سرپرست فرمانداری اردستان گفت: کشتارگاه مشترک دام اردستان و زواره از هفته آینده با هماهنگی مقام قضایی بازگشایی می‌شود.

سید محمدهادی احمدی طباء زواره امروز در نشست کارگروه رسیدگی به وضعیت کشتارگاه مشترک دام اردستان و زواره گفت: فعالیت این مجموعه که به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی با دستور مقام قضایی از ۲۳ خرداد امسال پلمب شده بود، پس از رفع برخی نقص‌ها و با هماهنگی مقام قضایی، نظارت شبکه دامپزشکی و همکاری دیگر دستگاه‌ها از سر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه روند اجرایی بهسازی کشتارکاه همچنان با جدیت ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به نیاز مردم به گوشت سالم و بهداشتی و پیشگیری از ذبح غیربهداشتی و رعایت کسب و کار قصابان، تصمیم به بازگشایی موقت این کشتارگاه گرفته شد و شبکه دامپزشکی پنجشنبه هر هفته گزارش پیشرفت کار‌ها را به فرمانداری و دادگاه عمومی بخش زواره ارائه می‌کند.

سرپرست فرمانداری اردستان با قدردانی از دادگاه عمومی بخش زواره و پیگیری‌های شبکه دامپزشکی، شهرداری‌ها، اعضای شورای تامین و شبکه بهداشت و درمان خاطر نشان کرد: این واحد‌ها بیشترین دغدغه را در رابطه با امنیت غذایی مردم دارند پیگیر رعایت موارد بهداشتی در زمینه تامین گوشت مصرفی شهروندان هستند.

احمدی طباء زواره اظهار داشت: به دنبال ساخت کشتارگاه جدید بین شهر‌های اردستان و مهاباد در زمین اختصاص یافته هستیم که در برهه کنونی با توجه به کمبود اعتبار، امکان اجرای آن در کوتاه مدت وجود ندارد و با بهسازی کامل کشتارگاه موجود مشکل رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت کشتارگاه دام مشترک اردستان و زواره تهدیدی علیه بهداشت عمومی بود، تصریح کرد: طی بازدید امروز شبکه دامپزشکی از این واحد، بخش قابل توجهی از کمبود‌ها رفع شده و امکان شروع کار این واحد به صورت موقت وجود دارد و از روز دوشنبه هفته آینده با حضور ناظر شرعی و بهداشتی، کشتار در این مجموعه آغاز می‌شود.

سرپرست فرمانداری اردستان با اشاره به اینکه بیشترین بیماری تب مالت این شهرستان در شهر مهاباد وجود دارد و برخی افراد در این شهر خارج از کشتارگاه اقدام به ذبح دام و عرضه گوشت می‌کنند، گفت: دادگستری اردستان باید در این زمینه وارد شود و با متخلفان برخورد لازم را انجام دهد.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.