همایش اهمیت تغذیه با شیرمادر در اراک با عنوان " شهر دوستدارکودک" در اراک برگزار شد.

همایش" شهر دوستدارکودک" با محوریت تغذیه با شیرمادر به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیرمادر در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد.

دکتر اسماعیلی معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: تغذیه انحصاری با شیر مادر در شش ماهه اول تولد و استمرار آن تا ۲ سالگی مهم است و در کاهش بیماری‌های قلبی عروقی در سنین بالا و کاهش بیماری‌هایی از جمله فشار خون دیابت و بیماری‌های عفونی موثر است و بدن نوزاد را ایمن می‌کند و از ابتلای به این بیماری‌ها جلوگیری می‌شود.

دکتر اسماعیلی افزود: از طرفی کودکانی که با شیرمادر تغذیه می‌کنند از هوش و استعداد بالایی برخوردار خواهند بود و تکامل بهتری خواهند داشت که یکی از فاکتور‌های بسیار مهم تکامل ابتدایی دوران کودکی است و عوامل اجتماعی و اقتصادی موثر برسلامت نیز اتفاق می‌افتد.

 

خسروانی عضو شورای اسلامی شهر اراک هم در این همایش اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را یکی از سیاست‌ها و رویکرد‌های اصلی شورای اسلامی ششم عنوان کرد و گفت: سیاست شهر دوستدار کودک را در دستور کار داریم و بدنبال تحقق مولفه‌های آن هستیم.

خسروانی افزود: یکی از برنامه‌های جدی ما حمایت از کودکان است چرا که اعتقاد داریم کودکان تریبون ندارند و صدای آن‌ها شنیده نمی‌شود و ما بعنوان مدیران شهری وظیفه داریم شهروندان سالمی را در آینده تحویل شهر و جامعه دهیم.

او گفت: ما بایستی نیاز‌های اساسی کودکان را مدنظر قرار دهیم و این همایش هم برای ایجاد فرهنگسازی و ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر برگزار شده است.

این همایش به همت شورای اسلامی شهر، شهرداری کلانشهر اراک و مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی با هدف ایجاد فرهنگسازی و ترویج فرهنگ شیر مادر بعنوان بهترین تغذیه برای تربیت و ارائه و معرفی یک شهروند سالم به جامعه برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.