علی باقری علی باقری‌ از ادامه رایزنی وزارت امور خارجه با مقامات کره جنوبی برای آزادی فوری منابع ارزی ایران خبر‌ داد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در صفحه شخصی خود نوشت در تماس تلفنی آقای چو هیوندونگ معاون اول وزیر خارجه کره تاکید نمودم دولت/مردم ایران از دولت جدید کره انتظار دارند فورا منابع ارزی ایران در بانک‌های کره‌ای آزاد گردد تا زمینه برای بهبود روابط دو کشور فراهم شود.

علی باقری همچنین در این توئیت تصریح کرده است: طرف کره‌ای اظهار داشت سئول با جدیت در پی راهی برای حل این مشکل است.

کره جنوبی از جمله کشورهایی است که اموال ایران را که بیشتر از محل فروش نفت است، به علت تحریم‌های آمریکا بلوکه کرده است.

سئول در عین حال که از متحدان نزدیک واشنگتن در شرق آسیاست، از طرف‌های تجاری اصلی ایران نیز هست.

کره جنوبی تا پیش از وضع تحریم‌های آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، از واردکنندگان اصلی نفت ایران و بزرگترین خریدار میعانات گازی از این کشور بود.

باوجود آمار رسمی طلب ۷ میلیارد دلاری ایران از کره جنوبی، اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی اعلام کرده چیزی بین ۶ تا ۹ میلیارد دلار پول ایران در کره آزاد نشده است، اما آن رقمی که اتاق بر روی آن تاکید دارد، ۸.۵ میلیارد دلار است.

با وجود این حجم از بدهی به ایران اما معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران را منوط به حل مسئله برجام کرده که البته این موضوع واکنش معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان را به دنبال داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۳ تير ۱۴۰۱
ج.ابتو داد راستی تو در دنیا چه نقشی داری نقش تکنولوزیکی بالا داری نقش اقتصادی بالا داری نقش دینی بالا داری چی داری که اینقدر به خودتون میبالید ادعا ادعا ادع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۳ تير ۱۴۰۱
همین کره ای های سگ و گربه خور هم برای ما ادم شدن. واقعا اگه مسئولین ایران غیرت دارن یک درس حسابی به این کره باید بدن تا درس عبرتی برای کشورهای دیگه باشه. از بس با امثال این کشورها بر سر حق و حقوقمون مماشات کردیم که این بلاها رو سرمون درمیارن.تحقیر بس است .
Netherlands
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۳ تير ۱۴۰۱
نقش تو در تولید انمچه را که مصرف میکنی چیه که زبون درازی میکنی کره لااقل از تو و امثال تو صد سال جلوتره حالا تو که بره خوردی چه کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۳ تير ۱۴۰۱
چند تا کشتی لوازمشونو تو اقیانوس مصادره کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۲۳ تير ۱۴۰۱
دزدی در روز روشن! جنس گرفتند، مصرف کردند، پولش رو نمیدن!!! کره ای های بی هویت اسیر و سگ و نوچه آمریکا...شما اینقدر بدبخت بودین که کشورتون دوپاره شده و نیمی تحت سلطه شرق و نیمی تحت سلطه غرب، الانم هستین که باید بهتون اجازه بدن چیکار کنید چیکار نکنید!!! وابسته های حقیر...این روزها میگذره حتما، اما روسیاهی برای شما میمونه و البته نیازتون به نفت و بازار ایران که باید دنبال بدل اون بگردید...خیلی حقیرید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۲ تير ۱۴۰۱
جومونگ رو بیارین ایران شکنجش کنین
آخرین اخبار