مردم اهل سنت خراسان جنوبی در روستا‌های استان در کنار شیعیان عزاداری کرده و توزیع نذری انجام می‌دهند که نشان دهنده اتحاد جامعه اسلامی است.

محرم که فرا می‌رسد همه جا سیاه پوش می‌شود و مردم در مراسم‌های مختلف برای عزاداری حضور پیدا می‌کنند.

در خراسان جنوبی عزاداری برای امام حسین (ع) منحصر به شیعیان نمی‌شود و اهل سنت نیز با توزیع نذورات، در عزاداری سیدالشهدا (ع) سهیم می‌شوند.

پخت غلور نذری، توزیع غذا و ختم قرآن از جمله برنامه‌های اهل سنت در خراسان جنوبی است که در محرم به خصوص در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار می‌شود.

پخت غلور نذری در نوغاب

روستای نوغاب شهرستان درمیان یکی از روستا‌هایی است که اهالی آن اهل سنت هستند و در روز تاسوعا و عاشورای حسینی مراسم‌های مختلفی را برگزار می‌کنند.

یکی از اهالی روستای نوغاب شهرستان درمیان گفت: از قدیم الایام اهل سنت این روستا پخت غلور نذری را در روز تاسوعا و عاشورا انجام می‌دادند و امسال نیز این سنت برپا است.


بیشتر بخوانید


او افزود: اهل سنت حاضر هستند جان خود را فدای امام حسین (ع) کنند و آن‌ها نیز محب حضرت هستند.

یکی دیگر از اهالی روستای نوغاب درمیان بیان کرد: در روز تاسوعای حسینی همه ساله ختم قرآن با حضور اهل سنت این روستا انجام می‌شود.

حضور اهل تسنن و تشیع در عزاداری، نشانه اتحاد جامعه اسلامی است

علاوه بر روستای نوغاب، اهالی اهل سنت روستای نوده شهرستان زیرکوه نیز با توزیع غذای نذری در تاسوعا و عاشورای حسینی، با شیعیان همراه می‌شوند.

یکی از اهالی اهل سنت روستای نوده گفت: افتخار می‌کنیم که امام حسین (ع) را دوست داریم و این عشق را به فرزندان خود نیز می‌آموزیم.

او افزود: در این روستا همه ساله اهل سنت جمع می‌شوند و از عزاداران امام حسین (ع) با توزیع غذا پذیرایی می‌کنند.

یکی دیگر از اهالی این روستا گفت: امام حسین (ع) متعلق به تمام جامعه اسلامی است و حضور اهل تسنن و تشیع در کنار یکدیگر اتحاد مسلمین را به دنیا نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.