مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ظرفیت جا به جایی بار بین المللی شامل ترانزیت ورودی و خروجی، صادرات و واردات در ایستگاه راه آهن سرخس در مرز با ترکمنستان ۷.۵ میلیون تن در سال است.

مصطفی نصیری مدیرکل راه آهن خراسان گفت: پارسال نزدیک به سه میلیون تن بار بین المللی از طریق ایستگاه راه آهن سرخس با ترکمنستان و دیگر کشور‌های آسیای مرکزی تبادل شد که حدود ۱.۸ میلیون تن آن ترانزیت و بیش از ۱.۱ میلیون تن نیز صادرات و واردات بوده است.

او افزود: خدمات حمل و نقل بار داخلی و بین‌المللی روزانه به وسیله ۱۰ رام قطار باری رفت و برگشت در شبکه راه آهن خراسان با عنوان "برنامه‌ای" یا همان تردد برنامه‌ریزی شده ارائه می‌شود.

مدیرکل راه آهن خراسان ادامه داد: این ۱۰ رام قطار باری شامل قطار‌های رفت و برگشت در مسیر سرخس - ایستگاه شهید مطهری، سرخس- تربت‌حیدریه، ایستگاه اسفراین - سنگان و ۲ قطار سرخس- بندر عباس است.

نصیری بیان کرد: حمل بار بین المللی ریلی از غرب کشور چین و از طریق خطوط ریلی کشور‌های آسیای مرکزی و در نهایت ترکمنستان و از طریق گذرگاه ریلی سرخس امکان پذیر است و در این مسیر از ظرفیت مناسب یاد شده می‌توان برای صادرات و ترانزیت کالا بهره برد.

او تصریح کرد: بر اساس توافق انجام گرفته، قرار است سالانه پنج میلیون تن بار ترانزیتی کشور قزاقستان از طریق ایران منتقل شود که بخش عمده آن از طریق مرز ریلی سرخس صورت خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.