رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: ساماندهی نیروی انسانی مستلزم استقرار نظام دیده‌بانی منابع انسانی سلامت در کشور است.

محمود صمدپور گفت: یکی از پروژه‌هایی که مرکز تحقیقات و مطالعات منابع انسانی سلامت در محور امور خود قرار داده، بحث استقرار نظام دیده‌بانی منابع انسانی حوزه سلامت است. استقرار این نظام نیاز به عزم ملی و مشارکت بالای همه ذی‌نفعان بخش سلامت دارد.

او گفت: اجرای این نظام در کلیه بخش‌های دولتی و غیر دولتی با فراهم‌سازی قدرت اجرایی و اهرم‌های مورد نیاز وزارت بهداشت در اجرا و با در نظر گرفتن زمان لازم میسر خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات منابع انسانی وزارت بهداشت تحقق این کار مهم و گسترده طبق نقشه راه ترسیم‌شده را مستلزم حمایت همه‌جانبه و جلب مشارکت مدیران وزارت بهداشت و سایر بخش‌های سلامت خارج از حوزه وزارت بهداشت دانست.

او گفت: بحث ساماندهی نیروی انسانی به لحاظ جمیع شاخص‌هایی که نظام دیده‌بانی واجد آن‌ها است، تنها با اجرای صحیح این نظام میسر خواهد بود.

 صمدپور ضمن تشریح اقدامات مرکز تحقیقات و مطالعات منابع انسانی وزارت بهداشت، گفت: اقداماتی که تاکنون در مرکز تحقیقات به‌ منظور تحقق نظام دیده‌بانی انجام‌شده است؛ به‌طور خلاصه شامل سه طرح تحقیقاتی و مطالعاتی بوده اند. طرح اول به‌منظور تعیین الزامات و ارائه مدل دیده‌بانی بومی منابع انسانی سلامت برای کشور انجام شد.

او گفت: در طرح دوم امکان‌سنجی استقرار نظام دیده‌بانی انجام شد که طی آن سبد شاخص‌های دیده‌بانی و اقدام اطلاعاتی مورد نیاز آن‌ها تعیین شده است و چالش‌های استخراج شاخص‌های دیده‌بانی شناسایی و راهکارهای رفع آن‌ها بررسی شد. در طرح سوم نقشه راه استقرار نظام دیده‌بانی منابع انسانی ترسیم شد که در حال حاضر در فاز یک این طرح هستیم و جلسات متعددی با کارشناسان و خبرگان حوزه منابع انسانی و فن‌آوری اطلاعات به‌عنوان زیرساخت‌های پیاده‌سازی این نظام داشته‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار