معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از اجرای دوره‌های آموزشی تلفیقی مهارت ویژه دانشجویان خبر داد.

امیر میمنت آبادی گفت: آموزش‌های مهارتی تلفیقی همزمان با آموزش‌های تحصیلی برای دانشجویان شامل ۵۴۰ ساعت آموزش معادل ۱۸ واحد درسی است که در سه ترم ارائه می‌شود.

او در شورای مهارت استان همدان گفت: طرح مهارت‌افزایی دانش آموختگان دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری موسوم به طرح نخلستان تکمیل کننده حلقه مهارتی و اشتغال آفرینی در حوزه مهارت افزایی دانش آموختگان هم اجرا می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: حدود ۵۳ درصد کارآموزان در بخش مهارت آموزی از بین دانش اموختگان دانشگاهی هستند.

میمنت آبادی گفت: ما دارای منابع انسانی با سواد و دانش آموخته در رشته‌های مختلف هستیم، اما بدون مهارت هستند.

او گفت: این افراد هزینه‌ زیادی صرف تحصیل دانشگاهی کرده اند، اما باید دوباره وقت، انرژی و زمانشان صرف کارآموزی شود تا بتوانند مهارتی برای شغل پیدا کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: اگر بخواهیم مهارت آموزی در محیط واقعی کار را در تعداد بالاتر بکار بگیریم، نیاز است همه دستگاه‌ها، اصناف و اتاق‌های بازرگانی و صنعت و معدن در این زمینه کمک کنند و پیوست مهارت توانمندی شغل در بکارگیری افراد در طرح‌ها را مورد نظر قرار دهیم.

میمنت آبادی گفت: این سازمان با استفاده از ۱۴ ونیم میلیون متر مربع فضای کارگاهی واموزشی وتجهیزاتی وتاسیساتی دور‌های مهارت افزایی را برای تربیت نیرو‌های ماهر واماده بکار فراهم می‌کند.

او گفت: برای حمایت از چرخه اشتغال و حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی ، تسهیلات مورد نیاز تامین و مجوز تاسیس آموزشگاه‌های آزاد هم سه روزه صادر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.