غلامعلی دهشیری گفت: بهره گیری از ظرفیت اقشار تاثیرگذار از نکات مورد تاکید رئیس قوه و سند تحول و تعالی قوه قضائیه است.

دهشیری گفت: بهره گیری از ظرفیت نخبگان، فرهیختگان حوزه شعر، ادب و رسانه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و مردمی سازی دستگاه قضا از اصول مورد تاکید رئیس قوه و سند تحول و تعالی قضائی است که مجموعه دادگستری استان به جد پیگیر تحقق آن در قالب برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف است.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به ورود دستگاه قضا استان به حوزه شعر طنز علیرغم سختی‌های موجود گفت: استفاده از قالب طنز از لحاظ مقبولیت عامه که شعر بعنوان یک رسانه قویِ اثرگذار و بویژه طنز که واقعیات تلخ را بطور شیرین و غیر مستقیم با پیام مناسب به مخاطبان منتقل می‌کند مدیریت استان را بر آن داشت تا با اقدام ابتکاری از این قالب شعر فاخر و شعرای طنز پرداز برای تحکیم پیوند قوه با جامعه به منظور تحقق ماموریت‌ها و امید و‌نشاط و تلطیف فضا استفاده کند.

او گفت: لذا در گام اول شناخت لازم در بازدید شاعران از مجموعه زندان‌های استان و در ادامه برگزاری شب شعر و نشست‌های تخصصی برگزار و ضمن شناخت سختی کار قضات و کارکنان، خلاصه‌ای از آسیب ها، چالش‌ها و ضرورت‌ها برای شاعران تبیین شد.

دهشیری با بیان اینکه به دنبال شکستن تابو‌ها بودیم گفت: دستگاه قضایی بخشی از جامعه است و درد‌ها را می‌داند، قضات ما هر روز با پرونده‌هایی که روح انسان را آزار می‌دهد درگیر هستند که تنها گوشه‌ای از آن در مطبوعات و رسانه‌ها دیده می‌شود درحالیکه همکاران ما در دستگاه قضا با این موضوعات زندگی می‌کنند و با تمام وجود احساس می‌کنند.

به گفته او: لذا بهره گیری از ظرفیت شعر طنز برای تبیین سختی‌ها و مسائل موجود در دستگاه قضا از یک سو و از سوی دیگر توجه جامعه به بحث آسیب‌های اجتماعی و راهکار‌های پیشگیری از آن در دستور کار قرار گرفت.

عالی‌ترین مقام قضایی استان یزد گفت: استقبال خوب شاعران کشور از این جشنواره در هر دو بخش دستگاه قضا و آسیب‌های اجتماعی در سطح ملی و به ویژه مشارکت همکاران قضایی نقطه قوتی بر این جشنواره و گواهی بر نیاز استفاده از قالب‌های هنری در جهاد تبیین و برگزاری چنین برنامه‌هایی است.

او بر بیان کاستی ها، آسیب‌ها و نواقص جامعه همراه با ارائه راهکار‌ها از طریق هنرمندان تاکید کرد و گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی قطعا می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: هدف نهایی از برگزاری تمام فعالیت‌ها و برنامه‌ها احقاق حق و رضایتمندی مردم از دستگاه قضا خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار