مسئول واحد شکایات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مجازات دخالت در امور پزشکی تنها ۵ میلیون تومان جریمه دارد که منجر به افزایش تخلف می‌شود.

علی اکبر شاهمرادی گفت: به طور میانگین ماهانه بیش از پنج مرکز متخلف شناسایی و پلمب می‌شود.

او گفت: بیشترین شکایات مربوط به انجام اعمالی مانند لیرز، بوتاکس و کاشت مو توسط افراد غیر پزشک است، عمده این افراد یا منشی‌های پزشکان هستند که به صورت تجربی کار را یاد گرفتند و یا با داشتن یک گواهی آموزشی، خود را مجاز به دخالت در امور پزشکان می‌دانند.

مسئول واحد شکایات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اگر اعمال زیبایی توسط پزشک متخصص انجام شود و مشکلی پیش بیاید، مسئولیت پرداخت خسارت به بیمار بر عهده پزشک است، اما درباره افراد غیر پزشک اینگونه نیست وهیچ‌گونه مسئولیتی قبول نمی‌کنند.

شاهمرادی گفت:  دخالت در امور پزشکی و استفاده از مطب پزشکان توسط افراد غیر پزشک از مهمترین مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم، در ماه گذشته ۴ مورد تخلف و دخالت در امور پزشکی شناسایی شده که یک مورد از آن مربوط به تزریق بوتاکس در منزل بوده است.

او گفت: یکی از موارد تخلف هم مربوط به اپراتور یک مطب بود که بدون حضور پزشک اقدام به لیرز درمانی برای بیماران می‌کرد.

مسئول واحد شکایات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از پلمب دو مرکز مامایی توسط بازرسان معاونت درمان خبر داد و گفت: در این دو مرکز سقط غیرقانونی انجام می‌شد.

او گفت: بیشتر این مراکز غیرمجاز در نقاط حاشیه‌ای شهر هستند، از طریق گزارش‌های مردمی و سرکشی از اماکن، متخلفان شناسایی و به مراکز قضایی معرفی می‌شوند. پس از دریافت گزارش‌های مردمی، همکاران ما برای راستی آزمایی به محل مورد نظر اعزام می‌شوند.

مسئول واحد شکایات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با گلایه از اینکه چرا باید مردم با سلامتی خود بازی کنند و از خدمات مراکز غیرمجاز استقبال کنند،گفت: مهم‌ترین علت افزایش تعداد مراکز درمانی غیرمجاز، مربوط به مراجعه زیاد مردم به افراد غیر پزشک است.

شاهمرادی گفت: مراکز غیر مجاز را پلمب می‌کنیم، بسیاری از این افراد متخلف پس از پلمب، مکان دیگری را برای خود جایگزین می‌کنند.

برچسب ها: علوم پزشکی ، پلمب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.