رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم گفت: برای ارتباط با حوزه کامستک (سازمان همکاری اسلامی)، منابع مالی محدودی داریم که با رفع تحریم ها می توانیم ارتباط دو سویه را تقویت کنیم.

وحید حدادی در مراسم تجلیل از مقام علمی برگزیدگان کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری که هم اکنون در وزارت علوم در حال برگزاری است، گفت: ۳ شبکه کامستک شامل نانوتکنولوژی، پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های مجازی در حوزه علمی در ایران فعال هستند که برای ما بسیار ارزشمنده اند. به عنوان یکی از کشور‌های فعال در زمینه کامستک باید پیش برویم.

او افزود: به علت تحریم در مباحث مالی برای پیشبرد کامستک راضی نیستیم که در صورت حل این معضل می‌توانیم همکاری بهتری داشته باشیم.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم ادامه داد: کارگاه‌های مشترک در حوزه کامستک برگزار شده و دانشجویان و استادان در آن شرکت کرده اند و رضایت کافی داشته اند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: در بحث جوایز سازمان‌های بین المللی دانشمندان ایران جوایز نفیسی کسب کرده اند. کامستک ۲ جایزه به دانشمندان ایرانی داده است. این موضوع انگیزه بسیار مناسبی برای پیشرفت دانشمندان ایرانی است.

در این مراسم دکتر موسوی موحدی جایزه یک عمر دستاورد کامستک در رشته شیمی و دکتر قوانلو نیز جایزه بهترین کتاب علمی کامستک را دریافت کردند.

جوایز کامستک هر دو سال یک بار در حوزه علوم پایه و علم و فناوری اعطا می‌شوند تا از محققان کشورهایی که عضو سازمان همکاری اسلامی هستند، قدردانی شود. هر جایزه شامل یک گواهی، مدال افتخار و جایزه نقدی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار