لطیفی:

سلام فرمانده به یک جریان بین المللی تبدیل شد

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت:سرود سلام فرمانده با استقبال چشمگیر مخاطبان روبرو شده و فراتر از مرز‌ها به یک جریان بین المللی تبدیل شد.

لطیفی  با اشاره به سیر تکامل سرود در عصر حاضر، گفت: وقتی تاریخ انقلاب را مرور می‌کنیم، می‌بینیم که شعر و خاصه سرود نقش ویژه‌ای در انقلاب اسلامی داشته است به طوری که وقتی حضرت امام خمینی (ره) در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷وارد کشور می‌شوند؛ با سرود «خمینی‌ای امام» از ایشان استقبال می‌شود و این امر نشان می‌دهد سرود آن زمان یک هنر رایج بوده است.

او افزود: شعر انقلاب اسلامی یکی از ابزار‌های اصلی انتقال پیام امام خمینی (ره) به مردم بود و به موازات سیر تحولات نهضت، گام به گام توانست به پیش برود وبا افت و خیز‌هایی به عرصه حاضر که دوران اوج گرفتن این هنر است برسد.

لطیفی مصداق عینی موفقیت این هنر انقلابی را در زمینه بازشناسی هویت و جایگاه انقلاب اسلامی سرود سلام فرمانده دانست و ادامه داد: سرود سلام فرمانده با استقبال چشمگیر و شگفت‌انگیز مخاطبان روبرو شد و به همان میزان صف‌بندی‌های معاندین نیز در مقابل آن شکل جدی به خود گرفت، ولی این سرود فراتر از مرز‌ها به یک جریان بین المللی تبدیل شد.

رئیس رسانه استانی تعدد و تخصص گروه‌های سرود استان زنجان را مطلوب و کم نظیر دانست و گفت: در کنار فعالیت انفرادی تشکیل یک گروه سرود استانی با حضور همه اعضاء فعال می‌تواند زمینه ساز تولید آثار فاخری در سطح ملی باشد.

او در ادامه این جلسه مسئولین گرو‌های سرود ضمن تقدیر از توجه رسانه استانی به این تشکل‌ها خواستار حمایت و مشارکت سایر نهاد‌های فرهنگی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.