نیستید، سربار نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
فعلا که این سفر ها غیر از هزینه برای ایران و حقوقهای دلاری برای آقای کنی سودی دیگر نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
چه قدر از ریز تلاشهای او و تیمش خبر دارید که تهمت و حرف مفت میزنید، ای کاش که در برخی از افراد غریتی وجود داشت تا حرف بی پشتوانه تحویل مردم ندهید.
قیامت حقیقت است، اگر بخواهیم و یا نخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
هرچی پوتین بگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
هرچی اوباما جون گفت ،رو هم دیدیم!....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۸ تير ۱۴۰۱
فعلا که با این همه رفت و آمدهای مسئولین ایرانی به روسیه و نتایج جنگ اوکراین و وضع منافع ملی برای ایران و متهدانش، پوتین داره میگه هرچی جمهوری اسلامی بگه.
به قول یه رفیقی که میگفت، عاقلان دانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
وقتی تصمیم نهایی رو روسیه قراره بگیره این همه هزینه رفت و آمد و حقوق برای چی میدن.خود روسیه و آمریکا بشینن پای میز مذاکره اگه دلشون خواست مساله رو حل کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
فشار را مردم بیچاره تحمل می کنند که در عرض یک هفته چهارصد قلم کالا و خدماتشان چند برابر شد و از زیر خط فقر به خط مرگ نزدیک شدند و خانواده هایشان در حال فروپاشی است شما آقازاده ها که درآمدتان به دلار است و یقه سفید پیراهن اطو شده تان بر سرکار!! لطفا" مظلوم نمایی نکنید که نمک به زخم می پاشید.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۱:۰۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
یه زمان از آسمون گلوله میبارید حالا تحریم. ولی شما جماعت منافق همیشه حرفتون یکی بوده. ولی عملی در کارتون نبوده. زمان جنگ همین امثال شما میگفتند دین از سیاست جداست. میگفتیم دشمن اومد تو خاکمون چه کنیم؟ میگفتید شما برید بیرون اونم خودش درست میشه. خطر مثل شماها از اسراییل و امریکا بیشتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
آمریکا و چین در جهت عادی سازی روابط پیش میروند قطعا چین ما را به روابط بهتر با آمریکا می‌فروشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
مگر شک داشتی؟! در هر صورت ریال ایران بی ارزش ترین پول دنیاست خوش بحال دیپلمات ها که حقوقشان را به دلار می گیرند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
ایران هم با کسی عهد برادی ندارد، همانطور که در جنگ با داعش در سوریه و موضوع تحویل اسیران زن و بچه نوبل الزهرا و تبادل با اسرای داعشی، علی رغم نامردی روسیه در توافق با جبهه مقاومت، کاری که ایران در این تبادل می خواست ، شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
داداش اگر حافظه ات یاری می کنه برو ببین که حدود ۱۲ سال پیش همراه کشورهای غربی کدوم دو کشور به قطع نامه علیه ایران رای دادن. من که یادم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۸ تير ۱۴۰۱
درد بر تو....روسیه هیچ وقت دوست خوبی برای هیچ کشوری نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
یادت نیست داداچ اینوهم یادت نیست که چه کسانی از برجام خارج شدند و به آن عمل نکردند؟
Iran (Islamic Republic of)
حامی
۱۱:۱۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
همین روسیه و چین چندین قطعنامه کشورهای غربی رو وتو کردن و بعضی ها کورن و نمیبینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
منافع ایران یا منافع جریان خاص و گروه خاص؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
قدیم که عده ای از متخصصان روابط بین الملل که این سوال را از ظریف می پرسیدند، ظریف باهوش و امثال تو میگفتید که امضای کری تضمین است. پس الان هم ساکت شدید و جای جلاد و شهید را عوض نکنید. شما خودتون به تنهایی از علائم اخر الزمان هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
رفتین از روسیه اجازه بگیرید؟ یادمه یه زمانی شعار میدادید نه شرقی نه غربی....غربو که ولش کردیم پس چرا شرقو بهش دو دستی چسبیدیمو ولش نمی کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۸ تير ۱۴۰۱
امثال تو شعور وسوادسیاسی نداره،،کاش دهان هم کنتورداشت تاهرکی هرحرفی رونزنه،،،
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۰:۵۴ ۱۸ تير ۱۴۰۱
بله اجازه گرفتم. میگه هر کس نمیتونه دهنشو ببنده نخ سوزن ارزونه.
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۴:۵۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
همراهی منفعت محور (نه باج محور "هر توافق بهتر از عدم توافق") با کل کشورهای دنیا (غیر از مستکبران و چپاولگران روباه صفت) و به خصوص با کشورهای بزرگ و مشترک المنافع، اسمش فروختن کشور نیست. داشتن راهبرد بین امللی نشان از قدرت و تاثیر گذاری تعیین کننده در دنیا دارد.
تفکر "امضای کری تضمین است" از جنس وطن فروشیست و 6 کشور دنیا را در این دنیای به این بزرگی "جامعه جهانی خواندن" حماقت است.
نه شرقی و نه غربی در دیدگاه امثال تو: نه دنیا و نه عقل وشعور، فقط عشق است USA و لاسوگاس معنا دارد.
همچنان هم کل غیرت مندان از ملت و مسئولین فعلی بر همین مدار نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۸ تير ۱۴۰۱
چرا اینقدر علی مطهری مخالف رابطه با روسیه هست مگر روسیه تنها کشوری نبود که بما نیروگاه داد و تنها کشوری نبود که کنار ما در سوریه با آمریکایی ها جنگید و هنوز هم ادامه داره چرا علی مطهری ذهن مردم را از غرب دشمن و دروغگو منحرف میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
نیروگاه داد!!!؟؟؟!!؟!!؟ IQ نیروگاه از قبل بودش فقط با قرار ترکمنچای پلاس 25 سال طول کشید که هنوز هم هنوز نقص فنی داره و به بهره‌برداری نرسیده
Iran (Islamic Republic of)
aa
۰۹:۱۳ ۱۸ تير ۱۴۰۱
شاید دلیلش اینه که مطهری تاریخ رو خوانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
ای کمونیست !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
پسر نوح با بدان بنشست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۸ تير ۱۴۰۱
به اندازه تک تک جملاتت احمقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۸ تير ۱۴۰۱
ما که آحرش باید انواع جامها ره بحوشیم اولش قبول کنیم کخ مردم از این وضعیت اشفبار خلاص شن
گرونی و گرسنگی بیئداد می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
دمت گرم گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
داداش چرا دستت میلرزه ؟! مگه صبحونه نخوردی؟! شاید هم بدون عینک تایپ کردی؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
ملتی که شرفش و اقتدار ملیش را به نان و آب بفروشد ایران نیست برو پیش اربابانت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۸ تير ۱۴۰۱
نه بابا فشار ما داریم تحمل می کنیم پس برجام بی برجام.اقایون بارشون رو بستند اقازاده ها هم اونطرف هستن .مگه زمان جنگ ما درگیر بدبختی جنگ نبودیم یه عده هم اونطرف در حال درسخواندن و عشق و حال .حالا هم شدن مسئولین ما و دارند گند می زنن به کشور .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۸ تير ۱۴۰۱
اون موقعی که گفتید مرگ بر آمریکا را نگیم تا با برجام عمو اوباما به نون و نوا برسیم و انقلاب نان ندارد و به جای خدا "کدخدا" نان رسان ماست، باید فکر این بدعهدیها و مشکلات را میکردید. فرار رو به جلو هم یعنی هرجا نخواستی جواب بدی ، یاد گرسنگی مردم بکنی و کانال کابل را بگیری. مرگ بر منافق داخلی و خارجی دشمن ملت و مرگ بر اربابش آمریکای خونخوار.
آخرین اخبار