یک نویسنده گفت: ادبیات داستانی بهترین شیوه برای بیان آموزه‌های انسانی هستند و کودکان با نثر شیرین داستان و شخصیت پردازی ارتباط برقرار می‌کنند.

فریبرز لرستانی نویسنده کودک و نوجوان گفت: در کل کودکان از اینکه قهرمان داستان از توانایی جسمی و روحی و قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار است لذت می‌برند و ماجراجویی را دوست دارند، آن‌ها با قهرمان داستان همذات پنداری می‌کنند و خود را جای او می‌گذارند، از موفقیت‌ها و توانایی‌ها او احساس خوشایندی به آن‌ها دست می‌دهد و به خود می‌بالند، از آن جا که هر کودک در کشور و با فرهنگ خاص آن کشور زندگی می‌کند، قهرمانان آن کشور ویژگی‌ها، زبان و آداب آشنا و ملموسی برای کودکان آن دیار دارند و کودک زودتر و بیشتر با آن‌ها ارتباط عاطفی و فکری برقرار می‌کند.

لرستانی گفت: قهرمانان هر کشور نماد فرهنگ، وطن دوستی و از افتخارات آن کشور می‌باشند، کودک ایرانی نیز بایستی با قهرمانان کشور خود که نماد فرهنگ کشور ایران هستند آشنا شوند؛ و از وجود آن‌ها بر خود ببالد و احساس غرور داشته باشد. همچنین خوباوری و عزت نفس و بشر دوستی را از آنان بیاموزد.

به گفته لرستانی، ادبیات داستانی بهترین شیوه برای بیان آموزه‌های انسانی هستند، کودکان با نثر شیرین داستان، توصیف و شخصیت پردازی، و ماجرا‌هایی که برای قهرمان داستان اتفاق می‌افتد ارتباط تنگاتنگی برقرار می‌کند و با ارتباط عاطفی، شخصیت قهرمان را درک می‌کند و از او آموزه‌های بسیار می‌آموزند.

او می‌گوید: در این سال‌ها تلاش خوبی برای معرفی قهرمانان شاهنامه شده است، کتاب‌های متعدی از زندگی قهرمانان شاهنامه به زبان ساده به چاپ رسیده است و انیمیشن‌های خوبی هم ساخته شده، آموزش و پرورش و کانون‌های فرهنگی، می‌توانند فعالیت‌های فرهنگی هنری فراوان و مناسبی برای معرفی قهرمانان شاهنامه و ارزش‌های نکوهیده آنان برای کودکان داشته باشند، کودکان وقتی به طور دسته جمعی فعالیت فرهنگی هنری برای قهرمانان کشورشان انجام می‌دهند از رسالت خود در معرفی این قهرمان به دیگران احساس غرور می‌کنند و لذت می‌برند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار