رئیس انجمن زیست شناسی ایران گفت: سمپوزیوم بین المللی مهندسی سلول و بافت و سومین مدرسه تابستانی زیست شناسی با همکاری این انجمن و دانشگاه خوارزمی هفته آینده در کرج برگزار می‌شود.

 محمد نبیونی رئیس انجمن زیست شناسی ایران گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری به نام سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب و همزمانی آن با سال جهانی بزرگداشت علوم پایه و نظر به اهمیت برنامه ریزی برای دانشجویان علوم زیست سمپوزیوم بین الملی مهندسی سلول و بافت برگزار می‌شود.

رییس انجمن زیست شناسی ایران افزود: هدف از برگزاری این سمپوزیوم استفاده از سلول‌های بنیادی برای ساخت و استفاده از بافت‌های مورد نظر به خصوص برای بیماری‌هایی که بافت آن غیرقابل تجدید می‌باشد است.

او گفت: در نخستین روز از این سمپوزیوم دانشمندانی از کشور‌های آلمان، کانادا، ایران و انگلستان به صورت آنلاین در فضای مجازی سخنرانی دارند و در روز‌های پس از آن هشت کارگاه آموزشی اجرا می‌شود.

نبیونی افزود: موضوع سخنرانی‌های وبیناری با عناوین زیست شناسی سلول‌های بنیادی، ارگانویید‌ها و اگزوزوم ها، متابولومیکس، فناوری ساخت و تجاری سازی آنتی بادی‌های مونوکلونال، تولید صنعتی پروتئین‌های نوترکیب و دارویی بیوسیمیلار، هیدروژل‌ها و نانوالیاف در مهندسی بافت، ساخت افزایشی و پرینتر‌های سه بعدی، تجاری سازی در علوم سلولی کاربردی و مهندسی بافت است.

رئیس انجمن زیست شناسی ایران گفت: برای شرکت در این سمپوزیوم ۵۵۰ نفر ثبت نام کرده و در کارگاه‌های آموزشی آن نیز ۲۵۰ نفر حضور می‌یابند.

سمپوزیوم بین المللی مهندسی سلول و بافت و سومین مدرسه تابستانی زیست شناسی از شنبه ۲۲ مرداد آغاز و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.