معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) در استان واکسینه شدند.

 وحید حمیدی معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین گفت: از جمله بیماری‌های عفونی واگیر مهم در صنعت دامپروری، بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یا PPR است که نشخوارکنندگان کوچک اهلی و وحشی (گوسفند و بز) را مبتلا کرده و منجر به بروز تلفات وسیع در جمعیت دام سبک می‌گردد.

حمیدی افزود: مهمترین اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری از بیماری، انجام واکسیناسیون در جمعیت هدف دامی بوده که می‌تواند در ایجاد ایمنی مناسب در دام موثر واقع شده و در نهایت منتج به سلامت دام، افزایش تولید و سلامت محصولات دامی و پیشگیری از شیوع بیماری در حیات وحش گردد.

او اضافه کرد: در راستای اجرای برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، فاز دوم طرح مذکور، همزمان با سراسر کشور در استان قزوین نیز انجام و یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس جمعیت دام سبک استان در واحد‌های روستایی و عشایری با همکاری اکیپ‌های واکسیناسیون دولتی و خصوصی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته و ایمن شدند.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین گفت: فاز اول طرح مذکور نیز سال گذشته در استان اجرا و جمعیت دام سبک استان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفت که منجر به کاهش محسوس موارد وقوع بیماری در استان شده و با اجرای کامل برنامه ملی ۵ ساله، ریشه کنی بیماری در استان نیز تحقق خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار