دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت:

ساختار‌ها و فرایند‌ها برای حضور پررنگ‌تر مردم در امور اصلاح شود

عبودتیان گفت: رهبر معظم انقلاب معتقدند مردم در مراحل تصمیم، اجرا و نظارت دخالت داده شوند، اما ساختار‌ها و فرایند‌ها برای حضور پررنگ‌تر مردم در امور اصلاح شود.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: هیچ کشور خارجی پشت نظام جمهوری اسلامی نیست و امام خمینی (ره) معتقد بود کشور باید با پشتوانه مردم اداره شود.

عبودتیان بیان کرد: امام (ره) در ۱۲ فروردین با شکل‌گیری جمهوری اسلامی گفتند امروز روز فتح و امامت امت است، تعبیر امامتِ امت اهمیت دارد و یعنی مردم اداره کننده کشور هستند.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: برای اینکه مسیر انقلاب به سمت اهداف حرکت کند، حضور افراد مسلمان و مومن در راس امور کفایت نمی‌کند بلکه باید ساز و کار و الگوی حکمرانی دولت اسلامی شود.

وی افزود: در شرایطی که نظم اقتصادی اروپا به دلیل کرونا در آستانه ورشکستگی قرار گرفت، رهبر معظم انقلاب با ارائه طرح مواسات و کمک‌های مومنانه، خواستند مشکلات مدیریت شود که در حقیقت هدف رهبر معظم انقلاب افزایش مشارکت مردم و مسئولیت اجتماعی بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه دولت‌ها در قالب گفتمان برنامه‌های خود را اعلام می‌کنند، گفت: گفتمان دولت سیزدهم، گفتمان انقلابی با شعار «ایران قوی، دولت مردمی» و مهمترین نرم‌افزار آن بیانیه گام‌دوم انقلاب است.

احمد ریواده با بیان اینکه در استان سمنان اقداماتی در این زمینه انجام می‌شود، ابراز داشت: هدف، نظریه نظام انقلابی است که با خودسازی و تمدن‌آفرینی شکل می‌گیرد و مهمترین راهبرد آن امید آفرینی است.

وی افزود: ۴۷۲ تشکل مردم نهاد دارای مجوز در استان سمنان فعال هستند و به عبارتی به ازای هر سه هزار و ۲۰۰ نفر یک سمن وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: در افق ۱۴۰۴، طبق برنامه‌ریزی‌ها باید به ازای هر ۲ هزار و۵۰۰ نفر یک سمن فعال باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.