ملکی گفت: ۲ هزار میلیارد تومان برای ارتقای ظرفیت‌های صنایع استان مرکزی اختصاص یافت.

ملکی دبیر ستاد مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی وزارت صمت در جریان بازدید از چند واحد صنعتی در ساوه گفت: با هدف فعال سازی ظرفیت‌های خالی صنایع و رفع مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش، مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان به استان مرکزی از محل منابع تبصره ۱۸ اختصاص یافته است.

ملکی هدف از سفر را بررسی ظرفیت‌های مغفول مانده صنایع به دستور وزیر صمت بیان کرد و افزود: در این سفر پیگیر اجرای سیاست‌های وزارتخانه مبنی بر ضرورت تکمیل ظرفیت‌های خالی واحد‌های صنعتی و برنامه ریزی برای گام‌های موثر برای فعال سازی کل ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال کارخانه‌های مورد بازدید هستیم.

او در خصوص سیاست‌های این وزارتخانه برای تکمیل ظرفیت کارخانه‌های نیمه فعال در کشور، گفت: در این راستا تامین منابع لازم را از طریق بانک‌ها و تبصره ۱۸ که برای همه استان‌ها ابلاغ شده است، در دستور کار داریم به این ترتیب که ۳۰ درصد بعنوان سرمایه ثابت و ۷۰ درصد بعنوان سرمایه در گردش پرداخت خواهد شد.

حجت‌الاسلام سبزی  نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: وظیفه دولت سیاست‌گذاری، تنظیم گری و تسهیل گری است و اعتقاد داریم باید مردمی سازی صورت بگیرد تا با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی بخشی از مشکلات اقتصادی را رفع کند.

حجت الاسلام سبزی افزود: بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان قشر کارگری را تشکیل می‌دهند و در خط مقدم تولید در تلاش هستند که در این روز‌های سخت نیاز به رسیدگی و حمایت دارند و از سویی نیز توسعه هرچه بیشتر صنعتی مستلزم رفع مشکلات آنان را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.