کشاورزان اردبیلی از آتش زدن بقایای محصولات خودداری کنند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: کشاورزان استان از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع خودداری کنند.

محمود قلیزاده آتش زدن مزارع را تهدیدی برای تمامی زمین‌ها دانست و گفت: آتش، قابل سرایت به زمین‌های اطراف نیز است و از زارعان درخواست داریم تا روش‌های دیگری را برای مبارزه با آفات و حشرات انتخاب کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر شاهد گرمای بی‌سابقه در اردبیل هستیم که مربوط به تغییرات اقلیمی است و حریق مزارع به شکل گسترده به‌ویژه در شمال استان گزارش می‌شود که نیرو‌های واکنش سریع منابع طبیعی در این زمینه توجیه شده و آماده ارائه خدمات هستند.

قلیزاده می‌گوید: متاسفانه در برخی از مواقع نیز خود زارعان نسبت به آتش زدن زمین‌های کشاورزی و اراضی خود اقدام می‌کنند.

او گفت: این اقدامات در راستای از بین بردن برخی از آفات و حشرات انجام می‌شود تا زمین برای کشت بعدی آماده شود که ما این اقدام را برای هیچیک از زارعان توصیه نمی‌کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل آتش زدن مزارع را تهدیدی برای تمامی زمین‌ها دانست و ادامه داد: آتش، قابل سرایت به زمین‌های اطراف نیز است و بر همین اساس از زارعان درخواست داریم تا روش‌های دیگری را برای مبارزه با آفات و حشرات انتخاب کرده و از آتش زدن زمین‌های زراعی خودداری کنند.

قلیزاده، حفاظت و صیانت از منابع طبیعی را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: فرهنگ‌سازی برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل‌ها یک ضرورت است و نقش مردم، نهاد‌های مدنی و رسانه‌ها در ترویج و اشاعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی در بین مردم بسیار مهم و سازنده است.

او از مردم خواست تا در صورت مشاهده آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان به صورت ۲۴ ساعته اطلاع دهند تا در اسرع وقت برای مهار حریق اقدام لازم صورت گیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.