منابع خبری اعلام کردند تحولات داخلی کره شمالی نشان می‌دهد پیونگ یانگ در حالی که برای آزمایش هسته‌ای آماده می‌شود آماده مذاکره با آمریکا است.

دیلی ان‌کی (Daily NK) به نقل از یک منبع بلندپایه در داخل کره شمالی گزارش می‌دهد که تغییرات بوروکراسی در داخل پیونگ یانگ نشان می‌دهد که کره شمالی ممکن است برای گفت‌وگو با ایالات متحده آماده شود.

به گزارش آرتی، این رسانه همچنین ادعا می‌کند که دولت همزمان برای آزمایش‌های هسته‌ای بیشتر آماده می‌شود. با این حال، مشخص نیست که آیا آن‌ها ماهیت کاملاً نظامی دارند یا به دنبال منبع انرژی هسته‌ای هستند.

این گزارش پس از آن منتشر شد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، هشدار هسته‌ای صادر کرد و گفت که «بازدارندگی جنگ هسته‌ای» پیونگ یانگ برای پاسخ به تهدید‌ها «کاملاً آماده» است.

این در حالی است که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز پنجشنبه گذشته در سخنانی به مناسبت شصت نهمین سالگرد آتش‌بس و پایان جنگ دو کره در سال‌های ۱۹۵۰-۱۹۵۳ گفته است اگر کره جنوبی دست از پا خطا کند نابود می‌شود.

پیش از این اما «پارک جین» وزیر امور خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه گذشته تأکید کرد در صورتی که کره شمالی آزمایش هسته‌ای انجام دهد احتمالا با تحریم‌های شدیدتری مواجه خواهد شد.

سئول در حال سازماندهی یک استراتژی نظامی برای بازدارندگی علیه پیونگ یانگ است که شامل حملات پیشگیرانه در صورت حمله شمال با سلاح‌های هسته‌ای است.

رئیس‌جمهور کره جنوبی سرعت پیشرفت برنامه موسوم به «زنجیره کشتن» را دوچندان کرد، برنامه‌ای که باعث می‌شد سئول در مواجهه با یک حمله قریب الوقوع، ابتدا به کره شمالی حمله کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار