تصفیه‌خانه آب شهر گیوی بزودی احداث می‌شود

نماینده مجری طرح‌های توسعه منابع آبی جنوب استان اردبیل گفت: احداث تصفیه خانه آب گیوی در این شهر بزودی احداث می‌شود.

دانش ستاری گفت: برای احداث این تصفیه‌خانه ۳هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی این طرح شروع می‌شود.

نماینده مجری طرح‌های توسعه منابع آبی جنوب استان اردبیل درباره عملیات اجرایی شبکه آبیاری گیوی می گوید: عملیات اجرایی این طرح شروع شده و در حال حاضر احداث و حفاری ۲ تونل برای انتقال آب به مزارع در دست اجراست.

به گفته او، با اتمام عملیات اجرایی شبکه آبیاری و زهکشی گیوی سه هزار و ۷۲ هکتار اراضی کشاورزی منطقه زیر پوشش آبیاری قرار خواهد گرفت.

ستاری میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی گیوی را هفت هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار، این پروژه که نزدیک به ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مجری طرح‌های توسعه منابع آبی جنوب استان اردبیل در باره آبگیری کامل سد گیوی می گوید: عملیات اجرایی سد گیوی که از سال ۸۳ شروع شده بود در سال ۹۶ آبگیری شد و بعد از آبگیری اجرای شبکه آبیاری و زهکشی در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه برای اجرای سد گیوی ۲هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده، گفت: عملیات احداث و تکمیل بدنه سد تمام شده و کارهای جانبی آن مانده است در حال حاضر هم به دلیل نبود بارش حجم ذخیره آب کاهش یافته است.

ستاری می گوید: مجموع ظرفیت ذخیره این سد ۴۳ میلیون متر مکعب است که ۲۰ میلیون متر مکعب آن مربوط به صنعت، سه میلیون متر مکعب مربوط به آب آشامیدنی و ۲۰ میلیون متر مکعب دیگر مربوط به کشاورزی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.