سرپرست پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سوءاستفاده مجرمان سایبری باتوجه به آغاز ثبت نام نهایی اربعین حسینی در سامانه سماح هشدار داد.

سرهنگ سید مهدی عمران فر گفت: بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، یکی از شروط حضور در پیاده روی اربعین نام نویسی در سامانه سماح است.

او افزود: باتوجه به این موضوع، مجرمان سایبری با سوء استفاده از این مناسبت به طراحی و معرفی سامانه‌های جعلی با هدف هدایت کاربران به درگاه‌های جعلی و برداشت غیر مجاز از حساب آن‌ها اقدام می‌کنند.

سرهنگ عمران فر می‌گوید: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک، تبلیغات گسترده در فضای مجازی و معرفی تعدادی سایت‌های جعلی در خصوص ثبت‌نام کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حسینی، با هزینه کم قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند، بنابراین شهروندان باید مراقب باشند.

سرپرست پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: پرداخت هزینه بیمه متقاضیان فقط از طریق سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir قابل پرداخت است، بنابراین از پرداخت و واریز وجه در سایت‌های متفرقه یا لینک‌های ناشناس خودداری شود.

او افزود: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت ۲۴ ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های شهروندان در فضای مجازی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.