آقای وجیه الله جعفری گفت: روش واگذاری شرکتهای زیرمجموعه ایمیدرو به راهبر طبق ماده ۳۵ قانون معادن بوده و در قالب سرمایه گذاری بلندمدت تعریف شده است. در این روش به جای فروش و تملک شرکت توسط سازمان خصوصی سازی، از طریق مزایده، شرکت در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد و شرکت برنده، مبالغی به دولت پرداخت می کند. در روش قراردادی راهبری، تلاش شده هم قانون، هم فرآیند قانونی در واگذاری و هم توسعه آن لحاظ شود.
رئیس هیات عامل ایمیدرو می گوید: واگذاری شرکتها به راهبر در ابتدا با اشکالاتی همراه بود اما این روش به مرور تکمیل شد. البته برخی نواقص از جمله صدور مجوز وجود دارد که در قالب پیشنهادهایی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده تا در دستورالعمل سرمایه گذاری لحاظ شود و به عنوان یکی از روشهای شناخته شده در فرآیند واگذاریهای وزارتخانه قرار گیرد.
جعفری معتقد است که در این روش هم شرکتهای واگذار شده به راهبر سود داشته اند و هم به دولت سود رسانده اند.