تشکیل کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان همدان

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان از تشکیل کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان با ۱۴ کارگروه با هدف ساماندهی امور فرهنگی بانوان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

 فاطمه ستاری نوید در جلسه کمیته زنان ستاد اربعین استان همدان  گفت: منظور ساماندهی، ارتقا سطح کیفی و استفاده از ظرفیت‌های بانوان در برنامه ریزی، ساماندهی، آموزش و راهبری فرهنگی و تبلیغی زائران اربعین ستاد هماهنگی کمیته فرهنگی و آموزشی خانواده و بانوان استان همدان راه اندازی شد.

 او گفت:راه اندازی ۲۲ موکب از استان همدان در کشور عراق پیش بینی شده است و تلاش بر این است که با هماهنگی سازمان تبلیغات هر موکب یک مبلغ خانم داشته باشد که برای پاسخ به سوالات احکام و مسائل شرعی و بحث‌های مشاوره‌ای در طول سفر و همچنین بحث‌های جهاد تبیین گام‌های مثبتی را بردارند و زیر ساخت‌ها برای حضور آن‌ها تسهیل و فراهم شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان  گفت:نماینده بسیج جامعه زنان، نماینده بنیاد حفظ و نشر آثار زنان در دفاع مقدس، نماینده بانوان سازمان تبلیغات، نماینده حوزه‌های علمیه خواهران و نماینده عتبات عالیات از اعضای ستاد هماهنگی کمیته فرهنگی و آموزشی خانواده و بانوان استان همدان هستند  که دبیر این ستاد و نماینده کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین بانوان (بعثه مقام معظم رهبری) تعیین شده است.

ستاری نوید گفت: تشکیل ۱۴ کارگروه تخصصی رسانه، علمی و پژوهش، هنر، ورزش، قرآن، نماز، ایثارگران، شعر و ادب، موسسات مردم نهاد، کودک و نوجوان، فرهیختگان و نخبگان، بین الملل و بهداشت در دستور کار این ستاد قرار دارد.

او گفت: تولید محتوا در مباحث تبلیغی و ترویجی با محوریت خانواده، جمعیت، الگوی سوم زن و سبک زندگی و با شعار واحد "بابی انت و امی" صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان، هدف از تشکیل و راه اندازی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین بانوان را استفاده از فرصت بسیار بی نظیر اربعین در جهت ایجاد تعامل و تقویت ارتباط و افزایش هر چه بیشتر بهره وری از فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت دانست.

ستاری نوید  گفت: حضور بانوان در این آیین نیازمند ساماندهی و تدارکات ویژه است تصریح کرد: برنامه سازی برای دختران نوجوان و توجه به نقش بی بدیل آن‌ها و نیز استفاده از ظرفیت خیران برای بودجه فرهنگی این کمیته پیش بینی شده است.

او گفت: ایجاد جایگاه‌های ویژه برای اقامه نماز جماعت در موکب ها، شبکه سازی مبلغان، تولید محتوا برنامه، حمایت از تولیدات چند رسانه ای، برپایی نشست‌های تخصصی فرهنگی در موکب‌ها در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان ابراز امیدواری کرد که مراسم اربعین امسال نیز با شکوه برگزار شود و ندای ملکوتی رسول مهربانی‌ها بار دیگر بر عالم طنین انداز شود.

اربعین امسال روز شنبه، ۲۶ شهریو فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان همدان تشکیل شدر ۱۴۰۱ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار