با حضور امام جمعه، مدیران رسانه‌ای و خبرنگاران از پوستر هفته خبرنگار رونمایی شد.

آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه  همدان در درس اخلاق رسانه با تبریک روز مباهله و هفته خبرنگار و قدردانی از تلاش این قشر برای اصلاح اجتماعی گفت: برخی مواقع هنگام سخن از فضیلت اخلاق، مجبور به تندگویی و صراحت در کلام بوده که این از ویژگی‌های انکارناپذیر علم اخلاق است.

او گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید ترویج دهنده مودت، دوستی و اخلاق مداری در جامعه باشند.

امام جمعه همدان گفت: اخلاق دارای ۲ بخش رذیله و فضیله است و برخی مواقع شاهد بروز رذایل در رسانه هستیم که شناخت آن با پیچیدگی بالایی همراه است البته در صورت ملتزم بودن رسانه‌ها به فضیلت اخلاق، خبرنگاران می‌توانند اخلاق مداری را در جامعه توسعه دهند.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: هر چند برخی افراد حرف‌های خوبی می‌زنند، اما به علت اعتقاد نداشتن به آنچه که خود بیان می‌کنند، حرف و مطلب آن‌ها در جان و فطرت مخاطب نمی‌نشیند و اثر بخش نیست.

به گفته او بسیاری از رسانه‌ها با وجود هیاهو و بزرگ نمایی، اما به علت بی اخلاقی ماندگار نبودند و از آن‌ها به علت بی توجهی به مساله اخلاق، اثری باقی نمانده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: رسانه‌ها برای حرکت دادن جامعه به سمت اصلاحات و توسعه اخلاقی ابتدا باید خودشان به این امر مهم اعتقاد قلبی داشته باشند و در رسانه به کار گیرند.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: رشد فکری، تعالی و تکامل خصلت همه افراد است و در رشد شخصیتی و دینی انسان هیچ چیز به اندازه محبت ورزیدن به دیگران سبب تعالی انسان نمی‌شود.

او گفت: جامعه باید بستر مهرورزی، محبت و مودت مومنان به همدیگر باشد چراکه اخلاق نیاز اصلی انسان برای ارتقای روحی، نفسانی و قلبی است چرا که بهترین راه ارتقا، رشد و تکامل معنوی انسان ، محبت ورزیدن به دیگران است.

امام جمعه همدان،برگزاری نشست‌های مشترکی با حضور استانداری، خبرنگاران و مطالبه گران را در رفع مشکلات کنونی بسیار موثر دانست و گفت: خبرنگاران به علت حضور در بطن جامعه و ارتباط با افراد مختلف واقعیت‌های اجتماعی را به خوبی مشاهده و درک کرده و این ویژگی آن‌ها را در انتقال صحیح مطالب یاری می‌دهد.

او گفت: به ساختار فرهنگی اشکال‌های جدی وارد است که می‌توان با ارائه راهکار‌هایی به شورای انقلاب فرهنگی و اداره کل ارشاد اسلامی آن‌ها را مدیریت کرد.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار