اگر دموکرات‌ها هم در مجلس نمایندگان و هم سنا در انتخابات میان دوره شکست بخورند، رئیس‌جمهور آمریکا با خطر استیضاح مواجه می‌شود.

دموکرات‌ها ممکن است در انتخابات میان‌دوره‌ای سال جاری میلادی با شکست‌های بزرگی مواجه شوند، زیرا جمهوری‌خواهان قصد دارند مجلس نمایندگان و سنا را در ماه نوامبر پس بگیرند.

به گزارش نشریه نیوزویک، اگر حزب جو بایدن (دموکرات) کنترل هر دو مجلس نمایندگان و سنا را از دست بدهد، او ممکن است پس از این‌که چند جمهوری‌خواه نشان بدهند که اکثریت این حزب به سمت استیضاح بایدن حرکت خواهند کرد، استیضاح شود.

«تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه در ماه ژانویه گفت که دلایل متعددی برای استیضاح بایدن وجود خواهد داشت، در حالی که در ماه آوریل، «کن باک» نماینده جمهوری‌خواه در یک جلسه مجازی گفت که «کمیته قضایی مجلس نمایندگان، جلسات استماع را برای تعیین مناسب بودن استیضاح برگزار خواهد کرد. ما به استیضاح رأی خواهیم داد و سپس لایحه کامل به مجلس ارائه خواهد شد.

نظرسنجی دانشگاه «ماساچوست آمهرست» که در ماه مه منتشر شد نشان داد که ۶۸ درصد از جمهوری‌خواهان و ۶۶ درصد از محافظه‌کاران خواهان استیضاح بایدن در صورت ارائه لایحه استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا از سوی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان بودند، در حالی که ۵۳ درصد از جمهوری‌خواهان معتقد بودند که مجلس به رهبری حزب جمهوری‌خواه او را استیضاح خواهد کرد.

این در حالی است که طبق جدیدترین نظرسنجی که از سوی نشریه «نیویورک تایمز» و کالج «Siena» در نیویورک به انجام رسیده است، بیشتر دموکرات‌ها بر این باورند باید این حزب، نامزدی جدید را جایگزین جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آتی کند.

نیوزویک با این حال نوشت، مواد استیضاح را می‌توان با اکثریت ساده در مجلس تصویب کرد، اما رئیس‌جمهور تنها با اکثریت دو سوم سنا می‌تواند برکنار شود. این مورد هرگز اتفاق نیفتاده است و بعید به نظر می‌رسد که جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۳ تعداد کرسی‌های لازم را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۹:۵۹ ۲۶ تير ۱۴۰۱
بعد از بایدن هیچ دولتی در امریکا مثل دول قبلیشان نخواهند بود. زوال عقل نیست این. بلکه زوال قدرت پرورش اندامی امریکاست. امریکا دچار پیری مزمن سیاسی و استراتژیکی از نوع تراژدیکش شده.
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۰:۱۴ ۲۶ تير ۱۴۰۱
افول داخلی قلدرها
آخرین اخبار