زخمی شدن یک راس شوکا توسط سگ‌های ولگرد

یک راس شوکا که بر اثر حمله سگ‌های ولگرد زخمی شده بود با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت محیط زیست سوادکوه نجات یافت.

کوروس ربیعی رئیس اداره نظارت برامورحیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سوادکوه در ساعت ۲ بامداد امروز پنجشنبه ۲۰ مرداد گزارشی مبنی بر زخمی شدن یک راس شوکا در منطقه فلورد این شهرستان دریافت کردند و بلافاصله به منطقه اعزام شدند.

او افزود: در ادامه ماموران یک راس شوکای نرجوان را که آسیب‌های ناشی از حمله سگ‌های ولگرد برپهلو و شکستگی از ناحیه پا راست داشته را نجات و طبق هماهنگی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان این حیوان برای درمان به کلینیک حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد.

ربیعی گفت: با حضور دکتر بهرنگ اکرامی دامپزشک معتمد این اداره کل پای راست این شوکا تحت عمل جراحی و درمان‌های لازم قرار گرفته و برای نگهداری و تیمار این حیوان را به پناهگاه حیات وحش دشت ناز انتقال دادند.

شوکا گونه‌های آسیب پذیر و حساسی به حملات گوشتخواران هستند. حملات ناشی از سگ‌های ولگرد به حیات وحش (به ویژه نوزادن تازه متولد شده) در سال‌های اخیر زیاد شده و این سگ‌تهدید بسیار جدی برای پستانداران حیات وحش می‌باشند، به طوری که در امسال حمله سگ‌های ولگرد موجب تلف شدن ۴ راس شوکا و یک راس گوساله مرال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار