کاخ سفید ضمن اعلام استقبال از تصمیم اوپک برای افزایش ۵۰ درصدی تولید نفت افزود انتظار می‌رود به زودی تولید نفت اوپک پلاس نیز افزایش یابد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای با بیان این‌که «اعلامیه عربستان سعودی مبنی بر افزایش تولید نفت خود را شنیده‌ایم» افزود: «از تصمیم اوپک برای افزایش ۵۰ درصدی تولید همانطور که برای ماه‌های جولای و آگوست برنامه‌ریزی شده بود استقبال می‌کنیم.»

به گزارش الجزیره، در بیانیه کاخ سفید همچنین درباره یمن نیز آمده است: «ما تمام تلاش خود را برای تمدید و تقویت آتش‌بس در یمن انجام می‌دهیم.»

کاخ سفید درباره روسیه و چین نیز اعلام کرد: «رئیس‌جمهور بایدن مطمئن شد که روسیه و چین تلاشی برای پر کردن خلاء در خاورمیانه ندارند. او بر اهمیت عدم واردات نفت روسیه تأکید کرد و ما همچنان بر آن فشار خواهیم آورد.»

انتظار داریم به زودی تولید نفت اوپک پلاس افزایش یابد

کاخ سفید درباره اوپک پلاس هم مدعی شد: «انتظار داریم به زودی تولید نفت اوپک پلاس افزایش یابد. افزایش تولید نفت در بازار پس از سفر بایدن به خاورمیانه تفاوت آشکاری در قیمت سوخت ایجاد خواهد کرد.»

در بیانیه کاخ سفید همچنین ادعا شده است: «مسائل حقوق بشر به طور مرتب توسط رئیس‌جمهور بایدن هنگام ملاقات با رهبران جهان مورد بحث قرار می‌گیرد.»

روسیه از گاز و نفت به عنوان سلاح استفاده می‌کند

در این بیانیه درباره قیمت نفت نیز آمده است: «قیمت هر گالن بنزین به کمتر از ۴ دلار کاهش یافت و ما انتظار داریم این کاهش تا هفته‌های آینده ادامه یابد. قیمت نفت حدود ۳۴ روز است که به طور مداوم کاهش یافته است.»

کاخ سفید مدعی شد: «روسیه پس از حمله به اوکراین از گاز طبیعی و نفت به عنوان سلاح استفاده می‌کند. استفاده روسیه از گاز و نفت به عنوان سلاح، بازار انرژی را تحت فشار قرار داده است که منجر به نرخ بالای تورم شده است.»

روسیه ممکن است گاز اروپا را قطع کند

در بیانیه کاخ سفید درباره بحران انرژی اروپا نیز آمده است: «ما متعهد به تنوع بخشیدن به منابع انرژی اروپا هستیم و تضمین خواهیم کرد که اروپا به زودی از انرژی روسیه مستقل شود. متوجه هستیم که روسیه ممکن است گاز اروپا را قطع کند، که ما را بر آن داشت تا کارگروهی برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی اروپا تشکیل دهیم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۲۸ تير ۱۴۰۱
اوپک = نوکران آمریکا
آخرین اخبار