رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : به آموزش و پرورش باید نگاه تحولی داشته باشیم؛ چرا که این وزارتخانه می تواند در کشور تحول آفرین باشد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: ایمان دارم راه تحول و قوی شدن ایران در دستان معلمان و فرهنگیان قرار دارد و مدارس در این امر مهمترین نقش را ایفا می‌کنند.

او گفت: کشوری می‌تواند ادعای استقلال کند که بتواند مولد باشد و تولید قدرت، ثروت، مزلت و اقتدار داشته باشد. آن زمان است که می‌توان به استقلال کشور خود بالید.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر به دنبال رفاه و حل کردن معیشت و رفاه هستیم، باید در بستر یک حکمرانی کار آمد به آن برسیم. این مهم نیازمند نگرشی نهادی و نظامند و چند وجهی به موضوع آموزش و پرورش است. ما باید بگوییم که متاسفانه در نظام حکمرانی اجماع لازمی به این واقعیت که قوی شدن و تحول در جامعه از درون مدرسه بسته می‌شود، شکل نگرفته است و باور به این موضوع وجود ندارد.

او گفت: زمانی که حرف از نهاد آموزش و‌پرورش می‌شود، این موضوع با وزارت آموزش و پرورش متفاوت است. مهمترین جزء نهاد آموزش و پرورش مدرسه، معلم  و خانواده  است.

او افزود: صدا و سیما، فضای مجازی، سینما و حتی آموزش عالی هم بخشی از آموزش و‌پرورش هستند که باید به آن ها نیز توجه‌ ویژه‌ای کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: امروز همه می‌دانیم معیشت اولویت ما است و برای این امر تلاش می‌کنیم؛ اما ضرورت امروز ما و اولویت فردای ما تربیت است. نباید راهی را بپذیریم که تربیت را بدهیم و معیشت را قبول کنیم.

او گفت: اصالت در آموزش و پرورش مدرسه و معلم است و بقیه ذیل این دو تعریف می‌شوند.

قالیباف ادامه داد: رتبه بندی فراز و نشیب‌های فراوانی داشت و خدا را شکر با همت دولت سیزدهم این‌ موضوع اجرایی شده است؛ اما رتبه بندی هدف نیست.

به گفته رئیس قوه مقننه رتبه بندی باید کاری کند که به سمت کیفیت و عدالت آموزشی برویم. البته کیفیت آموزشی تنها از راه عدالت آموزشی می‌گذرد و باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشت.

او گفت: طبق دستور رهبر انقلاب باید مسئله محور به مشکلات نگاه کرد. آیا موضوع تربیت و آموزش نمی‌توانند یکی از مسائل ما باشند؟ به آموزش و پرورش باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

او گفت: شفاف، هوشمند و مردمی سازی باید از محور‌های تحول ما در مدارس و آموزش و پرورش باشند. به جای مدارس خصوصی و مدارس دولتی باید به دنبال مدارس مردمی و محلی باشیم. البته منظور این است که باید مردمی سازی کنیم و همه بسیج شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۶ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
هیچ بایدی در کارنیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
یک هزارم حق معلم رو دادن توقع افزایش کیفیت دارن !!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
من خودم معلم نیستم به خاطر بچه های ما باید مار را درست انجام بدید، بازی در نیارید با دو سه میلیون می خواهید معلمان را با هیات علمی سی چهل میلونی هماهنگ کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۴:۰۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
خجالت بکشین بی وجودهای از خود راضی ، طوری میگن رتبه بندی و زمین و زمان را براش بهم دوختن هرکی ندونه چیه ، ایهاالناس به پیر به پیغمبر این رتبه بندی در حد یک ترمیم حقوق بسیار ناچیزی هست که با این اضافه هم حقوق من معلم به ۱۰ تومن هم نمیرسه ، خجالت بکشین و اینقدر با اعصاب و روان معلمان بازی نکنید هرچند معلوم نیست عمدا این کارها را می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
با تعدیل نیرو در آموزش و پرورش، کیفیت و عدالت آموزشی محقق نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
لطفا میزان دریافتی و افزایش حقوق سایر نهادها و ارگانها هم رسانه ای شود.

اگر چنین نشد،بدانید غرض ورزانه است که صرفا حقوق فرهنگیان رسانه ای شده و همه رسانه ها به آن می پردازند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
این حرف ادم رو یاد حذف یارانه زمان احمدی نژاد می اندازه. یارانه حذف شد اوضاع زندگی بدتر شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
سایت rtb. Medu. Ir در مرحله آخر مشکل دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
دروغ میگی
Iran (Islamic Republic of)
سید علی رهبر ما
۱۲:۴۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
هر روز خبر از معلمان است و حقوقشون افزایش پیدا میکنه. مملکت مگه فقط معلما هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
خوش بحال معلمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
سلام باشگاه خبرنگاران جوان توراخدادست ازسرمعلمان بیچاره برداردیوارکوتاه ترپیدانکردی هرروزیه مطلب می نویسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
آقای قالیباف رتبه بندی شامل بازنشستگان مهر۱۴۰۰ نشد این کاردولت خلاف قانون است آموزش وپرورش برای ارتقا به توجهات خیلی بیشتری نیاز دارد وباید انواع مدارس غیردولتی سمپاد وغیره حذف شوندتمام مدارس به شکل دولتی وعادلانه فعالیت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
سلام آقای قالیباف معتقد است رتبه بندی معلمان باید به کیفیت و عدالت اجتماعی منجر شود
باید عرض کرد آنچه به کیفیت آموزشی منجر می شود این است که نیروهای جوان و تحصیل کرده مراکز تربیت معلم استفاده کرد نه مانند نیروهایی که در سال گذشته مثل سرباز معلمان و حق التدریسی ها و پیش دبستانی هایی که بین سالهای 79 تا 81 برای آموزش و پرورش کار کرده اند را مجوز استخدام بدهند. سال گذشته با مجوز مجلس مصوبه ای تصویب شد که منجر شد سرباز معلمانی که 10سال پیش برای آموزش و پرورش کار کرده اند الان در آموزش و پرورش مشغول تدریس در مقاطع مختلف هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
اقایان مدافع حقوق یا مفت معلم ها .کیفیت معلم های بخش دولتی را در کنکور سال جاری دیدیم چه وضعی بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
معلم تو یه ساعت مشخص یه کتاب مشخص را تدریس می کنه دکتری داشته باشه یا لیسانس اگه بیان خوب وروش تدریس بلد نباشه هیچ فرقی به حال دانش آموز نمی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
مش قربون
۱۲:۰۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
بابا های مدرسه را دریابید.نیروهای خدمتگزار را به کل فراموش کردید.
France
ناشناس
۱۱:۵۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
همه چی رو پولی کردین حتی مدرک. شاید منجر به ارتقاء بشه شاید!!!
آخرین اخبار