مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، گزارش هفتگی کیفیت هوای پایتخت در هفته آخر مرداد را بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش اعلام کرد.

دکتر سید محمدمهدی میرزائی قمی با اشاره به اینکه در هفته گذشته، هوای پایتخت یک روز در شرایط قابل قبول و ۶ روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، گفت: در تمام روز‌های هفته گذشته، "گاز ازن" آلاینده شاخص شهر تهران بود.

وی کمترین میزان شاخص ثبت شده در هفته قبل را عدد ۹۹ برای روز شنبه ۲۲ مرداد و بیشترین میزان را نیز عدد ۱۴۶ برای روز جمعه ۲۸ مرداد اعلام کرد و افزود: آلاینده "ازن" بیشتر در روز‌های گرم سال به ویژه در ساعات گرم شبانه‌روز، تولید و منتشر می‌شود.

میرزائی قمی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون، آلاینده "ازن" در ۴۰ روز فراتر از حد مجاز قرار گرفته است که ۳۷ روز آن، شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و ۳ روز آن نیز شرایط ناسالم برای عموم شهروندان بوده است، اظهار کرد: در مدت مشابه سال قبل، این آلاینده ۲۱ روز فراتر از حد مجاز بود که تنها یک روز آن در شرایط ناسالم برای عموم شهروندان قرار داشت.

روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تأکید کرد: همان‌طور که پیش‌تر نیز اعلام شده است، شهروندان تهرانی می‌توانند از سامانه این شرکت به نشانی airnow.tehran.ir و همین‌طور اپلیکیشن کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت آلاینده‌ها در هوای پایتخت مطلع شده و بر اساس آن در مورد فعالیت‌های روزانه خود تصمیم‌گیری نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار